@cojocaru - cu totii ne-am bucura daca ne-ai prezenta lucrarile tale pentru a ne incanta privirea, decat sa avem, aici pe forum, dicutii interminabile despre tehinica. Acest thread este al unui produs nou lansat, dar, desigur te asteptam la sectiunile dedicate.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
cojocaru, profund, bine articulat si frumos scris. Subscriu intr-o mare masura. Dar, literatura a inceput pe papirus, s-au scris capodopere, dar asta nu inseamna ca acum nu trebuie sa ne folosim laptopurile cand scriem si sa discutam despre ele. Toata arta are o istorie, are un numitor comun, s-a folosit de mijloacele specifice epocii, dar totodata a si EVOLUAT. Iar evolutia mijloacelor de exprimare a creat si noi FORME de exprimare. Acum , poate si Da Vinci ar fi vrut sa filmeze, sa faca ceva in miscare, sau chiar sa fotografieze, dar nu se putea la vremea aia. Poate si lui Lumiere i-ar fi placut un timelapse dar iarasi nu se putea. Discutam despre ce avem ACUM, despre evolutie, despre ce iese pe piata.
In acelasi timp, forumul asta se numeste Olympus, deci nici ca se putea ceva mai dedicat unei FIRME, care vinde aparatura si face bani din asta, care ne oferteaza tehnic cu ceva nou, iar noi analizam si discutam oferta ei comparativ cu a altora...
It is as simple as that
Paul a scris: Este foarte tare povestea, eu am incercat cu E-5-ul cu 12 megapixeli acum vreo 2 ani si mi-a iesit la film alb negru cam la fel ca la scanner-ul Epson V500, deci cred ca se putea mai mult. Deja la film lat, cu 40 de megapixeli ai un super scanner, rezultatele sunt incredibile si poti printa cu usurinta din digital. Imi voi face si eu un astfel de dispozitiv dintr-unul din aparatele de marit, trebuie sa vad cum fac u retroiluminarea, insa gasesc solutii cu siguranta, sper ca la vara o sa va arat rezultatele de pe E-M1.
Da Bebe, asa este, se poate si pe orizontala si este destul de simplu, insa ma gandeam la usurinta manevrarii holder-ului de negativ pe sursa de lumina, personal am holder-ele de la scanner dar si alte doua holdere cumparate de pe amazon pe care le pot folosi pentru acest proiect.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
@PAUL, uite un filmulet facut integral cu omd m5 mark1. Ca tot sunt eu nemultumit de partea video, iti share-uiesc filmuletul asta. E filmat integral din mana, fara lumini si alte lucruri ajutatoare. Am folosit 25-ul si 75 de la oly. Ultimul doar pentru portret ajutat de un trepied (doar in cazul asta).
Este un making of pentru un proiect al agentiei la care lucrez. Inca nu este lansat si va rog sa nu-l distribuiti, shareuiti, pe undeva inca.
Sunt destul de multumit de rezultat. Si cred ca este undeva peste zona de amatorism, dupa standardele mele. d'asta si simt nevoia unui codec mai bun, fara moire, fara rolling shutter, cu o mai mare profunzime de culoare care sa permita o prelucrare mai buna in post, etc.
Acum sunt curios ce parere ai tu Paul, let me know. Mersi de feedback.
alt exemplu pentru @paul. Asta este un filmulet de la sfarsitul anului trecut. Aici am resimtit si mai tare limitarile codecului. In interior, la lumina proasta, e mai greu sa nimeresti expunerea corecta si aproape imposibil in post, de reparat ceva. Daca mai ai si ceva miscare de camera, o sa vezi un efect foarte "frumos" - ex cadrul wide cu zona de birouri si cu oamenii din interior.
La fel la close up-uri, e mai greu de nimerit focusul, nu ai niciun fel de ghidaj aici. daca esti contra timp, o sa mai gresesti zona de focus. Noroc ca e filmat din mana si are atmosfera si nu devine atat de deranjant.
