header image
Autentificare
header image
header image
header image
Vezi discuţia
 Printează discuţia
Olympus 50mm f1.8
adipocea
Salut, nou pe forumul asta, si intr-un fel intrus... nu posed o camera Olympus, dar tot un four thirds, necunoscutul Panasonic lumix dmc l10... de ce am intrat pe acest forum... pentru ca la four thirds marea majoritate a obiectivelor accesibile sunt de la Olympus. Eu mai astept un GH1 din America, cumparat second hand de pe Adorama, si la el o sa imi pun . cred, un Oly 45mm f1.8, intrucat am nevoie de ceva pentru portret cu autofocus...
Am vazut, intr-o alta postare , ca dl Titeldragomir, lauda Olympusurile Om, in special 50mm f 1.8. Eu am luat unul de pe okazii, si am impresia ca am dat banii degeaba pe el.... In sensul ca da, face bokeh si rendeaza culorile superb, dar practic e imposibil sa prind in focus pe cineva pentru portret, cel putin la deschiderea maxima, acolo unde am bokeh... cand prind ceva, cu mult mult noroc, in focus, este destul de sharp, dar pur si simplu imi dau seama ca nu pot merge la o sedinta foto a cuiva cu el
 
adipocea
scuze, am deschis subiectul degeaba, am citit acum discutiile despre obiectivele OM si m-am lamurit... intr-adevar exaustive...
 
Paul
Salut, bine ai venit pe forum, portretele in general nu se fac chiar la deschidere maxima de diafragma pentru ca ai campul de profunzime foarte mic si ai sansa sa ai un ochii in clar si nasul in blur asta pentru ca esti foarte aproape de subiect, incearca un f4-f5.6 si vei avea rezultate mult mai bune.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
ToniGenes
La focalizare manuala, trebuie trepied si subiect care sa aiba rabdare ca sa obtii detalii excelente.

Pe langa asta trebuie live-view excelent (refresh rapid) + focalizare asistata, asa cum au ultimele camere de la Olympus.

Nu stiu cat de bun este live-view-ul de pe L10 si daca are focalizare asistata.
La camerele vechi de la Olympus, live-view-ul este greu de utilizat (refresh foarte lent). Am avut un E-520....

La noile camere s-a schimbat complet treaba. Pe E-5 live-view-ul functioneaza excelent. E foarte bun si pentru focalizare manuala. La fel si pe PEN-uri.
Cu camera pusa pe trepied si cu "asistenta la focalizare" activa, am focalizat impecabil (claritate maxima) in modul manual.
Si Titel a beneficiat de tehnologia mai noua de pe PEN-uri iar rezultatele au fost pe masura.

