header image
Autentificare
header image
header image
header image
Vezi discuţia
 Printează discuţia
Poze pentru critica
Denis
Mul�umesc, George. Cam 18.30 ora, vara, dar lumina nepotrivit�. Am vrut s� mai �ndrept lucrurile prin procesare...La poza 3 am vrut s� p�strez 2/3 lac fa�� de 1/3 restul. O s� �ncerc �ns� un crop jos.
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
DL
Denis a scris:

Pun �i eu 3 poze f�cute �n Gr�dina Botanic� din Buc., mai vechi, editate abia acum. Cu E-M5, pana 20mm.
E potrivit� editarea? Sunt subexpuse? (mi-am decalibrat monitorul din gre�eal�...). Au �i alte probleme?


Sunt niste, tehnic vorbind, niste bune imagini de album personal sau de plimbare sau de ilustrare a unei dupa amieze; pentru un blog sau asa ceva sunt super OK. Rama aia maro nu merge decat cu imagini care sa para vechi, eventual alb negru/ sepia.

Personal, as fi preferat mai multa implicare din partea fotografului ( un punct de statie mai unic, mai sus, mai jos, nu stiu) si mi-ar fi placut mai multe detalii in umbre, si ceva mai mult redata atmosfera de inceput de toamna prin caldura.
contactsheet_001_7.jpg
 
www.fotografu.ro
Denis
DL a scris:
Sunt niste, tehnic vorbind, niste bune imagini de album personal sau de plimbare sau de ilustrare a unei dupa amieze; pentru un blog sau asa ceva sunt super OK. Rama aia maro nu merge decat cu imagini care sa para vechi, eventual alb negru/ sepia.
Personal, as fi preferat mai multa implicare din partea fotografului ( un punct de statie mai unic, mai sus, mai jos, nu stiu) si mi-ar fi placut mai multe detalii in umbre, si ceva mai mult redata atmosfera de inceput de toamna prin caldura.


V� mul�umesc!
Acum am con�tientizat, citind ce spune�i despre implicarea fotografului, c� pozele sunt f�cute �ntr-o vreme c�nd nici nu auzisem expresia "punct de sta�ie". Credeam c� valoarea unei poze �ine de frumuse�ea subiectului, nu de cum �l abordeaz� fotograful...
Iar acum am prejudecata c� postprocesarea poate ascunde toate lipurile de la momentul declan��rii. Dar punctul de sta�ie este tocmai un element care nu mai poate fi schimbat �n photoshop...
�mi plac foarte mult variantele dvs. C�ldura respectiv� am c�utat-o �i eu dar am ob�inut-o �ntr-o mai mic� m�sur� (pozele prime sunt foarte reci, specific cumva unui obiectiv panasonic...). M� �ntreb cum a�i ob�inut albastrul lacului la poza 3...V� mul�umesc �i pt. efortul de editare.
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
DL
Denis a scris:

(pozele prime sunt foarte reci, specific cumva unui obiectiv panasonic...). M� �ntreb cum a�i ob�inut albastrul lacului la poza 3...


Cu imaginile reci, le reglam din temperatura de culoare adica cu WB, care WB nu il lasam pe automat... daca punem umbra sau nori in general favorizam obtinerea unei imagini mai calde.

Spuneti ca panasonicul e mai rece. Acum, sper sa nu se supere lumea, dar nu exista obiective mai reci sau mai calde, daca luam ca punct de referinta WB. In lumea mea, se merge cu o scala gri 18% sau cu un capac translucid si se face manual masurarea WB; aceasta masurare va lua in calcul si derivatele cromatice ale obiectivului; daca facem manual masurarea WB, toate obiectivele, incepand cu cele foarte calde lipite cu balsam de Canada de acum 100 de ani pana la cele "reci" de azi, vor reda la fel obiectul - cu conditia sa nu absoarba totusi prea mult din spectru pe undeva.
Daca punem WB pe auto sau pe soare sau pe un etalon de genul asta, atunci sigur, vor exista si obiective reci, si calde, si verzi, si magenta.

