Poze pentru critica
|
DL |
Postat la 22-06-2013, 06:48
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
ghinitai a scris:
Asta cu calibrarea e vanare de vant. si asta functioneaza cel mai bine la monitoarele profesionale care sunt in stare sa afiseze informatia mult mai exact. In tandem cu colorimetrul trebuie sa folosesti si color passport de fiecare data cand faci poze: http://img.f64.ro..._12778.jpg Asta ca sa fii mai catolic decat papa. Probabil prietenul tau a venit si ti-a schimbat profilul de culoare, in cel mai bun caz.
Nu. Calibrarea e una si temperatura de culoare, alta. Daca tragem raw nu conteaza nici o setare de WB, o facem pe urma. Dar la monitor, la ORICE monitor, si la un nenorocit de laptop, calibrarea este esentiala. |
|
|
|
DL |
Postat la 22-06-2013, 06:52
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
ghinitai a scris:
Ma indoiesc ca si calibrarea aia cu sistemul Spyder are vreun efect fantastic la monitoarele astea pe care le avem toti, cu setari "bright magic", "true mega ultra pictures", "amazing extra colorful", de care spune Eddy. Nu am folosit asa ceva, deci toate sunt doar pure speculatii. Monitorul meu se vede super ok si pe default, eu cel putin nu am nevoie de monitor profesional ca sa vad niste poze facute cu faleza Dunarii sau prin excursiile din concediu.
Nu este adevarat. Ce ni se pare ca e OK in majoritatea cazurilor este dezastru. Cand o sonda de culoare e o suta de euroi, e de neinteles ca nu are toata lumea, mai ales ca fara calibrare, nu exista fotografie cat de cat.
Calibrarea unui monitor este fundamentala, oricare ar fi monitorul. Nu se calibreaza numai culorile, ci si contrastul, negrul, albul, intensitatea iluminarii raportata la lumina din camera... este o operatie complexa dar ultra simplu de facut, si este esentiala. |
|
|
|
Denis |
Postat la 22-06-2013, 12:04
|
Membru
Postări: 807
Înscris: 23 februarie 2012, 19:59
|
Deci recomandați cumpărarea unui colorimetru?
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
|
|
|
|
Sorin |
Postat la 22-06-2013, 13:16
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Vezi ce zic altii: http://www.astron...hp?p=74217
|
|
|
|
ghinitai |
Postat la 22-06-2013, 13:24
|
Membru senior
Postări: 1007
Înscris: 13 noiembrie 2011, 03:36
|
Pentru mine e de inteles, pentru ca din punct de vedere personal ar fi 100 de euro aruncati pe fereastra. Cei din Bucuresti pot sa-si calibreze pentru aproximativ 50 ron monitorul, pentru ca sunt destui care si-au luat colorimetru si isi ofera serviciile. Eventual pot si posta impresii aici despre procedura asta.
Eu am fost intr-o vreme foarte hotarat sa-mi cumpar un pasaport pentru culoare, din cauza ca Panasonic scoate niste culori aberante si imi placeau prea mult camerele lor ca sa le schimb. Pana la urma mi-am dat seama ca este o prostie si as arunca 100 de euro degeaba. |
|
|
|
DL |
Postat la 22-06-2013, 20:06
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
ghinitai a scris:
Pentru mine e de inteles, pentru ca din punct de vedere personal ar fi 100 de euro aruncati pe fereastra. Cei din Bucuresti pot sa-si calibreze pentru aproximativ 50 ron monitorul, pentru ca sunt destui care si-au luat colorimetru si isi ofera serviciile. Eventual pot si posta impresii aici despre procedura asta.
Eu am fost intr-o vreme foarte hotarat sa-mi cumpar un pasaport pentru culoare, din cauza ca Panasonic scoate niste culori aberante si imi placeau prea mult camerele lor ca sa le schimb. Pana la urma mi-am dat seama ca este o prostie si as arunca 100 de euro degeaba.
