Poze pentru critica
|
Denis |
Postat la 17-06-2013, 13:19
|
Membru
Postări: 807
Înscris: 23 februarie 2012, 19:59
|
Bogdan, după părerea mea secțiunea Școala Foto e prea largă. Eu văd foarte utilă o secțiune anume pt. Fotocompoziție, în care să intre și teorie și poze analizate sub aspectul compoziției. Și o serie de sfaturi, după experineța fiecăruia. Un exemplu de pe un alt site: http://www.clubul...izontului/
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
|
|
|
|
Denis |
Postat la 17-06-2013, 13:41
|
Membru
Postări: 807
Înscris: 23 februarie 2012, 19:59
|
ghinitai a scris:
De obicei o poza buna e aia pe care o faci si ti se pare reusita si atunci si dupa o saptamana sau mai mult timp. Eu inca imi mai revizionez pozele de acum cativa ani ca sa vad daca chiar am avut talent.
Și eu am avut impresia că unele dintre fotografiile mele sunt bune. Plăceau și altora. Apoi lectorul cu care am făcut un curs foto mi-a arătat că nu erau bune și am înțeles de ce. Și pe parcurs a făcut la fel. Foarte rar considera o fotografie bună și când se întâmpla explica de ce. E o mare diferență între felul cum vede și analizează o fotografie un specialist și cum o vedem noi. De asta, aș zice că o poză bună e poza pe care o vede ca atare un fotograf profesor sau un juriu de specialitate. Cel puțin, e sigur o poză bună, avem certitudinea că e bună.
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
|
|
|
|
ghinitai |
Postat la 17-06-2013, 15:37
|
Membru senior
Postări: 1007
Înscris: 13 noiembrie 2011, 03:36
|
Invata sa fii tu cel mai drastic critic al tau si nu o sa mai ai nevoie de un juriu la fiecare fotografie.
Iti pasa de parerile altora? Incearca sa iti postezi fotografiile la concursurile saptamanale de la dpreview. Cu siguranta daca ai ceva iesit din comun o sa fie apreciat. |
|
|
|
Sorin |
Postat la 17-06-2013, 15:44
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Denis, "Sorin, nici nu m-am simțit jignit și nici nu am pus problema în felul ăsta"
Este OK. Am lecturat inca o data... reluand fraza asa mi se paruse...
"Nici în comentariile legate de pozele tale de mai sus nu există nimic jignitor"
Nici eu nu m-am simtit jignit, in nicun fel! Sunt si am fost de acord cu partea strict tehnica. Am subliniat altceva acolo si sunt sigur ca s-a inteles. Hai sa fim si usor glumeti nu foarte crispati...
Editat de Sorin la 17-06-2013, 15:53
|
|
|
|
Sorin |
Postat la 17-06-2013, 15:55
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
ghinitai a scris:
Invata sa fii tu cel mai drastic critic al tau si nu o sa mai ai nevoie de un juriu la fiecare fotografie.
Iti pasa de parerile altora? Incearca sa iti postezi fotografiile la concursurile saptamanale de la dpreview. Cu siguranta daca ai ceva iesit din comun o sa fie apreciat.
O concluzie foarte buna.
|
|
|
|
Denis |
Postat la 17-06-2013, 15:58
|
Membru
Postări: 807
Înscris: 23 februarie 2012, 19:59
|
ghinitai a scris:
Invata sa fii tu cel mai drastic critic al tau si nu o sa mai ai nevoie de un juriu la fiecare fotografie.
Iti pasa de parerile altora? Incearca sa iti postezi fotografiile la concursurile saptamanale de la dpreview. Cu siguranta daca ai ceva iesit din comun o sa fie apreciat.
Cât de drastic ai fi, când nu vezi, nu vezi...Sau nu vezi cum vede un fotograf profesor, un artist fotograf. La compoziție se pune problema talentului artistic nativ dar și a asimilării unor principii, care se aplică și în artele plastice; e un studiu dar și o asimilare, o experimentare, care cer muncă, timp. Nu ai cum să le ai pe toate astea nici la început nici o bună perioadă. De asta e important ajutorul cuiva care și-a însușit toate ăstea, care vede fără greș și poate să explice. Poate că unii nu spun, dar eu cred că în spatele multor fotografii care ne plac sunt cursuri, studiu, muncă.
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
|
|
|
|
Denis |
Postat la 17-06-2013, 16:06
|
Membru
Postări: 807
Înscris: 23 februarie 2012, 19:59
|
nec_sorin a scris:
Nici eu nu m-am simtit jignit, in nicun fel! Sunt si am fost de acord cu partea strict tehnica. Am subliniat altceva acolo si sunt sigur ca s-a inteles. Hai sa fim si usor glumeti nu foarte crispati...
Super. Am înțeles eu aiurea, nu mi-am dat seama că ai și glumit acolo. De acord.
