header image
Autentificare
header image
header image
header image
Vezi discuţia
 Printează discuţia
primele teste
AlexCarol
iata primele fotografii trase cu noua mea jucarie.astept coment.si parerile voastre.foto.sunt neprelucrate.
04_2.jpg 03_1.jpg 02_1.jpg 05_2.jpg 06.jpg 1_4.jpg a0237687.jpg a0237711.jpg a0237730.jpg

Editat de AlexCarol la 25-09-2012, 20:12
OMD EM1 MKII,12-40 pro
 
ToniGenes
Culori frumoase. Pare ca ai ochi bun.


Unele din cele cu mireasa mi se par subexpuse, dar mai pot fi bibilite la editare.
Atasez un exemplu la care am exagerat cu editarea. Ma rog, dupa gusturi. Compara-l cu al tau !
03_1_bis.jpg

Editat de ToniGenes la 25-09-2012, 20:30
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
titeldragomir
Editarea...un lucru foarte important.
Ideal este sa le scoti cit mai bine direct din camera, sa pierzi cit mai putin timp la prelucrare.
Imi place varianta lui Katran
Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
AlexCarol
mersi Katran ptr"ochi".intradevar mireasa "ta"arata mai bine.deh....cu editarea stau mai prost ,dar voi invata .sunt un foarte entuziast... amator.diferenta intre fuji s1700 pe care l-am avut pana acum si Oly e510.e uriasa(parerea mea)alta mancare de peste.
OMD EM1 MKII,12-40 pro
 
titeldragomir
Fotografiaza un cadru asemanator...dar incearca toate variantele de metering.
Ai avut multa umbra acolo..trebuia sa supraexpui sau sa umbli la metering.

Uite aici un site foarte interesant

http://www.cambri...tering.htm

Sunt mai multe capitole...citeste ce scrie pe acolo si o sa avansezi mult.
A...si practica...sa aplici ce citesti pe acolo..
Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
ghinitai
Blitul era orientat inspre subiect?
 
AlexCarol
era blitzul de pe body.eram la prima iesire cu oly si nici nu prea am avut timp de experimentari caci ma ocupam cu filmatul la nunta aceea + fotograf secund.pozele sunt facute cu teleu'.
OMD EM1 MKII,12-40 pro
 
ToniGenes
Cu blitul se intampla niste chestii urate.

De regula omul foloseste modul A (aperture) cu diafragma deschisa la maxim si ISO minim (100).
Sa zicem ca la F/3.5 si ISO-100 iese un timp de expunere de 1/30 in conditiile alea de umbra puternica.

In momentul cand ridica blitul, timpul de expunere se duce automat pe valoare setata ca timp de sincronizare la blit. In cazul lui 1/180s. E ca si cum camera ar face switch in modul manual, unde toti cei trei parametri au valori fixe.

Pai de la 1/30s pana la 1/180s sunt vreo 2.5 stopuri pe care blitul nu poate sa le compenseze, mai ales daca e cel integrat.

Poate omul sa se joace mult si bine pe la metering, ca tot subexpusa iese poza. Pur si simplu camera nu poate expune bine la timpul ala de expunere, iso si deschidere a diafragmei. Trebuie modificat unul din cei trei parametri.

Solutii :
a) ISO setat pe auto, caz in care ISO se duce in cat are nevoie, probabil valoare maxima setata in camera (la el o fi ISO-800);
b) se modifica timpul de sincronizare din meniuri de la 1/180 la o valoare mai umana, sa zicem 1/60.

Recomand varianta b.
Deci expunerea nu e totul. :)
Si eu am stricat multe cadre pana am invatat sa stapanesc bine fenomenul.
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
AlexCarol
totul era pe modul auto.si iso.mersi baieti.
OMD EM1 MKII,12-40 pro
 
titeldragomir
Katran 02_1 sa dus la 1/125...la o focala mai scurta
Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
qrazvan
Buna observatia lui Katran cu timpul de sincronizare a blitului! Adevarul e ca nici eu nu prea umblu la setarea aceea, dar ar cam trebui Smile.

@Alex-Carol: frumoase culori! Adevarul e ca la portret 40-150-ul te ajuta, e un obiectiv bun.
E-5, 8mm, 12-60mm, 50-200mm
 
ToniGenes
Inca o observatie legata de pozatul cu blitul.

Si cel mai ieftin blit de la Olympus (FL36) stie modul FP (sincronizare rapida).
In modul FP, blitul camerei poate face poze la orice timp de expunere. Sau altfel spus, blitul nu mai influenteaza in mod direct timpul de expunere. Deci nu mai exista problema cu timpul fix de expunere - cel de sincronizare al blitului.

In schimb e alt dezavantaj, in modul asta (FP), blitul are o influenta mult mai mica, da mai putina lumina.
Nu sta aprins continuu, da niste pulsuri intermitente de lumina.

