header image
Autentificare
header image
header image
header image
Vezi discuţia
 Printează discuţia
Imprimare foto
Bogdan Mitea
Un print de calitate are nevoie ca:
Ceea ce vezi pe monitor sa fie ceea ce este pe monitor (lumina ambientala influenteaza ceea ce vezi) pentru ca ajustarile sa fie corecte.
Ceea ce este pe monitor sa fie ceea ce printezi (calibrarea corecta a imprimantei).
Un print bun este arta palpabila. O poza pe un monitor bun este doar o poza frumoasa. Nu o pot pune pe perete.

Am un prieten care face fotografie de strada. Pe urma reproduce prin pictura in acuarela si vinde. La sfarsit poza este stearsa - oricum nu o cumpara nimeni.
Exista imprimante ce transforma artistic pozele in fotografii. Cromatica pe suportul de bumbac, cu expunere la lumina, este garantata peste 100 ani.
Vorbim intr-una despre ce senzori ne dorim, cati megapixeli si obiective sharp. Pentru ca in final sa ce?
Editat de Bogdan Mitea la 21-03-2013, 10:09
Olympus E-M1
 
DL
Foarte interesante discutiile despre imprimare de aici.
Din punctul meu de vedere, lucrurile sunt si mai simple, si mai complicate.
Mai simple, pentru ca in conceptia mea, un print e un print, si o imagine digitala privita pe ecran, monitor, tableta, telefon, e altceva, alt univers, alta lume.
Lucrurile sunt complicate, pentru ca multa lume nu intelege asta.
Un print are raportul de contraste de maxim 1:10 sau similar, si la ecrane avem de unu la cateva milioane deja.
Deci nu ar trebui si nu pot fi comparate.
Eu am doua imprimante pe masa: un L800 pentru printuri bune la preturi mici si un 4900 pentru chestii mai elaborate ( Epson ambele); printez digital de mai mult de 10 ani ( dupa vreo 30 de ani de printare clasica, argentica) si am avut pana acum vreo 10 imprimante, si Canon, si HP, si chiar un Olympus cu sublimare de culoare, acum vreo 10-12 ani.
Ei, si dupa ce am printat digital multe, multe mii de imaigni mai mari de A3, fac asa: ma uit pe ecran la o imagine. O rafistolez, o editez, o fac sa arate bine pe ecran. Fac un print de proba. Printul, in nici un caz, nu il compar cu imaginea de pe monitor. Sunt lumi diferite, sunt lucruri diferite.
Printul il analizez ca un print, fara nici o legatura cu monitorul. Vad cam ce corectii ar mai trebui, de densitate, de contrast, de saturatie, de substanta. Fac o corectie grosiera si mai fac un print. In 90% din cazuri e perfect. Daca nu, mai fac o corectie, si iar un print. De data asta am un print perfect.
Poate e greu de inteles sau de acceptat, dar asta este.
Pretul la printare a scazut enorm si printarea a devenit o joaca de copii o data cu aparitia imprimantelor cu rezervoare mari, de genul Epson L800. Erau si inainte si orice imprimanta poate fi adaptata sa mearga asa, dar asta e o solutie gata facuta, comoda. Chiar daca sunt numai putine culori, printul este OK si nimic nu e mai emotionant decat sa faci o imagine de calitate pe care sa o tii in mana si sa o pui la portofoliu. Ei, ar fi multe de spus, important este sa printam si sa incercam sa facem imagini printate grozave, cu tonuri, semitonuri, detalii, alburi vaporoase si negruri profunde dar catifelate.
 
www.fotografu.ro
Bogdan Mitea
Sunt sigur ca ai folosit si hartie Epson FineArt. Nu este ieftina insa este ceva deosebit. Acolo procedezi la fel, cu printuri de test? Sau printul de test poate fi facut si pe o hartie mai putin pretentioasa decat finalul?
Olympus E-M1
 
Bogdan Mitea
fotografu a scris:
Pretul la printare a scazut enorm si printarea a devenit o joaca de copii o data cu aparitia imprimantelor cu rezervoare mari, de genul Epson L800. Erau si inainte si orice imprimanta poate fi adaptata sa mearga asa, dar asta e o solutie gata facuta, comoda.