Cred ca 50 F/1.8 este foarte bun pentru fotografia de stock, cu elemente statice (fructe, unelte, ....etc).
Pentru portret, ideal e un obiectiv cu focalizare automata : 50 F/2.0 pentru 4/3 si 45 F/1.8 pentru m4/3.
Daca gasesti modele care sa aiba rabdare, merge si focalizarea manuala, dar in conditiile descrise mai sus.
Editat de ToniGenes la 07-03-2012, 12:00
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
titeldragomir
La focalizare manuala poti face focusul foarte precis folosind functia de marire , eu mutam patratelul de focus in zona de interes(cu ocazia asta si incadram), maream-focalizam manual si declansam, la subiecte statice nu ai cum sa ratezi.
La portret poate sa stea modelul lejer pina faci focalizare, la subiectele in miscare este mai greu.
Functia de marire iti face 10 X, deci usureaza mult focalizarea, chiar si la cimp de profunzime mic.
Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
adipocea
Uau, impresionat de raspunsurile rapide, detaliate... voi chiar sunteti niste oameni deosebiti, domnilor, ati creat aici o comunitate web plina de caldura si comunicare, inteligenta si cultura fotografica... nu vreau sa sune a limbaj de lemn, dar chiar va felicit. Da, e adevarat ce spuneti cu focalizarea manuala, daca subiectul sta pe loc etc. Ideea e ca am ratat fotografii si in cazul in care subiectul se misca foarte putin sau deloc, e drept ca la deschiderea maxima cu foarte shallow dof. Dar asta e ideea, sa obtii bokeul ala cremos, pe care obiectivul asta intr-adevar il are. Rezulatatele sunt interesante, o sa postez aici cate ceva dupa ce resample pentru ca acum sunt prea mari fisierele, dar intersante nu e de ajuns.
Ideea e ca eu vreau sa fac si nunti, (pana acum am facut nunti doar pe video si luam cu mine fotografi de mana a treia care realmente imi stricau portofoliul), dar de acum vreau sa incerc si eu pe fotografie. La nunta ai nevoie de portrete crystal clear, cum zic americanii, cu bokeh cremos, mai ales la sedinta foto a miresei. Si la salon da bine bokehul, mai ales daca individualizezi pe nuntasi in timpul dansului, nu mai apar franturi de siluete, membre, pantofi, in clar in spatele subiectului, distragand atentia si dand impresia unui puzzle. Si acum daca tot am trecut pe micro 4/3 , cu gh1-ul pe care mi-l aduce nepoata-mea din America inainte de Pasti(doar body) si pe 4/3, cu dmc l10 asta pe care l-am gasit la un superpret, si pe a carui lentila Leica o iubesc pur si simplu(e mai sharp decat mai toate prime-urile de la Nikon si Canon pe care le au amicii mei, dar nu are decat un simulacru de bokeh la 50mm aproape de subiect), si deci daca tot am sistemele astea vreau sa fac sharpness si bokeh cu ele. Se pare ca Panaleica 25 de mm te scoate din toate belelele in sistemul asta(nu-mi place 20mm, nu e nici cal nici magar si se chinuie la focus), dar nu am bani de ea. Asa ca m-am cam hotarat la Oly 45mm, cu aproape telefoto fiind asta pe gh1, dar la o nunta, ca si sharpness si bokeh, ma scoate din tot rahatul si cred ca pot sa scot printuri superbe si sharp dupa ea. Deci as tine Oly pentru portrete si fotografiile in care ma chinuie talentul,iar Leica 14-50 de la dmc l10, cu un blitz bun, ar da cadrele normale, largi, cu totul in focus., pentru ca la asta se descurca de minune.
Apropo, Oly 45 nu trebuie sa-l comand pe Amazon America, este SINGURA lentila care e la acelasi pret bun ca al pietei americane(superba si ieftina piata americana de electronice). In rest, ceea ce fac importatorii nostri mi se pare un jaf pe fatza, dar sa nu divagam. Sunt off topic , stiu, dar ma intelegeti, sper , ca sunt incepator pe forum si trebuie sa-mi descarc sufletul. Domnu Titel ma poate lamuri cu oly 45mm, ca il poseda, sa-mi spuna cat de bun este
 
ghinitai
Foarte greu de urmarit sirul ideilor in paragraful asta de mai sus. Ce nu am inteles... Vrei sa folosesti sistemul micro 4/3 pentru fotografia de nunta?
Eu m-am deprins destul de usor cu focalizarea manuala. Cand ti se da mana si ochiul, eu zic ca poti fotografia si obiecte aflate in miscare. Pe Nikon D7000-ul meu, focalizez la f1.4, perfect pe ochi, numai uitandu-ma pe LCD, fara magnifiere in aproximativ 1-2 secunde. Pentru subiectele in miscare este mai mult anticipare si simtul inelului de focus.
 
titeldragomir
adipocea a scris:

Domnu Titel ma poate lamuri cu oly 45mm, ca il poseda, sa-mi spuna cat de bun este


Este un obiectiv bun pentru raportul calitate-pret...este sub OM de 50 cu 1.8...dar nu cu mult.
Focalizeaza rapid ...mai rapid decit 17 mm.
Eu zic ca merita....