Cu apa albastra... din Adobe Camera Raw am facut-o... ultra simplu, cu pensula, am luat niste culoare si putina subexpunere si am pus acolo, manual, ca sa zic asa. Uneori e kitsch, alteori merge.
 
www.fotografu.ro
Denis
DL a scris:
Cu imaginile reci, le reglam din temperatura de culoare adica cu WB, care WB nu il lasam pe automat... daca punem umbra sau nori in general favorizam obtinerea unei imagini mai calde.
Spuneti ca panasonicul e mai rece. Acum, sper sa nu se supere lumea, dar nu exista obiective mai reci sau mai calde, daca luam ca punct de referinta WB. In lumea mea, se merge cu o scala gri 18% sau cu un capac translucid si se face manual masurarea WB; aceasta masurare va lua in calcul si derivatele cromatice ale obiectivului; daca facem manual masurarea WB, toate obiectivele, incepand cu cele foarte calde lipite cu balsam de Canada de acum 100 de ani pana la cele "reci" de azi, vor reda la fel obiectul - cu conditia sa nu absoarba totusi prea mult din spectru pe undeva.
Daca punem WB pe auto sau pe soare sau pe un etalon de genul asta, atunci sigur, vor exista si obiective reci, si calde, si verzi, si magenta.
Cu apa albastra... din Adobe Camera Raw am facut-o... ultra simplu, cu pensula, am luat niste culoare si putina subexpunere si am pus acolo, manual, ca sa zic asa. Uneori e kitsch, alteori merge.


Pe soare eu pun WB pe nor, de obicei, pt. nuan�e mai calde. �i un - 0,7 EV, de regul� (subexpunerea u�oar� am impresia c� face �i culorile mai saturate).
Mai fac �i eu m�surarea manual� a WB, cu o coal� alb�, atunci c�nd sunt mai multe surse cu temperatur� diferit�. Deci foarte rar.
�ns� dac� fotografiez aceea�i scen� cu acelea�i set�ri (WB pe nor, s� zicem), cu zuiko �i apoi cu panasonic, imaginea cu panasonic va fi cromatic u�or diferit�, pare mai "rece", culorile reci (verde, albastru) parc� sunt �i mai "reci" dec�t cu zuiko. S-a mai discutat pe forum despre asta. Unii spun c� nu sesizeaz� vreo diferen��. Cosmin a demonstrat c� e chiar imposibil s� fie diferen�e...
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
DL
�i un - 0,7 EV, de regul� (subexpunerea u�oar� am impresia c� face �i culorile mai saturate).


Pai, saturatia o reglam la procesare. Cu subexpunerea, sunteti cam impotriva curentului:

http://www.cambri...niques.htm

http://digital-ph...-the-right

si mai ales: http://www.lumino...ight.shtml

Oricum, histograma e rege si ea ar trebui consultata la fiecare imagine la fotografiere. Fara manuirea histogramei de fapt nu exista fotografie cat de cat avansata.

Eu reglez Olympusu` sa vad zonele supra/subexpuse cu acel clipping. Fabulos de simpla si buna metoda sa expunem ideal.
 
www.fotografu.ro
Paul
Ma gandesc si spun doar, nu am o dovada clara, dar cred ca intensitatea lungimii de unda corespunzatoare anumitor culori poate fi influentata si de tratamentul lentilelor cu straturile antireflex, antihalo etc. pentru ca acestea se comporta diferit de la un producator la altul. In acelasi timp cred insa ca diferentele majore apar in cum lucreaza body-ul de la Oly cu lentila Panasonic, totul este digital totusi, daca am avea film in loc de senzor nu cred ca ar aparea diferente vizibile intre ele.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
DL
paul_paun a scris:

Ma gandesc si spun doar, nu am o dovada clara, dar cred ca intensitatea lungimii de unda corespunzatoare anumitor culori poate fi influentata si de tratamentul lentilelor cu straturile antireflex, antihalo etc. pentru ca acestea se comporta diferit de la un producator la altul. In acelasi timp cred insa ca diferentele majore apar in cum lucreaza body-ul de la Oly cu lentila Panasonic, totul este digital totusi, daca am avea film in loc de senzor nu cred ca ar aparea diferente vizibile intre ele.


Sigur ca exista diferente majore de la un obiectiv la altul, chiar de aceeasi marca, in ce priveste absorbtia cromatica si transmisia cromatica. Dar daca facem albul manual ( chestie pe care o faceam pana si acu` 35 de ani la camerele video vidicon de la TVR) atunci orice diferenta dispare, pentru ca masurarea WB pe manual face sa dispara orice diferenta, pentru ca exclude raspunsul cromatic al obiectivului din lista de erori, aducand totul la un raspuns unitar.
Aveam la TVR camere cu obiective de la producatori diferiti ( Cooke, Angenieux, Panavision) si le aduceam la acelasi nivel cromatic masurand WB si punand in memorie la carul de emisie fiecare WB. Astfel secventele filmate cu multe camere video pareau trase cu acelasi obiectiv.
Nu stiu cum sa explic mai simplu. Daca punem un WB prestabilit sunt diferente majore vizibile, daca punem WB manual totul se aduce la acelasi numitor, desi obiectivele, evident, unele sunt mai portocalii, unele mai magenta, alele mai reci.
 