In fine, cu toate astea se poate trai. Cu multa perseverenta se mai poate rezolva. De altfel in filmuletul postat anterior se vede ca nu am mai gresit focusul si nici expunerea. Fara zebra si alte minuni.
Din pacate IQ-ul, adica limitarea pe parte de DR si codecul foarte prost nu pot fi inlocuite cu multa pasiune si perseverenta. Aici avem nevoie de ajutorul fabricantului. Care dupa parerea mea nu a venit.
Mark2-ul nu are un IQ mai bun. Este acelasi senzor cu acelasi DR si cu un codec la fel de prost. Stiu ca o sa ma contrazici aici, insa un codec cu o rata de compresie mai mica nu inseamna neaparat un codec mai bun. Vezi diferenta gh4 vs m5 mark2. E nevoie de o profunzime mai mare de culoare si de alti factori care influenteaza calitatea finala a imaginii. De aici si nemultumirea mea fata de mark2. Dar nu intram iar in detalii ca stiu deja cum sunt privit pe acest forum. Poate doar @adipocea sa ma mai inteleaga
Eu Paul, vad niste filmulete excelent realizate, cu tot ce trebuie, subiect, idee, mesaj, scenariu... Ma asteptam sincer sa faci poze, dar inteleg ca tu faci preponderent filmare. Acum, zic si eu, mie mi se pare ca ai gresit barca, da-l incolo de Olympus, de ce te incapatanezi sa lucrezi cu Oly? Oly nu are nicio sansa pe video pentru lucrari profesionale, este strict pentru amatori, nici macar pentru amatori avansati. Oly face aparate de fotografiat de zeci de ani si cam atat. Personal, daca as face ce faci tu nu as mai sta nicio clipa pe Olympus si m-as duce la alta companie care ofera filmare de calitate.
Am avut si eu nevoie, in paralel cu fotografiatul, de filmare la un eveniment serios si am spus ca nu voi garanta filmarea pentru ca stiam ca Olympus nu are calitatea necesara, ca sa nu mai zic ca ar fi trebuit sa am si microfon pe pupitru cu inregistrare audio de calitate. As fi putut sa fac inregistrarea sunetului separat si sincronizarea ulterior la procesare, dar cine avea timp de asa ceva? Asa ca, in cazul in care voi mai avea de filmat, voi inchiria echipamentul si asta basta.
Legat de parerea ta despre produs - inteleg sa zici ca ti-ar fi placut ca Oly sa filmeze mai bine, dar sa fi atat de agresiv pe toate planurile impotriva unui aparat care are imbunatatiri vizibile si concrete la multe aspecte fata de prima varianta mi se pare ca nu este deloc corect. Este un pas inainte si pentru companie si pentru utilizator, lucru recunoscut cam de toata lumea. Daca te uiti la posturile tale in care ai spus ca tot ce este imbunatatit pe acest aparat este o prostie de marketing iti vei da seama ca ai fost subiectiv si ai revarsat nemultumirea asupra acestui model pentru alte motive legate de partea de filmare.
Eu zic din nou, renunta la Olympus si treci pe ceva serios cu filmare de calitate, Olympus nu iti va oferi niciodata un nivel de calitate satisfactor pentru necesitatile tale.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
fac si poze paul, dar nu traiesc din asta cum probabil faci tu. Le fac doar din pasiune. uite un exemplu: https://500px.com...t-cojocaru
Sunt foarte incapatanat in alegeri. Imi place foarte mult design-ul olympus si desi stiu ca e o prostie, imi place foarte mult aparatul in sine. Imi da o senzatie de "lejeritate" atunci cand il folosesc. ma face cumva sa ma simt "interesant" in toata marea asta de fotografi wannabe, aia desi cumpara body-uri dslr entry level sau chiar semipro si se cred fotografi de mare persepectiva. ma simt diferit cumva cand apar cu un retro style in mana si ma intreaba lumea daca e pe film. Probabil e un moft dar deocamdata ma tin de el. E o aroganta daca vrei, dar sper sa mi-o permit cat mai mult timp.
