organon a scris:
Chestia cu absenta filtrului de pe senzor este o treaba foarte serioasa.
Olympus a scos prima oara filtru AA de pe E-510 in 2008 daca nu ma insel. De aia E-510 era atat de sharp.
Dupa aia l-au scos de pe E-5 (in 2010) si de pe multe modele de mirrorless-uri.
Nikon s-a trezit tarziu (cu D800 E), Canon nu stiu daca l-a scos. L-a scos si Pentax incepand cu seria K5 II S (in 2013?).
Din cate stiu, nici pe OMD-uri nu sunt filtre AA. Cu sticla buna in fata se descurca excelent in orice aplicatie.
Joi 12 martie 2015, ora 18, sunteti asteptati la un eveniment de prezentare a noului aparat mirrorless Olympus E-M5 Mark II.
Evenimentul este organizat de MGT Romania, F64 si Clubul Olympus la magazinul F64, sala de conferinte.
Editat de Bogdan Mitea la 11-03-2015, 12:49
Eu ma mir tare cand voi spuneti ca functia 4k nu conteaza... FUNCTIA 4K FACE TOTI BANII si incepand cu 2015 va fi un deal breaker pentru marea majoritate a camerelor foto cu functie video care vor iesi pe piata in toata lumea...Si pentru cei care pretind ca nu ii intereseaza functia video, as pune intrebarea " atunci de ce mai pun functia video de orice fel pe aparat??? " . Sa faca pur si simplu un aparat numai pentru foto , acum , in 2015, sa vedem cine il cumpara, si da, ok, sunt de acord, domne, suntem puristi, nu ne intereseaza video, nu ne intereseaza oameni in miscare, obiecte in miscare, imagini in miscare, vrem numai fotografii cu flori si papadii in macro, sa le facem crop si sa vedem cate detalii au, ce dr are senzorul... Da ,asa as intelege...Dar, se spune, daca intri intr-o competitie trebuie sau sa o castigi sau sa nu te faci de ras... pana una alta, aici nu vorbim de un aparat de 500 de dolari , sa spunem, da ,domne, face poze extraordinare, si nu ne intereseaza video, vorbim de un aparat de 1000 de dolari... Ca sa platesc 1000 de dolari pe un aparat, trebuie sa ma lamuresti, tu , ca firma, CU CE E MAI BUN DECAT ALTELE DE ACELASI PRET SAU MAI IEFTINE... Si sa vedem... sa incepem comparatiile... Cu dsrl-urile entry level cu senzor mai mare si foarte bun? Cu Sony-urile mirrorless cu apsc pe care toata lumea le lauda, cu 24mp si video mult mai bun? Cu compactele lui Panasonic cu lentile extraodinare si senzori la fel de buni si cu filmare 4k? Cu Samsungurile cu senzori apsc de 28 mpx si 4k si o mie de alte minuni???
Adi, Nikon D4s, fullframe Nikon si varf de gama, n-are video 4k si costa "doar" 6000$. A fost scos pe piata recent - acum un an. Sa vezi cati oameni dezamagiti ca n-are 4k.
Sau Pentax 645Z - o camera MF de 10000$ si fara 4k, doar full-HD.
Concluzia este ca un aparat foto ramane un aparat foto.
Asa cum s-a scris mai sus, daca s-ar fi pus 4K pe E-M5 II, asta insemna procesor mai rapid, carcasa mai mare pentru racire si automat pret mai mare (probabil la nivelul lui GH4). Ori E-M5 II tinteste alta gama, alt segment de cumparatori. Ca la orice model nou de camera, intotdeauna vor exista si cumparatori nemultumiti. Un singur model de camera nu are cum sa satisfaca exigentele si cerintele tuturor.
Panasonic, Sony si Samsung sunt firme de electronice, au in oferta camere video, televizoare 4k...etc. Este normal sa fie interesate sa stimuleze mai mult partea asta de video. De aia Panasonic a scos obiectiv 3D (are televizoare 3D).
Fara a fi purist pot sa va spun, in calitate de persoana cu pregatire si experienta tehnica, un all-in-one foarte bun este greu de obtinut.
Fie ca vorbim de copiatoare, fie ca discutam de aparatura foto.
Nu o sa ma apuc acum sa insit motivele, Tony v-a dat unul mai devreme: ca sa fie bun la de toate trebuie sa castige in dimensiune.