www.fotografu.ro
Denis
DL a scris:

Pai, saturatia o reglam la procesare. Cu subexpunerea, sunteti cam impotriva curentului:


M� refer la o u�oar� subexpunere pe soare puternic. �ntre -0.3 �i -0.7EV. Ca o setare de regul�. Din experien�� am observat c� e corect�. Oricum e o chestiune relativ� pt c� fotografiez raw �i pot modifica la procesare �i expunerea. �i, evident, satura�ia.
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
titeldragomir
O imagine facuta la festivalul Femei pe Matasari. OM-D EM-5 ISO 3200 45 mm F 1,8
p9280042.jpg

Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
Denis
Dou� fotografii f�cute �n Ci�migiu. Tema, singur�tate...
oly2_2.jpg oly_1_1.jpg

OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
DL
Denis a scris:

Dou� fotografii f�cute �n Ci�migiu. Tema, singur�tate...


Superbe, amandoua. A doua, extrem de neconventionala, dar ce stare...
Faceti o experienta. Aceleasi pe rece. Sentimentul de singuratate va fi mult amplificat.
 
www.fotografu.ro
Paul
Frumose cadre Denis, imi plac ideile tale. La al doilea cadru merita incercat si cu o altfel de prelucrare. Poate le pui si in varianta pe rece cum a zis domnul Lazar, sa vedem cum arata.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
Denis
DL a scris:
Superbe, amandoua. A doua, extrem de neconventionala, dar ce stare...
Faceti o experienta. Aceleasi pe rece. Sentimentul de singuratate va fi mult amplificat.


V� bucur c� le aprecia�i. Mai ales pt. a doua, pt. c� e de discutat unde s� se situeze acest neconven�ional, s� nu treac� grani�a spre incorect, inacceptabil. C�t de mult se poate sacrifica pt. "stare" din conven�ional. �i nu �tiu cum stau lucrurile.
A�a este, am ales tonuri calde (warm brown �i altele), f�r� s� m� g�ndesc c� nu se acord� cu tema (impus�). O s� �ncerc �i pe rece.
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
Denis
paul_paun a scris:
Frumose cadre Denis, imi plac ideile tale. La al doilea cadru merita incercat si cu o altfel de prelucrare. Poate le pui si in varianta pe rece cum a zis domnul Lazar, sa vedem cum arata.


Mul�umesc, Paul! �ncerc �i varianta pe rece.

O variant� mai "rece". �i una �i mai "cald�"...M� atrage varianta cald� de�i e clar c� nu sus�ine tema.
oly4.jpg oly3_3.jpg

Editat de Denis la 05-10-2013, 16:21
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
Paul
pai nu, mai pe rece dar cu tenta de culoare, stai ca iti arat ce vreau sa scpun imediat.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
Paul
uite cam asa ma gandeam eu:
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
Paul
uite cam asa ma gandeam eu:
oly3_3_mod2.jpg oly3_mod1.jpg

"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
Denis
Arat� foarte bine. Singur�tate de-a dreptul. Parc� e mai bine �i f�r� ram�, e mai vizibil efectul produs de lumina de la fereastra din st�nga. Mul�umesc!
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
DL
Denis a scris:

V� bucur c� le aprecia�i. Mai ales pt. a doua, pt. c� e de discutat unde s� se situeze acest neconven�ional, s� nu treac� grani�a spre incorect, inacceptabil. C�t de mult se poate sacrifica pt. "stare" din conven�ional.


Trebuie tot timpul sa descoperim, sa incercam, sa cautam, sa vedem cum mai putem transmite emotia si starea si senzatia.
Fara sa calcam in strachini, fara sa incercam sa mergem mai departe, arta plastica ramanea si acum la stadiul de scrijelituri prin pestera.
Asa ca idealul e sa incercati mereu si ce nu e bun se elinima singur, adica elimina timpul.
E mai bine sa descoperi si sa incerci decat sa copiezi retete sigure spre un succes facil. laikurile pe FB sunt cel mai odios lucru, pentur ca niveleaza gusturile si face imposibila cautarea.
 
www.fotografu.ro
Salt la forumul:

Navigare
Intalniri membri

Meniu utilizator
Statistica utilizatori









·Forum de discutii
·Galerie foto
·Ultimele imagini
·Anunturi

·Trimite o imagine
·Căutare
·Reguli in site
·Contactaţi-ne


Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă

· Vizitatori conectaţi: 2
· Membri conectaţi: 0
· Membri înregistraţi: 641
· Cel mai nou membru: Doru
· 22,406,290 vizite unice



Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.