Multumesc Denis, am tras cu un obiectiv cu maxim f2.8, am compensat cu -0.7, am vrut sa mai prind si detalii din ziduri, ai dreptate insa, cred ca puteam sa mai scad nitel ISO, cat despre zgomot, era cam mare, am fost nevoit sa mai trec cadrul si prin LightRoom. Haideti oameni buni, dati cu pietre, pana acum numai Denis a zis ceva. Pun si varianta fara cabluri.
Toni, zici bine, din pacate contextul nu a permis, pe langa ce ar fi intrat in cadru (masini, alt acoperis de tabla) mai aveam cam un etaj de prins si se schimba frumusetea cadrului.
Da Titel, si pe mine m-a facut sa ma gandesc la o pictura cand am vazut incadrarea.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
Din punct de vedere strict al fotografiei academice, era interesanta imaginea cu luna in celalalt colt, s-ar fi echilibrat oarecum mai bine - multi, stiu, nu sunt de acord cu editari dintr-astea - viata e complexa si fiecare face cum crede.
Pe de alta parte, as lupta zi si noapte impotriva conceptiei ca o imagine cu granulatie ( ma rog, cu noise, cum ii spuneti azi) este ceva nasol.
Granulatia da materialitate, structura, sens, este o chestie grozava.
Dar, iar, desigur, fiecare cum crede...
Din punct de vedere strict al fotografiei academice, era interesanta imaginea cu luna in celalalt colt, s-ar fi echilibrat oarecum mai bine - multi, stiu, nu sunt de acord cu editari dintr-astea - viata e complexa si fiecare face cum crede.
Pe de alta parte, as lupta zi si noapte impotriva conceptiei ca o imagine cu granulatie ( ma rog, cu noise, cum ii spuneti azi) este ceva nasol.
Granulatia da materialitate, structura, sens, este o chestie grozava.
Dar, iar, desigur, fiecare cum crede...
Din punctul meu de vedere mi se pare putin cam agresiva mutarea lunii, mai ales ca zona a ramas intens luminata in zona in care nu mai este luna, dar ideea nu este rea binenteles. Cat despre aceste proceduri, am avut un cadru in care am mutat un porumbel in alta pozitie decat cea initiala si desi arata mult mai bine, m-am ferit sa public acel cadru pentru ca simteam ca nu arat realitatea asa cum a fost ea in acel moment, insa, daca ne intrebam ce este realitatea, vom vedea ca este perceputa diferit de fiecare, perceptiile sunt diferite, asa si prezentarea unei lucrari poate sa fie diferita. Ma gandesc la pictori, ce libertate de exprimare au, ce libertate de creatie au. Cred ca astfel de interventii in fotografie sunt admise atata timp cat nu discutam de jurnalism si nu modificam o relatare de la fata locului.
Despre granulatie, ce sa zic, ma deranjeaza ca pe digitalnu arata ca cea de pe film, dar trebuie neeaparat sa gasesc uneltele necesare (care stiu ca exista) pentru a simula granulatia filmului, pe care personal o indragesc foarte tare. Cand trag pe film si vad granulatie, ma bucur enorm, simt pur si simplu personalitatea filmului, a peliculei.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
simteam ca nu arat realitatea asa cum a fost ea in acel moment
Conteaza efectul final, imaginea in ansamblul ei, sufletul si viziunea noastra, si nu cum era copacu` x sau pasaroiu` y.
Sigur, se poate initia un curent estetic in care cei care manevreaza cadrul sa fie arsi pe rug - dar cadrul este manevrat de jdemii de ori si in jdemii de feluri pana la opera finala, asa ca e ridicol sa iti mai pui problema unui pasaroi, cand, in cazul unei imagini digitale, noi de fapt fotografiem alb negru si un microprocesor recompune imaginea color pentru ca are maparea filtrului Bayer in memorie, dupa niste reguli netransparente ale unei obscure companii de soft.
Imaginea digitala este, stiintific vorbind, un lung sir de minciuni si de compromisuri, de la filtrul low pass si filtrul Bayer ( cand nu e Foveon) la redare, care, de obicei, vai de mama ei ( cati au ecrane etalonate... si procesoare la ecran pe cati biti...)
Asa ca lucrurile sunt mai complicate.
Cred ca fotografia netrucata, "nelucrata" este un capitol, si imaginea picturala in care totul este permis e alt capitol, si ca limitele sunt foarte difuze intre ele. oricum, ca sa faci fotografie in ziua de azi, trebuie sa stii limbajul plastic, sa cunosti aparatul si sa editezi imaginea.
Fara editare nu exista fotografie cat de cat, asa era si pe vremea filmului, asa este si acum.
Editare nu inseamna musai sa pui pasaroi de colo colo, ci sa recompui atmosfera, starea, contrastul, culoarea... si cadrul, desigur...
