header image
Autentificare
header image
header image
header image
Vezi discuţia
 Printează discuţia
Lumini
Bogdan Mitea
Un subiect ce ne priveste pe toti, indiferent de cati mega pixeli are senzorul, sensibilitate, filtru AA...
Olympus E-M1
 
ToniGenes
De curand am avut ideea de a folosi blitz extern (Vivitar 383) ca lumina de umplere pentru poze cu pasari si animale salbatice la focale lungi (300 mm), fortat fiind de vremea nasoala din ultimele zile.
Intamplator blitz-ul are incorporat un difuzor si un reflector. Cu ele rezultatele sunt foarte bune.
Am putut sa fac poze bunicele, in conditiile in care nu as fi avut nicio sansa fara blitz.

Singura chestie care ma limiteaza oarecum este timpul de expunere (sincronizare) de 1/180 la E-520-ul, un pic cam mare pentru 300 mm.
Ma descurc si asa, dar ideal ar fi un 1/250...1/300.
Stie cineva daca se poate mari acest timp ?
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
Bogdan Mitea
Nici blitzurile Olympus, in mod wireless, nu pot sincroniza mai repede. Alte marci, gen Elinchrom, au astfel de blitzuri dar sunt foarte scumpe (peste 6000 lei).
Olympus E-M1
 
ToniGenes
Eu credeam ca asta tine de modelul de camera, nu de blitz.
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
grigu
am citit si eu pe undeva, am incercat si merge.

Se ia un blitz care stie HSS.
Se pune totul pe manual si blitzul pe HSS
Se trage un cadru
Fara sa opresti camera se inlocuiste blitzul cu triggerul radio si faci aranjarea blitz-receptor.
Si gata, ai o viteza de sincronizare crescuta pana opresti camera.
Nu e o rata de succes 100% dar totusi daca nu ai ce face mai incerci si asta.

Eu nu folosesc metoda in mod curent si nu cred ca e suficienta pentru rezultate consistente.
 
ToniGenes
Multumesc pentru comentarii.
Pare complicat cu blitz-ul.

Tot un obiectiv luminos pare sa fie solutia cea mai buna.
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
cojocaru27
Sunt pasionat de fotografie dar nu traiesc din asta si nici nu imi permit sa investesc in lumini si studio and stuff. Ma bate gandul sa ma joc prin casa cu niste set-up-uri improvizate, ca frigul ma cam tine la caldura. Ma gandeam sa improvizez niste naturi moarte reinterpretate, ceva fructe vopsite in negru pe un bacground negru. Totul o sa fie improvizat, fructe pe bune vopsite cu spray negru, carton negru pe post de fundal, plexi pentru reflexie sau draperie neagra din material texturat, etc.
As vrea totusi sa ma folosesc de niste lumina improvizata, ceva lampi, 2, 3 cu care sa ma joc in jurul subiectului.
Repet, totul o sa fie improvizat, fara pretentii de lumina de studio de white balance corect and stuff (astea le treg in post).

NU stiu de unde as putea sa achizitionez niste lampi mai ieftine si ce tip de bec ar fi mai ok pentru asta. POate aveti ceva idei, ikea like.
TRebuie sa fie ieftine ca sa mi le pot permite, sa fie o joaca constructiva fara sa-mi para rau de bani si fara griji adiacente - e un hobby pana la urma.

So, daca aveti ceva idei, sau daca ati improvizat la randul vostru ceva si puteti sa impartasiti din experienta, v-as tare multumi.
Cheers.
 
ghinitai
Spune macar ce buget ai aloca pentru o treaba ca asta.
 