Nu am experimentat sistemele de alimentare CISS. Se spune ca daca nu folosesti cerneala originala, dupa vreo 2 ani incep culorile sa paleasca. Plus riscul de a infunda capetele imprimantei sau de a-i umple interiorul de cerneala.
Olympus E-M1
 
marius2die4
M-am lacomit eu la cartuse replace pt epsonul meu. De doua ori.Prima data a mers cum a mers, a doua oara a fost jale;am folosit restul cernelei pt imprimat documente.Cand am luat din nou cartuse epson parca am revenit in prima liga.
Nu pot sa fac o medie cat printez, dar las cateva imagini sa se adune (aprox 10), fac 1-2 de test pe una cu cele mai fine culori, dupa care le printez pe restul cu aceleasi setari.

Mai am la serviciu un canon ipf 765 cu 6 cartusi care stie A0.Am incercat-o pe niste printuri A4, dar nu am fost incantat.Cand imi va perimite timpul vreau sa incerc si un A3 sau poate chiar panza fotografica.Poate, poate...
E620 + 11-22mm + 14-54II + 70-300 + 50mmf2 +Leica 25mmf1.4 +sigma 150mm 2.8 macro + FL36R + FL40Smile
http://marius-fot...ogspot.com
 
http://marius-fotografie.blogspot.com/
DL
Bogdan Mitea a scris:

fotografu a scris:
Pretul la printare a scazut enorm si printarea a devenit o joaca de copii o data cu aparitia imprimantelor cu rezervoare mari, de genul Epson L800. Erau si inainte si orice imprimanta poate fi adaptata sa mearga asa, dar asta e o solutie gata facuta, comoda.


Nu am experimentat sistemele de alimentare CISS. Se spune ca daca nu folosesti cerneala originala, dupa vreo 2 ani incep culorile sa paleasca. Plus riscul de a infunda capetele imprimantei sau de a-i umple interiorul de cerneala.


Imprimantele noi de la Epson cu CISS din fabrica folosesc, desigur, cerneluri Epson, garantate si originale. Ar merita de citit impresii si teste, este plin gugalu` de opinii extrem de favorabile. Se pot desigur si vedea la magazinele unde sunt in stoc.
 
www.fotografu.ro
DL
Bogdan Mitea a scris:

Sunt sigur ca ai folosit si hartie Epson FineArt. Nu este ieftina insa este ceva deosebit. Acolo procedezi la fel, cu printuri de test? Sau printul de test poate fi facut si pe o hartie mai putin pretentioasa decat finalul?


Am importat si hartie metalica ( este senzationala) si desigur am printat si pe hartii nobile, de la Canson si Hahnemuhle la Oriental si Epson. Printul final se obtine numai si numai cu probe. Asta chiar in situatia in care am si Spectroproofer la printer si desigur analizor de culoare la ecran.

Un print de calitate nu este un print industrial, este o oda adusa obiectului fizic, este o simfonie de senzatii, de la cum sta in mana si de la duritatea sau rigiditatea materialului de baza la culoarea si desigur textura hartiei, de la modalitatea de rezolvare a paginatiei la rama sau semnatura, ca sa nu mai zic de metamerism ( daca exista cat exista) sau variatia imaignii fata de lumina de vizualizare.

Cine vrea sa faca poze comerciale simple sau de familie, nici o problema, nu trebuie facute teste, ce se vede pe ecran cam aia se si printeaza; cine insa vrea sa se exprime plenar cu texturi, densitati, imagini alb negru elaborate, imagini de maxima calitate pentru un portofoliu unic, va intelege ca un print sufera mai multe transformari pana la faza finala, si acelea nu pot fi vazute pe ecran.
Discutia e mai complicata, sigur ca marea masa de amatori pot linistiti sa nu faca teste niciodata, daca au un ecran etalonat si respecta setarile driver-ului ca la carte.
 
www.fotografu.ro
nynel
Salut Bogdan, in era asta digitala am descoperit video-proiectorul,si te rog sa ma crezi ca savurez pozele cu o placere deosebita . Incearca sa imprumuti unul si sa te lamuresti . Eu sunt de moda veche si nu am descoperit nici un monitor sau vre-o plasma sa redea mai natural ca un video proiector.Iar Minolta , Zenitul si alte vechiturii pe film inca ma fac fericit.
E 520 14-42 ;40-150. C 765-10x.
 