Calibrarea monitorului nu se face o data si gata. Se face in functie de lumina din camera, in functie de multe variabile, si se recomanda sa se faca calibrarea o data pe luna, maxim o data la doua luni. Apoi, calibrarea inseamna si un soft care ramane rezident in memorie; la orice update de software de placa video se face recalibrare, si desigur la orice reinstalare de sistem.
O sonda de calibrare este singura siguranta ca ceea ce vedem coincide in mare parte cu ce vad altii din imaginile noastre. Este certitudinea ca vedem exact ce a facut alt fotograf, ca nu vedem o imagine cu detalii lipsa cand ele erau acolo, sau cu alte culori.
Pe net sunt mii de situri unde se explica ce si cum, de aceea nu socot necesar sa spun ceva in plus. |
|
|
|
Sorin |
Postat la 22-06-2013, 20:10
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Mai adaug si eu o poza la o sectiune mai putin abordata de mine...
|
|
|
|
DL |
Postat la 22-06-2013, 23:01
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
E o imagine foarte interesanta. Mie imi place. Te face sa te gandesti la ce s-or fi uitand aia.
pe de alta parte, sa presupunem ca as printa imaginea asta.
Pai, as avea mari probleme... multe zone fara detalii in negru si chiar si fara detalii in alb.
Pentru un perfectionist, e o galushca greu de inghitit. Ca tot vorbeam de calibrare.
Uite zonele, vazute in Adobe Camera Raw.
Albastrul e negrul fara detalii, rosul e albul fara detalii.
|
|
|
|
Sorin |
Postat la 22-06-2013, 23:13
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Corecta observatia. Aveti o propunere?
|
|
|
|
Sorin |
Postat la 22-06-2013, 23:20
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Se pare ca am caciorato' pe monocrom...
|
|
|
|
DL |
Postat la 22-06-2013, 23:43
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
Nu stiu daca o pot numi propunere, dar e o idee buna sa ne uitam intotdeauna la histograma unei imagini, si la fotografiere, si, mai ales, la editare. Este suficient ca sa facem imagini care sa porneasca de la negru catifelat la alb cu detalii. Asta, in sistemul de referinta al fotografiei clasice, academice, pe care presupun ca o urmarim toti. Daca facem lomografii, conceptuale, instalatii, tehnica chiar nu conteaza si histograma e pierdere de timp. Deci conteaza sistemul de referinta la care ne raportam. |
|
|
|
DL |
Postat la 22-06-2013, 23:49
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
As "concentra" imaginea putin. In rest e OK.
In general, condensarea actiunii la maxim creeaza un impact vizual mai mare. Nu e o regula stricta, desigur.
|
|
|
|
TonyGoran |
Postat la 22-06-2013, 23:56
|
Membru nou
Postări: 140
Înscris: 31 iulie 2011, 11:22
|
Eu cred ca atunci cand faci fotografia trebuie sa incerci sa expui cat mai corect, iar ulterior in editare sa intervii cat mai putin.Sfatul meu este sa lucrezi doar pe manual si sa nu mai lasi camera sa-si faca ea de cap , iar asa cum bine spunea fotografu histograma este sfanta |
|
|
|
Sorin |
Postat la 23-06-2013, 00:06
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
TonyGoran a scris:
Eu cred ca atunci cand faci fotografia trebuie sa incerci sa expui cat mai corect, iar ulterior in editare sa intervii cat mai putin.Sfatul meu este sa lucrezi doar pe manual si sa nu mai lasi camera sa-si faca ea de cap , iar asa cum bine spunea fotografu histograma este sfanta
Eu zic ca expunerea este chiar corecta Tony. Oricum este RAW si histograma arata ca fiind valabila in Olympus Viewer. Oricum ma interesa o interventie dar nici sa se piarda din contrast foarte mult. Si mai mult de atat o vreau monocroma... imi place mai mult
Editat de Sorin la 23-06-2013, 00:10
|
|
|
|
Sorin |
Postat la 23-06-2013, 00:09
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
fotografu a scris:
As "concentra" imaginea putin. In rest e OK.