Paul
Pentru ce vrei tu iti trebuie doua trei becuri economice cu lumina rece si ceva din care sa reflecti lumina sau sa o didifuzezi ca sa nu fie directa, totul se poate construi din hartie pe care sa o prinzi pe carton. Mai departe tine de cum intelegi lumina si cat de creativ esti pentru a modifica reflexiile, unghiurile, etc. Eu pe vremuri foloseam doua lampi de birou cu brat, cu becuri economice, lampi pe care montam tot felul de chestii pentru a modifica lumina si a treia lumina era montata acolo unde aveam nevoie de umplere. In cazul in care vrei sa ai lumina dintr-un singur unghi sub forma de fascicol, foloseste folie de aluminiu si imbraca sursa de lumina atat cat sa iasa doar un fascicol directionat. Trebuie obligatoriu trepied si multa pasiune. Smile
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
cojocaru27
nu am un buget, cu cat mai mic cu atat mai bine, promit sa compensez prin pasiune.
CE difuzie ar trebui sa fac in fata becurile astfel incat sa nu ia foc (hartia gen). O sa pun 2, 3 lumini sa incerc macar o urma de modulatie, nu cred ca m-ar ajuta un singur fascicol. Dar e bine de stiut si treaba asta cu staniolul.
Cand spui becuri economice, te referi la cele normale albe, nu? eu ma gandeam sa folosesc becurile alea rotunde albe de la ikea care se aprind mai greu, se incalzesc cumva inainte si au o lumina mai difuza, nu e asa puternica. Ma gandeam ca scap de difuzie in felul asta, dar imi era teama sa nu fie prea putin. O sa vad ce iese pana la urma.
 
marius2die4
Eu zic ca poti porni de la o lanterna cu led.Pe softpedia, mai demult, parca la topicul de clarobscur era caustiq(poate gresesc numele userului) care facea asa ceva cu o lanterna led si o bucata de sticla pet de bere lipita peste lumina ledului.
Si musai trepied si rabdare.
spor!
E620 + 11-22mm + 14-54II + 70-300 + 50mmf2 +Leica 25mmf1.4 +sigma 150mm 2.8 macro + FL36R + FL40Smile
http://marius-fot...ogspot.com
 
http://marius-fotografie.blogspot.com/
Ionut Trufin
O solutie relativ ieftina este o lampa ca cea din imagine in combinatie cu becuri economice. Din cate stiu costa undeva in jur de 30 de lei. Exista si varianta cu picior insa daca becul e greu nu prea are stabilitate.
Gasesti si becuri economice cu temperatura de culoare 5500 ca sa poti combina cu lumina de blitz, daca e cazul.
Pentru difuzie merge foarte bine hartia de copt.
lampa.jpg

ZD 14-54, ZD 40-150, ZD 35, OM10, Epl1, Epl5, E-m1, micro 7.5, 17, 45, 40-150, 14-42
 
DL
http://www.fotopu...tinua.html

Fara trepied, cum spun si colegii, nu se poate. La 279 de lei doua lumini e chiar o experienta interesanta.

Eu folosesc lanterne, 3, la demo, adica invata omu` iluminarea si stilurile si genurile de iluminare, dar la portret e doarasa, de efect vizual, nu m-as risca sa le folosesc la fotografie totusi. La natura moarta lanterna esta insa regina, cu 2-3 lanterne poti sa te distrezi ani de zile la macro sau food sau orice e mic.
 
www.fotografu.ro
cojocaru27
dl - multumesc mult pentru link, oare gasesc becurile separat sa le montez pe o lampa de o am prin casa, genul asta de improvizatie?
cand spui lanterne, la ce te referi? chiar nu am lanterna pe acasa si banuiesc ca trebuie ceva cu lumina gen led.
Multumesc mult.
 
red bull
http://mercador.r...9ae43c6258
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony


http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
 
DL
cojocaru27 a scris:

dl - multumesc mult pentru link, oare gasesc becurile separat sa le montez pe o lampa de o am prin casa, genul asta de improvizatie?
cand spui lanterne, la ce te referi? chiar nu am lanterna pe acasa si banuiesc ca trebuie ceva cu lumina gen led.
Multumesc mult.


Lampa singura da o lumina prea dura, trebuie difuzor ( nu difuzor de sunet, ci ceva sa faca lumina mai moale...) sau vopsim o umbrela cu spray argintiu si o facem sursa ideala de lumina reflectata.
Sigur ca se gasesc si becuri simple: http://www.fotoho...03192.html
lanterne, eu folosesc lanterne de bicicleta, exact astea: http://www.ciclis...&order ApplauseESC&limit=50

Din pacate, cu improvizatiile, totdeauna constatam ca am dat bani degeaba si am folosit energie multa si irosit timp, degeaba. Sigur, problema financiara e importanta, dar daca nu obtinem ce trebuie, care sa faca asa cum trebuie ce vrem, este banu` dat inutil.
 
www.fotografu.ro
Bogdan Mitea
marius2die4
Vad urmatoarea oferta:
http://www.f64.ro...