Am pus citeva imaginii facute la metrou Unirii...toate sunt la ISO 1250 cu 45 mm.
p3010941.jpg p3010943.jpg p3010958.jpg p3010976.jpg p3010987.jpg

Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
Denis
Frumoase pozele! A doua îmi place cel mai mult: culori, claritate, contrast, fundal estompat...Nu mi se mai pare scump 45-1.8...Oare există și oferte second?
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
ToniGenes
Eu am testat un pic 45-ul lui Titel la ultima intalnire foto.
Am fost impresionat de cat de usor separa subiectul de fundal.
Atat cat am putut vedea pe ecran, mi s-a parut foarte clar obiectivul (sharp).

M-au socat si dimensiunile. Este foarte mic.

Adi, aici nu exista off-topic. Smile Nu avem reguli stricte. Fiecare opinie e interesanta.
E genul de forum unde poti sa te simti bine si sa te bucuri in voie de pasiunea fotografiei.
Editat de ToniGenes la 07-03-2012, 22:39
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
titeldragomir
Denis a scris:

Frumoase pozele! A doua îmi place cel mai mult: culori, claritate, contrast, fundal estompat...Nu mi se mai pare scump 45-1.8...Oare există și oferte second?


Nu cred...la noi nu am vazut...inca....oricum este un obiectiv de care nu te desparti asa usor.
Olympus ( film+ digital)
 
https://www.flickr.com/photos/titeldragomir/
adipocea
superbe pozele... il iau, nici de el nu prea am bani pe foamea asta de ianuarie-februarie-martie, dar totusi, fara de panaleica 25mm parca e altceva...fortandu-ma, mi-l pot permite...apropo, eu am un baruletz, in Constanta, deci daca veniti la mare, vara, sau cand va vine voua, sunteti oricand bine veniti... o sa va placa, sper... o sa postez si poze din el, facute chiar cu Oly 50mm OM... domnul ghinitai a avut dreptate ca era greu de urmarit ce am scris eu acolo, accept critica si imi cer scuze... promit sa fiu mai limpede si la obiect de acum incolo... o noapte buna, e 12 si ceva, dar la mine, proprietar de bar, asta e ora normala de venit in casa...
 
adipocea
Iata cateva fotografii facute in bar cu Oly OM 50mm f!.8. Dupa cum bine ati spus, obiectele statice se pot incadra destul de frumos pe manual, problema e ca , la deschiderea maxima, la un portret risti sa iei clarul doar pe o anume parte a fetzei. Fotografiile au un anume look retro, o anume patina care poate fi considerata interesanta (la post procesare am umblat doar la noise cu Topaz), dar fatza de ce a postat Titel cu Oly 45mm sunt... no comment...Abia astept sa mi-l iau
p1090233jpg1.jpg p1090220jpg1.jpg p1090273.jpg p1090262.jpg p1090236jpg1.jpg

Editat de adipocea la 08-03-2012, 07:53
 
Denis
Îmi place foarte mult a treia, ca realizare dar și atmosfera sugerată...
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
adipocea
multumesc. Denis
 
komaromiromeo
Am 50mm cu 1.8, dar nu stiu din ce cauza aparatul nu imi afiseaza 1.8 ci doar 2.8.
un ajutor ceva, mentionez ca inelul e cu confirmare
 
Paul
Pai acel 2.8 este dat de chipul inelului de adaptare care nu are cum sa se modifice cand tu schimbi diafragma pe obiectiv pentru ca nu exista o relatie directa intre inel(chip) si obiectiv atat mecanica dar nici electronica. Acel chip furnizeaza niste date aparatului astfel incat acesta sa poata confirma focusul, daca inelul nu ar avea chipul si nu ar spune o diafragma, indiferent care ar fi aceea, aparatul ar zice a ca nu are obiectiv si atunci nu ar mai putea sa faca confirmarea de focus. Chipul se poate programa sa aiba alta diafragma afisata si nu este foarte greu, dar tot fixa va fi si nu te ajuta cu nimic pentru ca obiectivul ori il utilizezi pe prioritate de diafragma, ori pe manual, in oricare din cazuri aparatul sugereaza timpul de expunere in functie de lumina pe care o primeste in nicun caz de diafragma furnizata de chip. Bafta!
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
komaromiromeo
paul_paun a scris:

Pai acel 2.8 este dat de chipul inelului de adaptare care nu are cum sa se modifice cand tu schimbi diafragma pe obiectiv pentru ca nu exista o relatie directa intre inel(chip) si obiectiv atat mecanica dar nici electronica. Acel chip furnizeaza niste date aparatului astfel incat acesta sa poata confirma focusul, daca inelul nu ar avea chipul si nu ar spune o diafragma, indiferent care ar fi aceea, aparatul ar zice a ca nu are obiectiv si atunci nu ar mai putea sa faca confirmarea de focus. Chipul se poate programa sa aiba alta diafragma afisata si nu este foarte greu, dar tot fixa va fi si nu te ajuta cu nimic pentru ca obiectivul ori il utilizezi pe prioritate de diafragma, ori pe manual, in oricare din cazuri aparatul sugereaza timpul de expunere in functie de lumina pe care o primeste in nicun caz de diafragma furnizata de chip. Bafta!


Mersi
 
komaromiromeo
Iata 3 exemple cu 3 obiective diferite
1. Zenit Helios 58mm 2 - M42
2. Orestegon 29mm 2.8 - M42
3. Zuiko 50mm 1.8 - OM

Toate sunt facute in aceleasi conditii de iluminare, la diferente de timp de 3-5 minute

Astept parerile voastre ca si comparatie
kr020496.jpg kr020470.jpg kr020455.jpg
 
qrazvan
Ca sa poti face o comparatie corecta intre obiective, eu iti sugerez sa folosesti un subiect fix si camera preferabil si ea sa stea in acelasi loc, iar incadrarile sa fie asemanatoare (folosesti niste puncte de reper exacte). Apoi faci la diferite diafragme (la diferenta de cate-un stop, sa zicem), pentru ca in general imaginea are maximul de claritate la cresterea cu 1-2 stopuri peste deschiderea maxima a diafragmei. Daca e lumina scazuta si nu merg timpi scurti de expunere, un trepied e foarte util.
Altfel e greu sa fii obiectiv in aprecieri.

Referitor la Helios 58mm f/2, eu am o parere foarte buna despre el. Am facut teste comparative cu un Zeiss Jena 50mm f/2.8 si pare ca zeiss-ul are lentile de plastic pe langa el. Apoi am incercat cu ZD 12-60mm si are aceeasi claritate cam intre f/5.6 si f/11. Culmea, la extreme (f/4 si f/16, pentru ca 12-60 nu poate merge mai jos la 60mm) e mai bun Helios.
De asemenea, culorile par foarte naturale la Helios.

Atasez cateva exemple (sunt niste crop-uri de pe o statuie cu Regina Maria).
zd_f16_crop.jpg helios_f16_crop.jpg zd_f11_crop.jpg helios_f11_crop.jpg zd_f8_crop.jpg helios_f_8_crop.jpg zd_f56_crop.jpg helios_f_56_crop.jpg

E-5, 8mm, 12-60mm, 50-200mm
 
Salt la forumul:

Navigare
Intalniri membri

Meniu utilizator
Statistica utilizatori









·Forum de discutii
·Galerie foto
·Ultimele imagini
·Anunturi

·Trimite o imagine
·Căutare
·Reguli in site
·Contactaţi-ne


Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă

· Vizitatori conectaţi: 6
· Membri conectaţi: 0
· Membri înregistraţi: 641
· Cel mai nou membru: Doru
· 20,744,648 vizite unice



Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.