Bogdan Mitea
fotografu a scris:

Am importat si hartie metalica ( este senzationala) si desigur am printat si pe hartii nobile, de la Canson si Hahnemuhle la Oriental si Epson. Printul final se obtine numai si numai cu probe. Asta chiar in situatia in care am si Spectroproofer la printer si desigur analizor de culoare la ecran.



Ar fi interesant de stiut unde pot fi vizionate asemenea lucrari.
Olympus E-M1
 
DL
[/quote]

Ar fi interesant de stiut unde pot fi vizionate asemenea lucrari.[/quote]

Acum, ca a venit primavara, poate se face o intalnire Olympus la o cafenea... cine stie. Poate vine lumea cu portofolii, se discuta altfel, se vad imagini, se inteleg altfel tot felul de lucruri.
 
www.fotografu.ro
Bogdan Mitea
Esti pe aceeasi lungime de unda.
Olympus E-M1
 
titeldragomir
De ceva vreme ma tot uit la o imprimanta...
In general vreau sa printez 10 x 15...si ocazional A4

Epson L800 imi face cu ochiul.
Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
DL
L800, exceptional raport calitate pret, exceptional de convenabil de folosit, printare color buna catre foarte buna, printare alb negru cu tonuri neutre e o chestie ca si imposibila ( nu e facuta pentru asa ceva)
Tragand linia, o imprimanta care nu ar trebui sa lipseasca de pe biroul nici unui fotograf. Extrem de simpla de folosit si imaginile printate, daca sunt editate ca lumea, sunt grozave.
 
www.fotografu.ro
titeldragomir
Ah...ce oferta interesanta...

http://www.f64.ro...itate.html

Pacat ca nu am cum sa o iau acuma....Frown
Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
Bogdan Mitea
Nu este pe stoc. Se vinde bine imprimanta asta pentru ca are sistem de alimentare cu cerneala continuu furnizat de insasi firma Epson.
Sistemele CISS traditionale, in general, aduc o serie de belele, pana la a strica imprimanta.
Olympus E-M1
 
qrazvan
Se mai gaseste si la altii:
http://www.fotoho...e=price-ro
http://www.oktal....e=price-ro
E-5, 8mm, 12-60mm, 50-200mm
 
titeldragomir
De dimineata era disponibila din nou..acum vad ca iar nu este.
La pretul asta nu ma mira...sa nu faca fata cererilor ...879 dupa ce scazi valoarea voucher-ului, este un pret foarte interesant.
Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
red bull
Intrebare :
- Am o imprimanta HP F2480 si sta degeaba , merita sa incerc sa scot poze cu ea ? Binenteles pentru mine . Va intreb in ideea ca ar trebui sa-mi cumpar ceva hartie foto si ce-o mai fi nevoie ( ica nu stiu) . Cartusele sunt destul de mici ...intreb pentru ca pana la urma daca da cu zecimale mai bine ma duc la un studio foto si-mi scot cu 1.3 lei poza . Oare un cartus pentru cate poze mi-ar ajunge?
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony


http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
 
titeldragomir
red bull a scris:

Intrebare :
- Am o imprimanta HP F2480 si sta degeaba , merita sa incerc sa scot poze cu ea ? Binenteles pentru mine . Va intreb in ideea ca ar trebui sa-mi cumpar ceva hartie foto si ce-o mai fi nevoie ( ica nu stiu) . Cartusele sunt destul de mici ...intreb pentru ca pana la urma daca da cu zecimale mai bine ma duc la un studio foto si-mi scot cu 1.3 lei poza . Oare un cartus pentru cate poze mi-ar ajunge?


Daca a stat, posibil sa ai probleme cu capul de printare. Am si eu de la cineva o multifunctionala, (http://reviews.cnet.com/multifunction-devices/brother-mfc-660cn-multifunction/4505-3181_7-32169459.html).
Pare destul de rasarita, insa la prima proba am descoperit ca nu printeaza ok, si ce printeaza este neuniform. Am sunat la service, au zis sa incerc macar de 5 ori, daca nu se desfunda sa merg la o diagnosticare. Chiar daca o cureti, daca nu o folosesti des, posibil sa ai probleme din nou cu ea dupa o vreme.
Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
Robert
nynel a scris:

Salut Bogdan, in era asta digitala am descoperit video-proiectorul,si te rog sa ma crezi ca savurez pozele cu o placere deosebita . Incearca sa imprumuti unul si sa te lamuresti . Eu sunt de moda veche si nu am descoperit nici un monitor sau vre-o plasma sa redea mai natural ca un video proiector.Iar Minolta , Zenitul si alte vechiturii pe film inca ma fac fericit.