La timpi foarte scurti de expunere (1/1000) si cu FL36 in modul FP, aproape ca nu am vazut influenta asupra pozei. La timpi de expunere de ordinul 1/500...1/750 a trebuit sa duc blitul in +2 ca sa simt ca vine cu un plus de lumina.
Poate ca la un blit mai puternic e alta viata.
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
qrazvan
Stii cumva si la bliturile "clasice" care au doar patina cu pinul de pe mijloc (sau eventual cablu) cum se seteaza timpii (de exemplu tot in modul A)?
E-5, 8mm, 12-60mm, 50-200mm
 
Paul
La pozele cu blitul nu conteaza timpul de expunere decat pentru lumina ambientala. Este foarte important ce alegi ca lumina principala, ambientala sau cea a blitz-ului, in felul acesta vei sti sa setezi aparatul. Blitul are un timp de expunere(iluminare extrem de scurt de 1/10000) deci nu conteaza ce timp de expunere folosesti atata timp cat reusesti ca declansarea blitz-ului sa o incadrezi in expunerea facuta de aparat(sincronizare pana la maxim 1/250 sa zicem). Singurii parametrii care sunt importanti sunt ISO si diafragma. La bliturile vechi se calculeaza prin testare, in functie de distanta fata de subiect si se corecteaza din diafragma sau din ISO cu cate stopuri mergi mai sus sau mai jos. Modul A este pentru prioritate de diafragma, deci timpul se seteaza automat, nu se lucreaza in modul A cu blitzul decat foarte rar ca lumina de umplere, insa aici se mai pacaleste TTL-ul. Eu recomand sa lucrezi pe manual cu un timp pe care il stabilesti in functie de lumina ambientala. De exemplu daca in mod normal ambientala este de 1/60, iti recomand sa mergi cu un stop mai jos, la 1/125 astfel incat ambientala sa apara mai estompat iar ce este luminat cu blitul va fi corect iluminat daca ai setarile de ISO si diafragma corecte. Pe vremuri blitz-urile aveau un tabel pe spate care iti aratau diafragma pe care sa o setezi in functie de distanta fata de subiect si in functie binenteles de valoarea ISO a filmului.

In modul FP(focal plane) blitul lumineaza continuu pe toata perioada cat dureaza expunerea, adica lampa sta aprinsa de la inceput pana la sfarsit, de aceea nu mai poate blitz-ul sa furnizeze putere maxima pentru ca, condensatorul acestuia se descarca constanta pe o perioada mai lunga, in loc sa descarce brusc totul si sa aprinda lampa la maxim.
Editat de Paul la 26-09-2012, 19:28
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
ToniGenes
paul_paun a scris:
Modul A este pentru prioritate de diafragma, deci timpul se seteaza automat, nu se lucreaza in modul A cu blitzul decat foarte rar ca lumina de umplere, insa aici se mai pacaleste TTL-ul.


Chiar si in modul asta, imediat ce activezi blitul, timpul de expunere se seteaza pe valoarea timpului de sincronizare, deci nu automat.
Nu il poti modifica direct, decat modificand prin meniuri timpul de sincronizare al blitului.

Explicatia ta e foarte interesanta. Din ea reiese ca timpul de expunere (care are aceeasi valoare ca cel de sincronizare) stabileste raportul intre lumina ambientala si cea a blitului. ISO si diafragma nu au niciun rol in stabilirea acestui raport.
Editat de ToniGenes la 26-09-2012, 22:01
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
Paul
Da Katran, ai dreptate, isi seteaza automat timpul de expunere exact la cel care este pus pentru sincronizare, eu cand trag cu blitzul in general trag numai cu aparatul pe manual cu TTL.

Bun, hai sa explic mai clar ca sa ma inteleaga toata lumea ca poate nu am fost prea explicit. Este cat se poate de simplu, in raport cu blitz-ul numai timpul de expunere si diafragma modifica luminozitatea.

Sa ne imaginam ca nu avem TTL, ci avem un blitz care lumineaza cu o putere constanta. Avem bezna in camera si noi setam aparatul pe manual cu ISO 200 si diafragma f2.8 si declansam cu mai multi timpi, 1/2, 1/4, 1/60, 1/125. Fiecare cadru va arata la fel, pentru ca in acea bezna, singura sursa de lumina este blitz-ul al carui timp de iluminare este extrem de scurt, de sub 1/10000. Bun, acum sa ne imaginam ca dam drumul la un bec din camera si repetam cadrele aparand in discutie lumina ambientala. La cadrul cu 1/2 si 1/4 vom avea prins in cadru pe langa lumina de la blitz si lumina de la bec, la cel de 1/60 abia daca mai vedem ceva din ambientala, iar la 1/125 vedem doar lumina de la blitz. Deci, prin variatia timpului de expunere stabilim cata ambientala dorim noi sa intre in poza. Insa, daca modificam ISO sau diafragma, modificam si parametrii luminii de la blitz dar si cei ei ambientalei. Daca inchidem la f4 sa zicem practic taiem cu un stop toata lumina. Dar daca schimb doar timpul de expunere, tai mai mult sau mai putin ambientala(lumina continua de la bec).