Nu stiu in ce masura vor putea implementa intr-un aparat atat de compact, un procesor video si un senzor care sa reziste la o filmare de peste 30 de minute la o rezolutie 4K si care sa detina in acelasi timp capacitatea de a procesa si foto.
Daca ar fi asa de simplu am vedea o camera Blackmagic adaptata sa faca si fotografie.
Si nu uitati:
Joi 12 martie 2015, ora 18, sunteti asteptati la un eveniment de prezentare a noului aparat mirrorless Olympus E-M5 Mark II.
Evenimentul este organizat de MGT Romania, F64 si Clubul Olympus la magazinul F64, sala de conferinte.
Editat de Bogdan Mitea la 11-03-2015, 12:49
Eu ma intreb cati dinte cei obsedati de faptul ca Olympus nu vine cu o solutie 4k pentru aparatele lor, s-au plans de Panasonic ca nu scot un model cu stabilizare pe 5 axe pe modele lor de top care inregistreaza 4k. Eu nu am auzit deloc pana acum doleanta asta. Nu ar fi mai usor asa?
Katran, mersi de raspuns, dar... Nici nu te gandi sa alaturi Pentax 645Z de OMD. Chiar asta vroiam sa spun, daca vreau varf, ma duc la varf, si asta au facut acum Panasonic si Sony, oferind varf de varf la video, accesibil pentru toti, si Pentax, oferind varf de varf la foto pentru bani pe care, daca strangi din fund , in America, faci rost de ei... Deci, sincer, ori imi iau o camera mica, de placere, gen LX100, sa ies cu ea in oras la restaurant si sa fac poze mult mai misto decat cu iphone-ul, sa filmez 4k la aniversarea nepoata-mii si in vacanta pe care vreau sa o fac la vara, si nu ma doare capul de schimbat lentile, nu trebuie sa mai dau 1600 de dolari pe nu stiu ce 12-40 f 2.8 sau 950 de dolari pe nu stiu ce 12 mm f2.0 fara stabilizare si care, cat de sharp or fi ele, nu prea a auzit lumea de ele si nu prea te comisioneaza nimeni pe bani sa faci treaba cu ele... Si de ce te-ar comisiona, oamenii te platesc daca vii cu ce e mai bun din ce e mai bun, deci ori vii cu un d810 sau cu un Pentax pentru poze la o nunta sau alt eveniment, ori vii cu un A7s cu un Atomos Shogun si lentile Cine(sau macar cu un Gh4) pentur video, in situatia in care vrei sa faci bani... Eu sunt in situatia foarte reala de a ma hotara, in trei zile, pentru sufletelul meu si pentru iesit in oras si in natura, intre LX100, FZ1000, Sony A6000 si Samsung Nx500, care iese acum... Olympus nu mi-a trecut deloc prin minte si , cu parere de rau , nu e pe lista mea... Prea scump pentru ce face, prea multi bani de dat pe sticla, pentru un sistem care sta cu fundul in doua luntre si nu poate fi numit profesional in nici una din cele doua lumi... Daca era 700 de dolari body da, ii dadeam o tura de interes... Iar pentru cei care spun ca video nu conteaza mergeti va rog la linkul asta(nu ca sa imi umflu eu muschii aici sau sa castig vreo asa zisa stupida batalie), mergeti sa va clatiti voi ochii si sa va incalziti sufletul cu niste minunatii de pe vimeo, pe care le face un baiat din America numit Ali, cu o nevasta superba si un copil superb, in vacantele lui , cu Gh4 si A7s. O sa ramaneti masca, face toti banii sa va uitati la clipurilie astea minunate https://vimeo.com...146/videos
Iar ghinitai, stabiliizarea Olympus este intr-adevar impresionanta, dar la alte camere poti pune un shoulder rig, un rig cu gimbal, ori stabilizezi in post... Poti face ceva , exista solutii... Dar pentru video prost nu poti face nimic, iar 4k iarasi, nu poti sa pui pe aragaz 1080p mediocru si sa iti faca 4k de calitate
Editat de adipocea la 10-03-2015, 05:02
Mama cate discutii interminabile. Eu am observat altceva, cei care cer 4k sus si tare nu au aratat o productie de film care sa justifice necesitatea cresterii rezolutiei atat de sus. Oare stie cineva cat de mult spatiu iti trebuie pentru a stoca filme 4k?
