Teleconvertorul EC-20
|
therealhive |
Postat la 30-05-2012, 14:44
|
Membru nou
Postări: 60
Înscris: 17 martie 2011, 22:23
|
katran eu sunt perfect deaocrd cu tine, o sa a incerc sa incadrez un subiect la fel adica odata cu si odata fara tc, o sa se schimbe un pic unghiu de vedere, am mai facut asta mai demult cu ce obiective mi-au tecut prin mana, asa pt mine ca sa ma lamuresc.
inca o chestie care conteaza, daca de ex. 70-300 e mai sharp la "sweetspot" F8 la 300mm, daca vrei sa fie sharp cu TC-20 la 600mm va trebui sa pui aparatul pe F16, adica sweetspot devine F16. la macro oricum lucrezi de la macar F11 in sus ca sa ai ceva DOF, dar la tele uri si F8 -ul este deja problema. F16 e jumate lumina din F11 care este jumate lumina din F 8 . deci un sfert. deci timp de expunere de 4 ori mai mari. sau iti terbuie de 4x ori mai multa lumina. pe cand cu tc-14 doar 2x (1stop) |
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 30-05-2012, 14:46
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Eu l-am gasit util in urmatoarea situatie: detalii de arhitectura pentru care 35-100mm este prea scurt. Si atunci in loc sa mergi spre un 150mm f/2 poti pune convertorul pe 35-100mm. Pierderile de calitate sunt foarte mici.
Olympus E-M1
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 30-05-2012, 14:55
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
therealhive a scris:
inca o chestie care conteaza, daca de ex. 70-300 e mai sharp la "sweetspot" F8 la 300mm, daca vrei sa fie sharp cu TC-20 la 600mm va trebui sa pui aparatul pe F16, adica sweetspot devine F16.
Regret ca nu am incercat 50-200 + EC20 la F/11. E posibil sa mai fi castigat ceva claritate.
Parca am facut un test la F/10 si nu am vazut diferente fata de F/9.0.
Pe de alta parte, La F/11 ar fi trebuit sa urc prea mult ISO si as fi pierdut pe partea asta.
Cred ca provocarea pentru Olympus ar fi fost un EC-17 care sa inchida doar 1 stop diafragma si sa fie la fel de sharp ca EC-14. Ala ar fi fost scula.
Mi se pare ca Nikon are un TC-1.7 care inchide diafragma cu un singur stop.
|
|
|
|
therealhive |
Postat la 30-05-2012, 20:33
|
Membru nou
Postări: 60
Înscris: 17 martie 2011, 22:23
|
http://www.filesh...53419023.7
http://www.filesh...4553742407
http://www.filesh...53814270.1
http://www.filesh...53886133.2
am incarcat sa incadrez la fel si cu cu tc-ul dar se schimba un pic cum bate lumina , unghiul de vedere si planul care e in focus. am incercat sa focusez chiar in centru imaginii spot.
se vede la exif cum sunt facute pozele.
35-ul are in rezerva destula rezolutie, diferenta e foarte mica intre cu si fara tc pe langa cele mentionate. am facut ceva asemantor si cu 70-300, dar nu mai castiga mare lucru optic. solo pe un senzor de 10-12mp e numa la fix. |
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 30-05-2012, 21:12
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Multumim pentru teste !
Mie mi se pare ca e diferenta mare intre pozele facute de tine. Se pierde mult din rezolutie punand EC-20.
Am facut 2 crop-uri din pozele tale si le-am pus unul langa altul.
Asta se cheama test de laborator. In viata reala diferentele vor fi si mai usor vizibile.
Daca nu ai nevoie de poze la 100%, atunci e ok. La 3 Mp nu vor fi diferente sesizabile.
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Am facut niste teste. Olympus 35-100 f/2 cu si fara EC-20. Aparatul montat pe trepied, blitz incorporat pe E-3 si un FL-50R extern.
Am urcat imaginile in rezolutie maxima, originala.
Olympus E-M1
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Si al doilea set.
In ambele seturi o fotografie este facuta cu si cealalta fara Ec-20. Va las sa ghiciti care e care.
Olympus E-M1
|
|
|
|
titeldragomir |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Membru senior
Postări: 1983
Înscris: 12 ianuarie 2011, 22:31
|
Bogdan Mitea a scris:
Si al doilea set.
In ambele seturi o fotografie este facuta cu si cealalta fara Ec-20. Va las sa ghiciti care e care.
Dupa lumina as zice ca a doua poza....banuiesc ca distanta fata de subiect a fost mai mare si lumina a cazut mai bine...zic si eu...asa o fi?
Olympus ( film+ digital)
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
A doua poza din care set?
Olympus E-M1
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Primul set, poza din dreapta e cu TC.