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
|
|
|
|
ghinitai |
Postat la 17-06-2013, 17:12
|
Membru senior
Postări: 1007
Înscris: 13 noiembrie 2011, 03:36
|
Pai daca nu vezi, nici cand te critica cineva nu intelegi ce vor sa spuna. Simtul estetic se dezvolta consumand arta de calitate. Postase red bull, un filmulet cu niste indrumari compozitionale, dar habar nu am sa folosesc motorul de cautare de aici de pe forum. |
|
|
|
Sorin |
Postat la 17-06-2013, 19:03
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Aceasta poza este facuta cu 40-150mm MSC si cele doua inele de macro (cu autofocus): focala 85mm, 1/50, F/6,3. Fiind lumina destul de slaba am folosit blitz-ul aparatului. Crop 1600x1066 nimic altceva (nici macar contrast). Credeti ca exista mari diferente intre aceasta combinatie si ZD 60/2.8 Macro?
|
|
|
|
GabrielC |
Postat la 17-06-2013, 22:00
|
Membru nou
Postări: 21
Înscris: 29 mai 2013, 23:35
|
nec_sorin a scris:
Aceasta poza este facuta cu 40-150mm MSC si cele doua inele de macro (cu autofocus): focala 85mm, 1/50, F/6,3. Fiind lumina destul de slaba am folosit blitz-ul aparatului. Crop 1600x1066 nimic altceva (nici macar contrast). Credeti ca exista mari diferente intre aceasta combinatie si ZD 60/2.8 Macro?
Poate ca da ... cu 60/2.8 cred ca nu era nevoie sa adormi gandacul si ar fi aratat mai putin a brosa de 8 martie ... |
|
|
|
DL |
Postat la 17-06-2013, 22:27
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
nec_sorin a scris:
Aceasta poza este facuta cu 40-150mm MSC si cele doua inele de macro (cu autofocus): focala 85mm, 1/50, F/6,3. Fiind lumina destul de slaba am folosit blitz-ul aparatului. Crop 1600x1066 nimic altceva (nici macar contrast). Credeti ca exista mari diferente intre aceasta combinatie si ZD 60/2.8 Macro?
Din pacate eu nu ma prind, pentru mine este maxim de neclara imaginea... nu o pot evalua.
In alta ordine de idei, un obiectiv de macro este optimizat pentru macro, si unul de portret pentru portret, si unul generalist, pentru cazuri generale. Prea complicat sa intru in detalii legate de optica, de calcule, de aberatii, de amanunte complicate, dar asta e rezumatul.
Diferenta dintre o fotografie facuta cu un obiectiv generalist cu folosirea de lentile macro sau inel macro si aceeasi facuta cu un obiectiv dedicat macro poate sa fie extrem de mare, in sensul ca cea realizata cu obiectivul macro va fi mai contrasta, mai clara, mai definita, cu culori mai pure, cu un microcontrast evident mai bun, etc, etc.
De regula, un zoom generalist este destul de catastrofal, preparat pentru macro.
Dar daca se doreste o imagine artistica, neclaritatile, aberatiile, bokehul comatos, pot fi detalii interesante... florile arata superb cu contrast mic invaluitor si planuri amestecate de un obiectiv imperfect.
Deci fiecare obiectiv poate sa produca imagini interesante. |
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 17-06-2013, 23:06
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
60 F/2.8 este un obiectiv PRO cu rezolutie buna.
40-150 este un obiectiv STANDARD (KIT) cu rezolutie modesta/acceptabila. Indiferent de cate inele ii punem, n-o sa ne putem apropia de ce face un obiectiv PRO.
Fireste ca pentru web unde se posteaza le rezolutii modeste (gen 1024x768) diferentele sunt mai putin sesizabile. Te poti descurca bine si cu un obiectiv precum 40-150.
Eu am aceeasi situatie cand compar 70-300 cu 50-200.
Diferenta mare intre un obiectiv STANDARD si unul PRO.
Poza ta e draguta insa un pic cam soft/miscata.
|
|
|
|
Sorin |
Postat la 18-06-2013, 00:25
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Multumesc pentru comentarii. Nu am avut ocazia sa probez un 60 macro, de aceea va intrebam. Daca diferentele sunt mari atunci merita sa-l cumpar. De moment am ales varianta ieftina...
Pentru Gabriel cu broasca, incearca te rog sa faci o poza la un gandac de culoare metalizata cu 60-ul (am vazut ca il ai) si pune-o aici sa vedem diferenta. Este cel mai concludent. Uitam... sa-l prinzi facand fitness nu cum l-am prins eu, dormind...
Profesore nu degeaba am pus un gandac metalizat si blitzat!
Dar hai sa mai pun o poza facuta cu aceleasi inele macro + 75mm. Si crop..