Frumusetea in video nu sta in 4k, ci in stiinta filmarii, dar mai ales a montajului. Cred ca putini stiu ce inseamna montaj cu adevarat. Se fac ani de studiu in facultate pentru a intelege cum este cu filmul si noi credem ca o simpla optiune tehnica ne va face sa avem imagini mai bune? da da, sigur, cu 4k o sa facem niste filme exceptionale. Eu zic ca atunci cand un film este bine facut pot sa il vad si Full HD linistit, placerea o ofera continutul.
Spor la discutiile interminabile despre tehnica.
@Bogdan, mai bine faci un topic separat cu evenimentul de joi.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
Paul, noile Samsung NX1 si NX500 filmeaza 4k cu codecul H.265, care face JUMATATE din size-ul fisierelor H.264 1080p de pana acum. Si da, 4k nu te face mare videograf, complet de acord, si , iarasi, 4k pe un gopro sau pe un telefon nu va fi mai bun decat un 1080p de pe un 5dmark3 sau chiar OMD. Dar asta nu schimba esential datele problemei. S-au facut fime bune si pe pelicula alb negru care s-a zgariat in timp, s-au facut chiar si pe casete vhs, dar asta nu inseamna ca trebuie sa refuzam progresul. 4k inseamna mult mai mult decat rezolutie, un 4k de calitate rezolva mult mai bine detaliile, dynamic range-ul, ajuta noise-ul, da o imagine mai buna si mai cinematografica de ansamblu. Am trecut de la benzi de magnetofon la cd-uri , acum avem flash drive cat un degetzel, am trecut de la biblioteci grele la kindle, am trecut de la vhs-urile de rahat la care ne uitam cu totii in serile de iarna urate si acum ne putem uita pe telefoane sau tablete la filme in full hd sau, in curand, in 4k. Apple Mac Pro cu 5k retina display e doar 2500 de dolari si poti vedea filme superb la el. Vrem CALITATE, o vrem cu totii, o vrem in scara mica, pentru toti, accesibila... Asta a fost pariul mirrorless in foto, asa le-am dat peste nas alora care se laudau cu tancurile negre si cu obiectivele cat tunul si ziceau ca numai ala inseamna aparat foto profesional, asa a lasat in ceatza Sony toate dslr-urile chiar in domeniul in care se dadeau mari, adica in low light, cu A7S, si asa, in curand, in cativa ani, dslr-urile vor fi numai pentru pozat atleti sau jucatori de fotbal pe teren , intr-o nisha mica si pe care nu o sa o mai bage in seama mai nimeni... In peisajul asta eu nu vad unde se integreaza Olympus, chiar daca mi-au fost dragi si inca imi mai sunt, daca nu scot un video de calitate pe urmatoarea camera a lor
Deci fisierele tot uriase sunt chiar daca sunt mai mici cu 40%. Si reducerea asta de marime are un pret.
La codare stii care e problema cea mai mare ? Nu gasirea unor algoritmi care sa comprime cat mai mult fisierele, ci gasirea unor algoritmi care sa nu necesite putere mare de procesare.
Astia spun ca noul codec (H.265) are nevoie de 5...10 ori mai mult putere de procesare fata de vechiul codec: http://www.extrem...ctations/2
Judeci camerele doar dupa cifre si specificatii.
Este ca si cum eu as vrea sa cumpar o camera Olympus, si o aleg pe cea mai ieftina (ex. E-PM2) motivand ca are senzorul si filmarea de pe cea mai scumpa camera (ex. E-M5, E-M1).
Cine a tras mult, stie ca sunt detalii "nesemnificative" care fac diferenta. De aia cumpara lumea camere scumpe.
Panasonic si Sony aveau si acum 3-4 ani filmare mai buna decat Olympus. Dupa cum se vede, Olympus nu a avut de suferit. Are locul lui.
Katran, daca imi dai un argument credibil pentru care ar trebui sa prefer OMD in cazul in care
1. Sunt pasionat de foto si nu de video si am de ales intre el si Fuji XT1
2. Sunt pasionat de ambele, pot sa ignor o diferenta de 200-300 de dolari si am de ales intre el si Panasonic Gh4
3. Vreau mai ieftin si vreau ceva de calitate, si am de ales intre el si Sony A6000, cu 24mpx, Apsc senzor
Stiu ca ma bag si eu ca musca in lapte, dar fiecare isi alege sistemul dupa buzunar si dupa ce isi doreste de la sistem. Unii vor lentile fixe luminoase, alti zoom-uri, altii lentile mici, altii calitate in low light. Nu asa se alege un sistem? Parerea mea este ca sistemul e definit in mai mare masura de lentilele cu care este sustinut. Eu am reusit sa am un sistem bunut in prezent, cu ajutorul lentilelor pe care le are sistemul m4/3, dar chochetez si cu alte produse de la alti producatori, de exemplu mi-ar placea un Sony A7 II cu o lentila luminoasa. Cred ca fiecare isi alege ce considera ca i se potriveste mai bine, nu trebuie sa fie OM-D sau GH-4.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
Alegerea unei camere este subiectiva. Pot doar sa spun ce as alege eu si de ce.