Al doilea set, poza din stanga e cu TC. Cea din stanga poate ca e si un pic OOF.
Oricum, foarte bine.
Obiectivul e obiectiv.
--
Editat de ToniGenes la 27-03-2012, 21:42
|
|
|
|
titeldragomir |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Membru senior
Postări: 1983
Înscris: 12 ianuarie 2011, 22:31
|
La ambele seturi a doua imagine ...
Olympus ( film+ digital)
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Tony, nu ai nimerit.
La ambele seturi a doua imagine este cu EC-20.
Ideea e sa aratam ce pierderi sunt atunci cand folosim acest convertor.
Olympus E-M1
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
La al doilea set am zis ca prima are o problema, pare OOF.
Scotand din joc al doilea set, la primul vad pierderi minime. E super ok EC-20 pe un obiectiv de calitate. Respect !
Poti iesi la pozat pasari cu combinatia asta. 200 mm cam ajung.
Pe 50-200 lucrurile vor sta altfel.
Abia astept sa vad.
Am auzit multe povestiri. Unele pozitive, altele negative. Cred ca doar eu pot sa decid cum stau lucrurile.
Ma tem mult de CA.
--
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
De asta am inceput o serie de teste. Sa mai eliminam din legende. Din experienta pot spune ca nu poti cupla EC-20 si sa speri la rezultate bune decat cu obiectivele pro si top-pro.
Cu cat obiectivul e mai bun cu atat pierderile sunt mai mici.
In combinatie cu obiectivele SWD apare si o pierdere de viteza pe care am invatat sa o compensez focalizand mai intai manual cat de cat. Autofocusul face reglajul fin dupa aceea.
Olympus E-M1
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Vom alcatui un review complet pentru EC-20. Il vom atasa la o serie de obiective: 12-60mm, 50mm, 50-200mm. Testele se vor desfasura si in interior si afara. Avand in vedere faptul ca sun informatii putine despre capabilitatile acestui adaptor, va asteptam cu orice sugestie si combinatie.
Dorim sa aflam in ce masura apar modificari de imagine, viteza de focalizare, DOF etc.
Titel, cum ti-ai dat seama care imagini au fost facute cu EC-20?
Olympus E-M1
|
|
|
|
titeldragomir |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Membru senior
Postări: 1983
Înscris: 12 ianuarie 2011, 22:31
|
Am zis...dupa lumina...lumina era mult mai "moale" si mai placuta...distanta mai mare a a facut sa pierzi din puterea blitzului, si a rezultat o lumina mai placuta.
Blitzurile astea sunt cu dute-vino...e greu sa obtii o lumina placuta cu ele, daca faci un bounce influenteaza mult culoarea peretilor, aici poti pune gel pe blitz si mai rezolvi, insa daca dai direct cu el...trebuie sa ai filtre...ceva sa faca lumina mai "moale" si sa o distribui mai bine..
Olympus ( film+ digital)
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Asa este. Vorbeam cu Tony dimineata despre cum se schimba lumina cand folosesti convertorul. Pentru ca toata lumea sa stie, testul s-a facut pe trepied, cu obiectivul montat pe acesta. Asadar lentila frontala a obiectivului ramane in aceeasi pozitie si daca e folosit EC-20.
Dar pozitia luminilor a fost modificata pentru ca altfel rezultatul era horror.
Asadar, mergand in spate corpul de aparat cu blitzul incorporat cu 5-6cm (lungimea lui EC-20) se modifica dramatic raportul lumina/umbra.
Olympus E-M1
|
|
|
|
Paul |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Membru senior
Postări: 1654
Înscris: 21 aprilie 2011, 19:20
|
Este normal, unghiurile devin mai ascutite, cu cat este mai departe sursa de lumina de subiect cu atat lumina este mai dura. Ideal este ca lumina sa ramana in acelasi loc, adica bllitz comandat remote, nu pus pe camera.
Eu mi-am comandat asa ceva:
http://www.amazon...01_details
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Blitzul incorporat este folosit pt a comanda FL-50R. Insa pozitia blitzului extern trebuia schimbata la folosirea EC-20 chiar daca ramaneau constante distanta focala, deschiderea de diafragma si pozitia lentilei frontale.
Olympus E-M1
|
|
|
|
Paul |
Postat la 31-05-2012, 00:58
|
Membru senior
Postări: 1654
Înscris: 21 aprilie 2011, 19:20
|
hmm, nu prea inteleg, de ce trebuie sa schimbam pozitia blitzului extern(FL-50) fata de subiect? ori nu am inteles eu bine? Se modifica doar puterea blitului pentru ca se pierd doua stopuri, dar atat, in rest....
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
|
|
|