Ce nelamuriri as avea:
1) merge oare cu 4/3?Nu cred ca a schimbat olympus ceva la patina blitzului cand a trecut la m4/3,dar nu sunt sigur.
2) a mai avut careva nisin?Ce fiabilitate au?
3) mai am un FL36R.As vrea sa le declansez pe ambele slave comandate de blitzul integrat.Credeti ca ar fi ceva problema la declansarea ambelor simultan prin radio(simpatie)?
4) sau mai bina sa mai caut un Fl36R?Nisinul pare sa se incarce mai repede(are 4 acumulatori).
O sa il folosesc pentru foto de produs(vreau sa ma apuc de food foto) si ceva portrete.
Voi ce ziceti?Din punctul vostru de vedere ce ati face?Sau mai bine o lampa cu leduri unde ai lumina continuu?

Ionut Trufin
Am un prieten care are un Nissin pentru Nikon si este multumit de el. Cred insa ca e un model ceva mai avansat pentru ca pivoteaza si in plan orizontal. Din cate vad din poze modelul din link pare sa se poata deplasa doar pe verticala.
Pentru Olympus eu am luat cu ceva timp in urma un blitz chinezesc (modelul de mai jos). Nu stie TTL insa merge fara probleme ca slave optic. Se incarca in aproximativ 3s la putere maxima iar la 1/2 sub 1s si are numar de ghid mai mare decat exemplul tau (58 la 105mm). Despre fiabilitate inca nu pot sa spun nimic pentru ca are doar vreo 5-600 de declansari.
Modelul chinezesc echivalent cu Nissin-ul din link este cam 160 de lei.


katran
Eu iti recomand bliturile Olympus sau Metz.
Am cumparat candva un VIVITAR 383. Ca putere cred ca este similar unui FL50R, insa se incarca mai greu ca un FL36.
Stie TTL, dar nu impecabil : mai arde poze...etc.
Nu stie modul FP (sincronizare rapida).
Mai am un FL36 pe care prefer sa-l folosesc in orice situatie : se intelege perfect cu camera, are si modul FP. Din pacate nu este foarte puternic.
Morala era ca un blit non-Olympus de regula vine cu compromisuri. Eu n-as mai cumpara asa ceva
Cin cate stiu, nu exista niciun fel de diferente intre 4/3 si m4/3 cand vine vorba de blituri.

marius2die4
Mersi La amandoi de sfat.Intradevar pare a fi mai ok cel de pe ebay.Asta din linkul meu nu stie sa se roteasca,numai pivotare sus jos.Ce ma atras la el a fost faptul ca poate fi declansat prin simpatie, fara sa mai pun ceva adaptor,ceea ce e ok daca esti singurul fotograf(cazul meu).
Cred ca nu ar fi o idee rea sa mai astept un FL36R second sau sa caut o lampa cu leduri sau poate o lampa cu leduri circulara care se ataseaza pe obiectiv.

Cosmin
Am cochetat si eu la un moment dat cu ideea de a-mi lua un nissin pentru e-p3 asa ca m-am informat un pic atunci. Concluziile au fost cam asa (sper sa-mi amintesc corect):
- Olympus FL36R - Stie FP, TTL pe camera si remote, dar destul de slab ca putere si se incarca greu (foloseste doar doua baterii). Cap tilt si swivel.
- Nissin di466 - La fel ca putere cu FL36R, dar se reincarca mai repede pentru ca foloseste 4 baterii. E full TTL pe camera, insa manual in modul remote si nu stie FP. Capul e doar tilt.
- Yongnuo 560 EX II - Foarte puternic, dar nu stie nici macar TTL pe camera. Stie insa FP, pare-se. Cap tilt si swivel. Incredibil de ieftin.
In afara de acestea, ar mai fi de luat in calcul si Metz 50, ce pare a fi flash-ul perfect (puternic, reincarcare rapida, TTL pe camera si wireless, FP, tilt/swivel si ieftin cat fl36r).
Inca o data, sper sa-mi amintesc corect si sa nu spun prostii. Mai mult, ceea ce descriu mai sus e un rezumat al informatiilor pe care l-am citit cu ceva timp in urma pe net (n-am avut niciunul dintre aceste flash-uri).
Concluzia eu inca nu am tras-o. Cand sa ma hotarasc intr-o directie am pus un flash nikon sb-600 pe e-p3 si m-am dezumflat. E mult prea mare pentru camera. Atat de mare incat uite la ce au ajuns unii: http://www.flickr... Si ca tot am atins subiectul, v-as cere si eu la randul meu un sfat. Voi ce flash-uri ati folosit pe camere mici (precum pen-urile) si cum v-ati impacat cu ele?