As alege E-M5 II sau un E-M2 pentru obturator electronic, stabilizator, motor jpeg, oferta mare de obiective (cea mai buna oferta de pe mirrorless) si compatibilitate cu obiectivele pe care le am deja,
Daca as avea putini bani, E-M5 I + 45mm F/1.8 costa 2800 Ron la f64. Mi se pare un pret bun.
N-as alege FUJI XT-1 din cauza ca oferta de obiective e redusa, anumite chestii nu sunt bine puse la punct.
Nu-mi place Panasonic din cauza culorilor, in rest GH4 ar fi ok.
A6000 ar fi ok ca si specificatii. Nu-mi plac deloc forma si ergonomia. Parca nici nu are vizor ? Apoi oferta de obiective nu e ca la micro si ar trebui sa o iau de la zero.
Nu am nicio nemultumire cu actualul sistem. Face exact ce am nevoie. N-am de ce sa ma mut.
Si apropo, pretul de 1000 de Euro este pret de lansare pentru E-M5 II. GH4 a fost lansat la pretul de 1700 Eur. Cam asa e corect sa comparam, nu ?
Voi intelegeti ca eu sunt mai mult de partea voastra si stiu ce inseamna sticla Olympus... Dar trebuie sa se trezeasca din somnul asta de frumoasa adormita si sa faca ceva la video si la pret, in primul rand... Vand scump pentru ca vand putin, nu au bani de rulaj si prin urmare nu pot sa investeasca nici prea mult in procesare video si procesoarele demente care sunt acum pe Sony si Panasonic...Cu lentilele Fuji te contrazic, tot ce scot acum pentru mirrorless starneste numai aplauze in standing ovation pentru sharpness si speed... Cu lentilele Sony te aprob, putine si scumpe, dar ai third party in prostie. Cu culorile Panasonic, hai sa o lasam balta... Tragi raw si faci ce vrea muschii tai cu culorile in lightroom, si , de data asta, am inteles ca motorul jpeg nu e rau deloc pe Gh4. Dar altceva...Am citit azi pe 43 rumors , stire aproape sigura, ca Panasonic vine cu senzor racnet, de 18 mpx, cu 16 stopuri de dr si pic de noise pana la 3200 si mai mult decat acceptabil pana la 12800... se si poate sa cred, dupa carutza de bani pe care au facut-o cu Gh4 cred ca au investit serios in cercetare, pentru ca nu cred ca Sony le-ar da asemenea senzor, care ar fi practic sentinta definitiva pentru full frame(daca pui si metabones booster nici n-am ce sa mai zic)
adipocea a scris:
Cu lentilele Fuji te contrazic, tot ce scot acum pentru mirrorless starneste numai aplauze in standing ovation pentru sharpness si speed...
Eu n-am spus ca obiectivele Fuji sunt proaste. Am zis ca sunt putine.
Poti sa-mi spui macar un obiectiv Fuji pe care l-as putea folosi pentru "wildlife" ? Adica o focala de minim 300mm ?
Stii care e cea mai lunga focala disponibila pentru Fuji in momentul asta ?
Cate obiective ultra-wide are Fuji ?
etc...
Sunt multi utilizatori care cer de la Olympus video mai bun, mai multi MP, senzori mai buni. Probabil ca le vor primi in viitorul apropiat, Olympus va tine cont de ele.
Momentan avem E-M5 care vine cu multe inovatii si imbunatatiri : stabilizare mai buna, obturator electronic (1/16.000s), mod "high-res", blit care se poate roti, vizor mai bun fata de cel de pe E-M5 I, mai multe puncte de focalizare si sistem de focalizare mai performant, mai multe fps-uri, ergonomia mult imbunatatita.
Oamenii chiar s-au straduit si au facut imbunatatiri aproape la toate capitolele.