Chiar daca nu sunt Bogdan, am sa indraznesc sa raspund eu.
O fotografie atunci cand o tii in mana, atunci cand poti sa mergi cu ea la parinti sau oriunde si poti sa o arati este o chestie extraordinara pe care nu ti-o poate lua nimeni.
Despre volatilitatea achizitiilor in format digital, pe hard diskuri sau stickuri s-a scris mult, pe alte site-uri.
In acest moment am la un atelier de recuperare date un hd care nu mai poate fi reparat. Totul, toata munca este pierduta. Doar doua fisiere aveau valoarea de 800 de euro. Pare incredibil, dar asta este realitatea. De curand am dus la schimbat (in garantie) 2 stickuri la cel.ro. Flash Voyager. de 32gb fiecare. Date pierdute, va dati seama.
O imagine printata, daca Doamne fereste nu vine vreun incendiu sau vreun tsunami peste noi, va ramana copiilor si nepotilor si de ce nu chiar si sute de ani daca este realizata pe hartie sau panza de calitate (asa cum are Epson) cu o cerneala de calitate pe baza de pigmenti (asa cum iarasi au unele imprimante Epson din seria pro) care sunt garantate ca nu-si pierd proprietatile chiar si 200 de ani!
Cat despre nuante si tonuri, bine a zis Dl. maestru Lazar. Acum au aparut imprimante care lucreaza si cu cate 13 cartuse simultan. Si nu este un moft sau o chestie de marketing. O imprimanta cu 4 sau cu 6 cartuse nu va putea veci-pururi sa scoata nuante si tonuri care sa uimeasca. De aceea printuri fine-art, printuri exceptionale se pot realiza doar cu imprimante din seria PRO care lucreaza cu cel putin 8 cartuse. Am vazut reproduceri artistice ale unor tablouri celebre unde nuantele de griuri din parul unei doamne care a pozat pentru un portret erau absolut extraordinare. De aceea se lucreaza cu cel putin 3 tonuri de negru la imprimantele din seria pro. Photo Black / Matte Black, Light Black si Light Light Black. As vrea si eu sa vad o imprimanta care are un singur cartus de negru ca poate sa realizeze ceeaa ce poate realiza o imprimanta cu 4 cartuse diferite de negru, dar stiu ca asta nu se va petrece foarte curand.
Apoi imprimantele profesionale au nevoie de asa zisele profile de culoare, pentru fiecare tip de media in parte. Directia si fluxul de cerneala, cantitatea si densitatea de cerneala sunt distribuite diferit in functie de suportul pe care vrem sa printam. Una este un print pe suport mat, alta este un print pe suport lucios, alta este un print pe on suport texturat (cum este rasterul) si alta este printul pe canvas. Se fac intradevar zeci de teste pentru a gasi reteta optima, teste realizate cu aparate care uneori depasesc si 20 000 de euro (colorimetre, analizoare, etc). Nu glumesc. Realizarea unui profil de culoare dureaza si pana la 4 ore doar pentru o singura media. Dar apoi poti avea certitudinea unui print absolut extraordinar.
Si pe langa toate acestea trebuie ca si restul componentelor sa fie de foarte buna calitate. Un monitor Eizo profesional poate sa ajunga si 2000 de euro.
 
Salt la forumul:

Navigare
Intalniri membri

Meniu utilizator
Statistica utilizatori









·Forum de discutii
·Galerie foto
·Ultimele imagini
·Anunturi

·Trimite o imagine
·Căutare
·Reguli in site
·Contactaţi-ne


Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă

· Vizitatori conectaţi: 12
· Membri conectaţi: 0
· Membri înregistraţi: 641
· Cel mai nou membru: Doru
· 20,650,182 vizite unice



Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.