Paul
Referitor la timpul de incarcare al FL-36R, am gasit o sulutie, verificati in linkul de mai jos ce s-a discutat acum ceva vreme.
http://www.olympu...

mircyx
Nu stiu de ce nu sfatuiti omul sa ma intrebe daca am de vanzare un FL 50R care a tras 50 de cadre?!

Eddy
La Multi Ani, Mircea
cum dai blitzul?

marius2die4
50R ar fi super,dar are o singura problema.....pretul care nu mi-l permit

scara_211084
Salut Mircea!
Acum ceva timp mi-am luat un nissin di 622, prima varianta, pentru Nikon.SH a fost 350 lei.
Foarte multumit sunt de blitz, declanseaza pe aparat, dar asta nu prea ma interesa, cat declanseaza ca si slave optic, primind semnal de la blitzul de aparat, de fapt de la preflashul emis de blitzul incorporat atunci cand este TTL.
Am incercat si cu un blitz fara TTL, sa il declansez ca slave, dar nu merge. Deci declanseaza optic, doar daca primeste semnalul de la blitz TTL.
Referitor la perioada de incarcare, difera foarte tare de calitatea acumulatorilor .
Pe urma, am improvizat un cort , pentru fotografie "de produs". Am folosit o cutie de depozitate, un cub, cumparat de la IKEA, de culoare alba.
La inceput am pus blitzul in afara "cortului", dar am observat ca functioneaza foarte bine cu blitzul in interiorul cubului, sa bata in sus .
Bun..
A doua zi, m-am dus la un magazin de electrice , si cu aproximativ 60 de lei mi-am luat 2 lampi de birou, de-alea de au capul flexibil, si 2 becuri economice, cele mai mari, parca aveau consumul de 100W, stiu ca am cautat sa aibe trecut pe cutie si temperatura de culoare .
Am mai fost la un atelier ce taie sticla, si mi-am luat 2 bucati de sticla, una clara si una fumurie, am dat vreo 25 de lei , asta pentru cazul cand vreau si reflexii.
Cu lampile de birou, nu mai merge sa folosesc "cortul" , pun lumina direct deasupra obiectelor ce vreau sa le fotografiez, de-asta ar fi bune niste difusere, dar , nu am mai avut timp sa continui proiectul.
Pozele ies relativ ok, atunci cand am "implementat " "cortul" nu aveam decat obiectivul 55-200, si obiective manuale , M42. Eu sunt multumit de ce am reusit sa fac, cu un pic de prelucrare eu zic ca ies poze bune.
Concluzie : de blitzul Nissin eu sunt foarte multumit, dar nici nu am mai testat alte blitzuri .
Fotografie de produs , zic eu ca se poate face si cu mici improvizatii (cortul cred ca ar trebui cumparat, dar luminile le poti pacali, dupa parerea mea)
Decizia iti apartine, in functie de exigentele pe care le ai, eu am vrut doar sa impartasesc solutia mea improvizata .
Telecomanda, si ob 14-42 au fost fotografiate cu blitzul inauntru, restul cu lampile de birou.

katran
@ Scara
Sunt nereusite pozele : unele subexpuse (de ex. prima), incadrate neinspirat, cu fundal gri sau traversat de linii (poza 3).....
Atasez si eu rezultatul primei sesiuni de studio improvizat.
Poza a iesit cu fundalul alb (isolated on white) dar am inca mai sunt ceva probleme la capitolul luminare/expunere subiect din cauza ca nu am avut decat o sursa de lumina - un halogen de 200W cumparat din Metro (20 Ron a costat).
In urma acestei sesiuni am ajuns la concluzia ca mai am nevoie de o sursa de lumina ca sa scot ceva folosibil.
Deci poza nu este perfecta, dar este mai aproape de rezultatul pe care ni-l dorim.

scara_211084
Salut!
Stiu ca pozele sunt nereusite, si mai am mult de lucru la ele, dar am vrut sa arat rezultatele cu un buget minim.
Pozele nu sunt prelucrate, si cred, ca cu putina rabdare si indemanare se pot obtine imagini bune, fara a cheltui prea mult.

TonyGoran
Sfatul meu este sa nu mai folositi flashul pe TTL

DL
... nu e blit, este un manunchi de leduri... cu bune si cu rele... iluminare cu led, nu e blit.
in alta ordine de idei... de ce sa nu folosim blitul pe TTL????