Sper ca m-am facut mai bine inteles acum, daca aveti nelamuriri va astept cu intrebari. Smile
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
krokodilu
Ai explicat foarte fain modul cum se comporta blitul in situatia asta, multumim pt detalieri ! Pun si eu un link pe subiect, pe mine m-a ajutat sa inteleg unele lucruri: http://nikonclspr...gspot.ro/. (cred ca merge si pe Olympus)
Am cateva intrebari legat de modul de functionare:
- daca modifici diafragrma atunci se modifica lumina de pe subiect + ambientala sau doar lumina de pe subiect ?
- cand utilizezi blitul, pt cele mai bune rezultate, subiectul trebuie sa fie in centrul cadrului sau trebuie sa utilizez FV lock ?
EM10 MkII, 17mm f/1.8; 25mm f/1.4; 45mm f/1.8; D7000; 17-50 f2.8; 50mm f/1.8; 70-300mm f/4.5 VR; SB-600

http://www.flickr.com/photos/krokodilu/
http://500px.com/CiprianAzgur
 
qrazvan
Multumesc lui Paul si Katran pt. lamuriri.
Eu am intrebat pt. ca folosesc destul de rar blitul si atunci nu am investit intr-un blit TTL. Am unul din asta mai vechi si de multe ori in casa ba ies prea intunecate, ba prea multa lumina de blit pe fetele persoanelor. In acest caz, din explicatia lui Paul eu inteleg ca prin timpul de expunere, doar lumina ambientala poate fi influentata. Blitul neffind TTL, nu are influenta nici timpul de sincronizare. Atunci singura posibilitate e sa ma joc cu diafragma sau ISO (pe modul manual, dupa recomandarea lui Paul). Am inteles bine oare?
E-5, 8mm, 12-60mm, 50-200mm
 
Paul
Exact din timpul de expunere doar ambientala o influentezi, insa sincronizarea blitului este limitata la cat poate aparatul, E-3 are maxim 1/250, dupa acest timp, daca te duci la timpi mai mici, un 1/320 nu mai nimereste sa declaseze blitz-ul in tandem cu declansatorul si atunci iti apare juma de cadru negru. Deci in cazul tau, numai din ISO si diafragma poti face treaba.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
Paul
krokodilu a scris:

Ai explicat foarte fain modul cum se comporta blitul in situatia asta, multumim pt detalieri ! Pun si eu un link pe subiect, pe mine m-a ajutat sa inteleg unele lucruri: http://nikonclspr...gspot.ro/. (cred ca merge si pe Olympus)
Am cateva intrebari legat de modul de functionare:
- daca modifici diafragrma atunci se modifica lumina de pe subiect + ambientala sau doar lumina de pe subiect ?
- cand utilizezi blitul, pt cele mai bune rezultate, subiectul trebuie sa fie in centrul cadrului sau trebuie sa utilizez FV lock ?


1. Daca modifici diafragma, o inchizi sa zicem, in cazul in care folosesti TTL, blitul va incerca sa iti ilumineze corect scena crescand puterea si va compensa, dar ambientala cu siguranta va fi mai slaba. Daca nu etse TTL se modifica in egala masura si lumina de la Blitz si lumina ambientala. Trebuie insa stabilit de la bun inceput, cine va fi lumina principala, pentru ca poti sa folosesti lumina principala ambientala si secundara blitz-ul.

2. Depinde foarte mult de modul de masurare al expunerii, center, middle or overall. Daca este center conteaza foarte mult pe ce faci expunerea, daca este overall conteaza foarte mult ce predomina in scena, alb sau negru pentru ca trebuie compensat din blitz. Dupa ce capeti ceva mai multa experienta vei sti cum sa compensezi expunerea din blitz foarte rapid. Flash value lock te ajuta in anumite conditii, atunci cand distanta intre tine si subiect nu se modifica, iar initial scena a avut setarile pentru expunere facute corect.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
Salt la forumul:

Navigare
Intalniri membri

Meniu utilizator
Statistica utilizatori









·Forum de discutii
·Galerie foto
·Ultimele imagini
·Anunturi

·Trimite o imagine
·Căutare
·Reguli in site
·Contactaţi-ne


Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă

· Vizitatori conectaţi: 11
· Membri conectaţi: 0
· Membri înregistraţi: 641
· Cel mai nou membru: Doru
· 20,650,025 vizite unice



Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.