Pun si eu cateva de strada , desi nu sunt pasionat foarte tare de stilul asta . Pareri , in afara de faptul ca la un personaj i-am taiat putin din cap ( mie mi-a placut si asa) . De fapt este una intre ele care nu e de strada dar acum am bagat-o si pe aia tot in oala asta Sub fiecare imagine este un titlu care am crezut eu ca o descrie mai bine . Abordarile pentru editare sunt diferite , sugestiile sunt binevenite
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony
http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
Sunt ok pozele, se vede cum ai incercat sa imiti genul de fotografie postat de Titel mai sus. (mai ales prin prcesarea alb-negru)
Cel mai mult ma deranjeaza vignetarea din poza 5, nu mi se pare ca isi are locul in poza aia.
Niciodata nu am imitat pe nimeni , si cand spun asta/ chiar NICIODATA. Dar imi place ca esti glumet . Te intreb , oare cum ar trebui sa fotografiez pe strada ca sa nu-l imit pe Titel ? Abordarea alb -negru e de mai demult ,am si pe alte siteuri unele imagini postate cu ceva timp in urma. Le-am facut alb-negru pentru ca mi se pare ca se potriveste mult mai bine pentru fotografia de strada(asa stiu eu) , desi am si color. Dar e parerea ta si o respect.
Legat de a 5-a imagine , cam cum ai vedea-o tu? Eu am vrut sa las subiectul pe mijloc ,nu am vrut sa tai din cadru si am incercat sa indrept toata atentia spre personaj . Abordarile pot fi multiple , poate sunt altele mai Ok.
Sunt binevenite si alte pareri.
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony
http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
Cand spui ca NICIODATA nu imiti pe nimeni probabil nu iti iei NICIODATA in calcul si subconstientul. Este imposibil sa nu fi vazut vreodata ceva care sa-ti placa si sa il copiezi fara sa-ti dai seama.
Fotografia de strada nu are niste reguli si daca poza e buna, arata bine si color. Vorba ta, nu e mai bine cand lucrurile sunt vii, colorate si pozitive? Probabil de asta nici nu-ti place genul asta de fotografie.
A 5-a imagine as vedea-o fara vignetare. Daca ochii ti se duc pe alte subiecte din cadru cropezi din ele dar nu fortezi privirea cu un efect intrusiv de genul asta. Asta e parerea mea.
Da, faptul ca-l imiti pe Titel era doar o gluma.
Imi place cadrul numarul 2 si apreciez si cadrul al patrulea (reflexii), unde imi place ca un personaj este reflecat si altul vazut direct prin geamuri.
Nu prea ai ce sa imiti aici, ori vezi in secunda aia si tragi, ori la revedere momentul, daca ai apucat sa gandesti deja cadrul este pierdut, bine, discutam de cadre dinamice nu de cele statice.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
ghinitai, scuze ca nu mi-am dat seama ca e o gluma , de obicei tin la glume Incerc sa nu ''plagiez''. Sincer daca ar fi sa imit ,mi-ar rade sufletul sa ''vad'' ca el http://www.google...8099,d.bGE . ma repet ,dar chiar imi place stilul lui. E cu talc ,dar pe fata cum se spune.
Paul , apreciez , sunteti mult mai vechi in bransa, deci parerea voastra conteaza. Sunt ferm convins ca sunt si chestii de criticat ...
Editat de red bull la 23-07-2013, 12:03
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony
http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
In istoria artelor plastice sunt nenumarate exemple de plagieri facute chiar de marii artisti. Nu e o rusine sa practici ceea ce iti place sau sa copiezi, atat timp cat ii aduci si tu ceva nou.
paul_paun a scris:
Despre granulatie, ce sa zic, ma deranjeaza ca pe digitalnu arata ca cea de pe film, dar trebuie neeaparat sa gasesc uneltele necesare (care stiu ca exista) pentru a simula granulatia filmului, pe care personal o indragesc foarte tare. Cand trag pe film si vad granulatie, ma bucur enorm, simt pur si simplu personalitatea filmului, a peliculei.
E un soft, recomandat de dl. Dinu Lazăr la un moment dat, Exposure 5. Eu l-am folosit până ieri, când au expirat cele 15 zile, fiind trial...
O poză cu granulație adăugată:
Foarte faine . Un joc de lumini . Un joc cu lumini , intr-un locatie deosebita . Preferatele mele :
17. imi aminteste de sistemul solar
18.tot la sistemul solar ma gandesc
19 .reflexiile razelor la rasarit ( banuiesc) ,lumina aceea calda ...imi place
21. dupa apocalipsa
29. e fantastica ,ati prins un moment deosebit
Imi place aburul din a 28-a , texturile noroiului /pamantului din majoritatea imaginilor. Grozave.
Sper sa nu va suparati daca postez linkul si in discutia ''De prin lume''
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony
http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!