TonyGoran
Acum depinde de fiecare, eu asa vad problema in TTL camera controleaza total flashul si in majoritatea cazurilor pozele ies subexpuse 1-2 diafragme(sa nu uitam ca camera(scuzati cacofonia) este calibrata sa masoare un ton de gri neutru) de aceea cand senzorul determina ca un ton luminos incepe sa se supraexpuna imi taie expunerea.Eu prefer modul manual pt mine este cum un robinet eu decid cata lumina vreau mai multa mai putina.in TTL de multe ori camera sacrifica 90% din cadru pt ca restul de 10% sa fie corect expusa.Daca va uitati la pozele puse de Scara veti vedea ca sunt toate subexpuse .

DL
Acum depinde de fiecare,eu asa vad problema in TTL camera controleaza total flashul si in majoritatea cazurilor pozele ies subexpuse 1-2 diafragme(sa nu uitam ca camera(scuzati cacofonia) este calibrata sa masoare un ton de gri neutru) de aceea cand senzorul determina ca un ton luminos incepe sa se supraexpuna imi taie expunerea.Eu prefer modul manual pt mine este cum un robinet eu decid cata lumina vreau mai multa mai putina.in TTL de multe ori camera sacrifica 90% din cadru pt ca restul de 10% sa fie corect expusa.Daca va uitati la pozele puse de Scara veti vedea ca sunt toate subexpuse .
Acum, desigur, fiecare are un bagaj de experiente si de trairi cu tehnica si fiecare are niste moduri particulare de a folosi tehnologia, conform rezultatelor obtinute.
Desi tehnica TTL pe digiatal este mult inferioara la Oly tehnologiei de la OM2n, unde lasam aparatul pe trepied cu obturatorul deschis si ma plimbam cu blitul prin biserica sau prin pestera si declansam cu tehnologia " pensula de lumina" cu rezultate fabuloase si exacte, si desi am impresia - nu am decat impresia - ca tehnica TTL la Oly e cam inferioara sistemelor de la Canon si Nikon, totusi se mai intampla sa folosesc si blitul la OM-D si expunerea este extrem de precisa si nu am decat sa fac din setare -1 sau -2 ca sa nu se vada lumina de umplere prea puternica - asa numita iluminare fill inn.
Dar, din ce am vazut, expunerea este de obicei extrem de precisa si nu as putea sa fac 300 sau 400 de imagini intr-o jumatate de ora decat TTL... altfel, cine sta sa vada ce si cum pe manual... merge trasnet. Nu inteleg insa expresia " camera sacrifica 90% din cadru pt ca restul de 10% sa fie corect expusa" . Cine este Scara, unde pot fi vazute imaginile? De ce subexpune, nu stie sa faca micile corectii necesare?

Paul
Eu am lucrat cu blitul foarte mult pe toate modurile si treaba cu TTL-ul este foarte simpla, daca intelegi cum functioneaza blitz-ul vei putea sa il controlezi asa cum vrei tu, nu cum crede el de cuvinta, nu poti sa lucrezi full manual decat daca distanta fata de subiect nu se modifica. In cazul in care distanta se dubleaza, presupunand ca ai facut masuratorile corect, trebuie sa compensezi cu doua stopuri din diafragma ori ISO, sau puterea blitzului. TTL-ul isi face treaba bine daca lucrezi cu compensare +/- pe el, totul in functie de scena.
Trebuie inteles cum functioneaza TTL-ul, intodeauna aparatul comanda blitului un preflash pe care multi dintre noi nici nu il sesizam, aparatul analizeaza iluminarea scenei (reflectarea luminii de pe subiect si nu numai catre aparat inapoi) si spune blitz-ului cata cantitate de lumina sa ofere (prin cantitate se intelege cat timp sa stea aprinsa lampa, pentru ca lampa lumineaza intodeauna la aceeasi putere dar variabil in timp). Daca tu ai setat aparatul sa masoare exunerea pe average, dupa ce blitz-ul a dat preflash, aparatul iti va face o analiza a luminii de pe toata suprafata pe care masoara expunerea si va alege o medie. Daca ai mireasa alba, cu ginere negru pe fundal negru, normal ca mireasa alba va ocupa 30% din cadru si atunci media pe care o ofera exponometrul va comanda blitului o iluminare eronata. Aici intervine ochiul fotografului, care trebuie sa analizeze scena si sa faca compensarea imediat in functie de ce vede in scena. Eu asa lucrez cu TTL-ul cu compensare + sau - . Pe manual este foarte frumos cand poti sa faci baie de lumina masurata initial in locatie, practic setari de studio, dar niciodata nu vei reusi sa faci asta intr-o scena dinamica in care se modifica locatia, distantele si alti parametrii.