Mie mi se pare ok noua camera si au scos-o la acelasi pret la care au scos E-M5 I.
Ma batea gandul sa iau obiectivul PanaLaica 42.5mm. Un gand conex ma pune sa caut si un body Panasonic pentru acest obiectiv (are un inel ce nu functioneaza decat cu body-urile Pana). In afara lui GH-4 (care este prea mare pentru ce vreau eu) restul sunt niste glume.
De la Olympus imi plac: E-PL7, E-M10, E-M5, E-M5 II, E-M1
Daca vreau video nu ma duc nici la Panasonic, nici la Sony. Direct Blackmagic. Si am ce obiective sa pun pe el.
Cinematografia romaneasca nu exista. Si asta nu din cauza ca nu a scos Olympus 4k.
cat de mult ma bucur ca a aparut adipocea in peisaj, in sfarsit nu ma mai simt ca un nebun pe o "plantatie". Absolut de bun simt toate observatiile lui, jos palaria. Fie ca unora le place sau nu, asta e adevarul, e foarte obiectiv.
Adi, am o singura observatie, lasand 4k in afara discutiei, macar daca ofereau un 1080p cu codec mai bun si profunzime de culori mai mare. Macar sa fi fost un full hd curat. prelucrabil in post si absolut folosibil. Dar nu, el e prin de mizerii, de artefacte, de moire si alte lucruri de genul asta. Vezi review-ul lui andrew de pe eoshd.com, singurul review neplatit. Si unul obiectiv. NU pot sa cred ca celelalte review-uri ale lui sunt platite, si de sony si de panasonic si mai nou de samsung. NU mai zic de notorietatea omului. Sa ma scutiti de robin wong si altii de genul asta, angajati sau platiti de olympus.
katran, oamenii nu s-au straduit decat sa faca un marketing eficient. Au inteles ca trebuie sa dea camera nelansate, la oameni semicunoscuti din industrie, si sa preia semi review-urile chiar la lansare. Asta e tot ce au facut ei. Restul sunt gimmick-uri menite sa mai stoarca un pic din ce ingrediente mai au ei ramase din vechile retete. Mai umblam putin la ambalaj, mai punem un pic la shutterspped, mai un pic la evf, si aruncam si un mod "high rez" asa pentru cei care pun botul. Apoi facem o comparatie directa cu d810 si le luam banii la fraieri. iarta-ma dar asta e situatia. E absolut amuzant sa vezi comparatia cu d810, e incredibil unde s-a ajuns.
E-m5II la IQ nu aduce absolut nimic in plus. Crede-ma. M5 1 e la fel de bun, acelasi senzor, acelasi raw, acelasi zgomot de imagine, acelasi ce vrei tu. Un fotograf, in adevaratul sens al cuvantului, ala de care tot vorbiti voi, nu o sa numere niciodata pixeli obtinuti prin lipire de poze (e chiar amuzant) si nici nu o sa se impiedice de un evf cu rez un pic mai slaba sau de shutter speed cu un pic mai rapid, si tot asa. In mana unui fotograf m5 1 e absolut egal cu m5 2, restul e marketing, trust me. greu de spus inovatie. Nu confunda termenii.
Ca si concluzie. Adi a punctat foarte bine. eu as accentua.
OMD e un sistem care are ca singur mare avantaj, stabilizare pe 5 axe. Asta il face diferit fata de competitori. Era mult mai cinstit sa-l pozitioneze doar asa. In rest in orice alta batalie intra, pierde detasat, fie ca e vorba de fuji, panasonic sau sony sau chiar samsung.
P.S. abia astept aparitia noului senzor de care se vb pe piata, biosenzor cum ii spun.
Povestile tehnice au si ele rostul lor.
Pe unii ii ajuta sa isi consolideze dorinta de a achizitiona un aparat care sa ii transforme in artisti.
Pe altii ii determina sa inteleaga ca Olympus nu ofera decat o stabilizare optica foarte buna si prin urmare ar fi cazul sa mearga catre alte firme: Sony, Panasonic, Fuji.
Eu zic ca e de bun simt si ce a enumerat Tony (katran) care nu e un tip care sa puna botul ca un copil la fumurile de marketing si nici platit de Olympus nu e ca sa ii tina in brate.
Sa nu uitam de intalnirea de maine la F64, ora 18. Ne vom putea juca in voie cu E-M5 II.
Editat de Bogdan Mitea la 11-03-2015, 12:50