In general, condensarea actiunii la maxim creeaza un impact vizual mai mare. Nu e o regula stricta, desigur.
Incadrarea imi place... este mult mai bine asa...
|
|
|
|
Denis |
Postat la 23-06-2013, 02:50
|
Membru
Postări: 807
Înscris: 23 februarie 2012, 19:59
|
TonyGoran a scris:
Eu cred ca atunci cand faci fotografia trebuie sa incerci sa expui cat mai corect, iar ulterior in editare sa intervii cat mai putin.Sfatul meu este sa lucrezi doar pe manual si sa nu mai lasi camera sa-si faca ea de cap , iar asa cum bine spunea fotografu histograma este sfanta
Cum ai ajuns la concluzia că e o fotografie făcută în modul Auto? Din câte văd eu în exif este făcută în Shuter priority (S), adică Sorin a stabilit ISO și timpul de expunere (1/1000) iar camera i-a dat diafragma (F2.5). Deci nu a lăsat camera să își facă de cap.
Nu e un sfat bun să lucreze numai pe manual. În cele mai multe situații cel mai rapid și mai ușor este să se lucreze în modul prioritate diafragmă (A), cu compensări de expunere (o rotiță pt diafragmă, una pt compensare). Iar în modul manual, atunci când nu se poate altfel (de exemplu, în studio când trebuie scoasă lumina ambientală).
Histograma arată bine. În poza color pe cămașa bărbatului sunt la limită detaliile pe alb. Se poate încerca un -0.3EV. Zona subexpusă e fundalul cu niște frunze, poate rămâne așa fără probleme, important e ca subiectul să fie bine expus. Varianta alb-negru are problemele remarcate. Dar color pare ok. Părerea mea.
Îmi plac culorile și claritatea. Pare un obiectiv excelent!
Editat de Denis la 23-06-2013, 12:39
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
|
|
|
|
TonyGoran |
Postat la 23-06-2013, 12:35
|
Membru nou
Postări: 140
Înscris: 31 iulie 2011, 11:22
|
Nu ma refeream la poza in cauza si era un sfat in general , cel putin eu asa procedez |
|
|
|
Denis |
Postat la 23-06-2013, 13:02
|
Membru
Postări: 807
Înscris: 23 februarie 2012, 19:59
|
Și eu foloseam numai modul Manual. Am primit un sfat să folosesc în situațiile obișnuite Prioritate diafragmă. Am încercat și așa și am observat că e mai rapid și mi se potrivea mai bine pt. că DOF-ul mă interesa mai mult decât timpul de expunere (fiind vorba mai mult de subiecte statice). Și m-am obișnuit cu A. Dar uneori e nevoie de M...
Da, fiecare procedează cum e mai bine pentru el iar modul auto trebuie exclus. Dar sunt sigur că nici Sorin nu îl folosește...
Editat de Denis la 23-06-2013, 13:17
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
|
|
|
|
Sorin |
Postat la 23-06-2013, 14:43
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Modul automat il folosesc numai in cazul in care ma aflu intr-o situatie de urgenta (extrema) si nu am timp sa setez aparatul. Mai folosesc si modul manual cum zice Tony in situatii impuse ex.: am nevoie si de profunzime de camp si de viteza mare gen insecte in zbor sau alte subiecte in miscare... in rest A si S foarte des si in functie de situatie. Aici dau doua exemple de expunere manuala:
Editat de Sorin la 23-06-2013, 14:59
|
|
|
|
Denis |
Postat la 26-06-2013, 22:44
|
Membru
Postări: 807
Înscris: 23 februarie 2012, 19:59
|
O poză pentru critică, de street sau nu știu cum să-i zic....
Cu OM-D și zuiko 45mm.
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
|
|
|