Denis
De acord cu Paul.
Blițul extern TTL are 2 emisii. Prin prima măsoară singur scena (lumina ambientală, reflectivitatea), și abia la a doua emisie iluminează.
La această măsurare de la prima emisie se păcălește exact așa cum se păcălește și exponometrul camerei, adică în condițiile de iluminare dificilă. Sunt situațiile cunoscute în care scena păcălește exponometrul. De ex, portret pe fundal alb. Dacă exponometrul camerei e pe average, chipul va fi redat subexpus (el vede gri 18% luminos și întunecă automat). Atunci noi compensăm cu plus și rezolvăm problema.
La blițul extern TTL în aceleași situații facem exact aceleași compensări de expunere dar pe bliț, nu pe cameră (pentru că ea gestionează lumina ambientală). Un plus 1 pe bliț dublează cantitatea de lumină, un minus 1 o face la jumătate.
Deci e exact ca în situațiile în care se păcălește exponometrul camerei, numai că acum rezolvăm problema făcând compensații pe bliț nu pe cameră (exponometrul camerei se ocupă de lumina ambientală).

DL
Sunt situațiile cunoscute în care scena păcălește exponometrul. De ex, portret pe fundal alb. Dacă exponometrul camerei e pe average, chipul va fi redat subexpus (el vede gri 18% luminos și întunecă automat).
Bun, dar cine ne opreste sa masuram matricial? Peste 95% dintre cadrele trase pe matricial, cu orice aparat, sunt salvabile, ca sa nu zic perfecte, ca expunere. masurarea matriciala a facut senzationali pasi si este de necontestat un formidabil ajutor.
Olympus E-M1
 
DL
Denis a scris:

Sunt situațiile cunoscute în care scena păcălește exponometrul. De ex, portret pe fundal alb. Dacă exponometrul camerei e pe average, chipul va fi redat subexpus (el vede gri 18% luminos și întunecă automat).


Bun, dar cine ne opreste sa masuram matricial? Peste 95% dintre cadrele trase pe matricial, cu orice aparat, sunt salvabile, ca sa nu zic perfecte, ca expunere. masurarea matriciala a facut senzationali pasi si este de necontestat un formidabil ajutor.
 
www.fotografu.ro
TonyGoran
Asa cum spuneam si mai sus depinde de fiecare cum este obisnuit sa-si seteze camera eu unul de ex. folosesc modul spot.Eu prefer cand sunt intr-o locatie sa caut tonul cel mai luminos din cadru si il supraexpun 2 diafragme fac o poza de proba si daca este ok ma preocup doar de incadrare.Cand spuneam camera sacrifica 90% din cadru pt ca restul de 10% sa fie corect expusa ma refeream la situatia de care vorbea si Paul cu mireasa in biserica si anume cand senzorul simte ca albul de la mireasa incepe sa se supraexpuna imi taie expunerea restul cadrului ramanand subexpus,Poate ma insel acestea sunt obs proprii traite pe propia piele si omul cat traieste invat. P.S. Scara este un coleg de al nostru ce a urcat niste poze mai sus
 
http://500px.com/tonygoran
DL
Bun, dar la masurare matriciala, mireasa este corect expusa si imaginea este folosibila. masurarea spot este superba cand avem timp, enorm de mult timp, cand nimic nu se schimba in cadru mii de ani si avem si stare si scala gri, altfel pentru muritorii de rand este cea mai sigura modalitate sa rateze in veci expunerea, ei nu stiu sa vada ce inseamna 18%.
 
www.fotografu.ro
Salt la forumul:

Navigare
Intalniri membri

Meniu utilizator
Statistica utilizatori









·Forum de discutii
·Galerie foto
·Ultimele imagini
·Anunturi

·Trimite o imagine
·Căutare
·Reguli in site
·Contactaţi-ne


Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă

· Vizitatori conectaţi: 7
· Membri conectaţi: 0
· Membri înregistraţi: 641
· Cel mai nou membru: Doru
· 20,649,722 vizite unice



Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.