Editat de Sorin la 18-06-2013, 00:39
|
|
|
|
DL |
Postat la 18-06-2013, 07:57
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
nec_sorin a scris:
Dar hai sa mai pun o poza facuta cu aceleasi inele macro + 75mm. Si crop..
Da, asta e o imagine superba, ar da un print grozav chiar A2. Super buna imaginea. Aici este domeniul unde obiectivele descentrabile exceleaza, se poate face claritatea pe planuri diferite.
Evident ar fi utile niste blituri sau niste leduri de contur la astfel de imagini.
Oricum, fotografia este excelenta, tehnic si artistic.
Cu toate astea, ma intreb de ce ar folosi cineva masurarea pe spot si expunerea manuala, la astfel de subiecte delicate. E o munca de sisif, nu spun ca nu se poate, dar nu e mai simplu matricial si prioritate de diafragma si blitul jonglat din puterea variabila? |
|
|
|
Sorin |
Postat la 18-06-2013, 08:24
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Profesore,
"Prea complicat sa intru in detalii legate de optica, de calcule, de aberatii, de amanunte complicate, dar asta e rezumatul"
Intr-adevar este prea complicat! Deci sa ne rezumam la cateva biete imagini. Imi place ca esti prezent, activ si critic.
Toni,
"60 F/2.8 este un obiectiv PRO cu rezolutie buna.
40-150 este un obiectiv STANDARD (KIT) cu rezolutie modesta/acceptabila. Indiferent de cate inele ii punem, n-o sa ne putem apropia de ce face un obiectiv PRO"
Stiam si eu, sub cuvant de onoare Toni. Si sunt de acord 100% cu ce zici. Ideea este sa gasesc o altenativa acceptabila. Stii si tu foarte bine ce inseamna sa ai toate obiectivele de top!!! Financiar vorbind...
Cand am hotarat sa cumpar 75mm mi-am aruncat o privire si pe aici: http://robinwong....ew_23.html si prin alte parti. Si am ales. Acum vreau sa scot mai mult din acest 75mm. De aceea incerc sa fac o analiza impreuna cu voi in special cu cei care detin un 60mm. Cred ca este benefic si pentru cei care in viitor vor avea o dilema in a alege... ma rog, cine are bani nu are dileme...
In afara de libelula lui Gabriel (poate imi scapa) pe care o fac identic si la fel cu 70-300 (poate chiar si cu 40-150mm) nu am vazut imagini. Este o provocare Gabriele... arunca tot ce ai mai bun aici...
Convinge-ma (convingeti-ma) ca merita investitia''' si pe altii nu numai pe mine! Cu imagini... si imi voi da jos palaria si la propriu si la figurat!
Apropos', imaginile prezentate sunt facute in transee nu in studio, fara trepied, fara flash-uri de macro.
Sa traiasca o mie de ani cel care a nascocit stabilizarea... ca sa nu mai zic OM-D (subiect pentru profesor - inginerie si fizica pura - 1817 Johann Bohnenberger)
Vor urma imagini macro si cu 45mm, pentru critica sau daca Bogdan considera ca este mai bine sa ne mutam la sectiunea Macro o fac cu placere...
Editat de Sorin la 18-06-2013, 08:50
|
|
|
|
Sorin |
Postat la 18-06-2013, 09:39
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Mersi profesore. Din experienta mea nu toate ies asa cum vreau la prioritate de diafragma. Este mai greu dar sunt familiarizat cu manualul. Blittz-ul il reglez in functie de cata lumina am nevoie. Cand subiectul este mic spotul da rezultate mai bune. Asta nu este o regula... lucrez si eu cu prioritate de diafragma si masurare matriciala.
Editat de Sorin la 18-06-2013, 10:13
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 18-06-2013, 12:37
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Supun si eu spre dezbatere urmatoarea lucrare: privire spre acoperis printr-o gaura circulara facuta in placa de beton.
Olympus E-M1
|
|
|
|
DL |
Postat la 18-06-2013, 13:40
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
Bogdan Mitea a scris:
Supun si eu spre dezbatere urmatoarea lucrare: privire spre acoperis printr-o gaura circulara facuta in placa de beton.
Mi se pare o imagine cu ritm si substanta, foarte interesanta. As fi miscat histograma sa fie mai multa "carne" in lemnul acela... ar fi dat si mai bine. |
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 18-06-2013, 14:56
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Multumesc pentru apreciere. Strict informativ, e realizata intr-o casa monument, aflata in reabilitare, cu E-3 la ISO 800, 1/60 fara stabilizare activa, dintr-o pozitie ghemuit ce a generat ceva tremuraturi plus mult praf de santier in aer.
Olympus E-M1
|
|
|
|
Denis |
Postat la 18-06-2013, 15:14
|
Membru
Postări: 807
Înscris: 23 februarie 2012, 19:59
|
De ce fără stabilizare? Stabilizarea ți-ar fi permis un ISO mai mic.
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
|
|
|