Apoi revenind la filmare, stiu ca e posibil cea ce eu cer azi. trebuie doar sa vina momentul ala. E un pas care a ramas in aer, din prea multe motive, dar un pas pe care olympus o sa-l faca in viitor. Imi pun toate sperantele in m1 mark2, sper sa nu fiu dinou dezamagit.
Legat de parerea mea despre produs - intelege te rog esenta nemultumirii mele. E spun ca atunci cand M5 mark 1 s-a lansat, a revolutionat putin industria. A facut ca lumea sa priveasca mirorrless-ul cu alti ochi. A fost pentru prima data cand vedeam un produs care sa poata concura pe un segment de piata dedicat semiprofesionistilor, amatorilor entuziasti cum ii zic ei. Un produs facut pentru fotografi si nu pentru concurenta. Prea mult de explicat aici. Pe scurt, a fost un produs cinstit din toate punctele de vedere. Au urmat apoi M1, M10 si mai apoi M5 mark2. Eu am vrut sa fac upgrade si am tot asteptat cu sufletul la gura aparitia fiecarui model in parte. daca reducem discutia la un numitor comun, anume IQ, calitatea imaginii, poate nu o sa ma crezi cand iti spun, ca de la m5 in coace nu prea se vede nimic surpinzator. Nu e cinstit sa spun ca nu au adus nimic nou. Da au imbunatatit body-ul la M1, au facut focusul mai precis mai ales in miscare, au adus un codec un pic mai bun la mark2 si un mod high rez, foarte putin utilizabil dupa parerea mea, so on. Dar in mare eu am simtit ca olympus traieste cumva dupa acel moment zero, cand au introdus m5-ul. NU-ti ascund faptul ca M5 markl 2 m-a enervat cumplit ca si strategie de lansare si pozitionare. A fost cumva picatura care a umplut paharul. A fost cel mai evident mod in care ceva super carpit e pozitionat ca si "inovator". Nu e posibil sa schimbi un pic compresia la codecul video si sa spui ca e destinat videografilor (chiar asa scria pe site-ul lor). Iti dau exemplul asta pentru ca mi-a fost la indemana, m-a interesat subiectul. Pe partea de foto nu am intrat in detalii. Mai mult, au intrat in jocul asta de marketing pe care eu il detest. NU face decat sa-ti arunce cu praf in ochi, si o fac deliberat.
Cum e posibil sa platesti atatia asa zisi fotografi si video makeri sa-ti faca review-uri in ziua lansarii sau cu o zi inainte si sa pretinzi ca sunt review-uri obiective?!? Macar Robin W"r"ong scrie mare pe blog ca e angajat olympus. Pur si simplu au vazut ca merge asta si au intrat si ei in mizeria asta de joc. NU face decat rau dupa parerea mea. Si fotografilor si brandului olympus pe termen lung.
oricum e parerea mea si ar trebui sa invatati sa o respectati aici pe forum. Cred ca fiecare e subiectiv pana la un punct. Cred ca e foarte bine sa existe si voci care sa-si spuna nemultumirile, nu doar aprecierile si laudele.
cojocaru, foarte bine facute filmele, nici nu ma asteptam la altceva de la un tip inteligent si sensibil cum esti tu. Dar ma lasi cu imi place forma Olympus, ma fascineaza nu stiu ce la Olympus. Vorba lui Paul, faci video, cumpara-ti altceva, cu totul altceva, daca nu esti masochist. Uite, cam asa trebuie sa arate un video facut cu o camera adevarata(bine, nu e facut de mine, e facut de o echipa de profesionisti, dar aparatul e acelasi, codecul acelasi, etc). Si nu iti fac tirmitere la un video cu shallow dof si cu tracking de subiect in planul doi pe dupa frunze in blur, ca sa aratam ce bine e sa filmezi cu dslr, ci la un video curat , cristalin, cu totul in focus. Dar ca sa vezi ce inseamna codec, rendering de culoare , de skin tone si de tot. https://vimeo.com...
PS Sper sa nu te irite tonul meu colocvial
"inteligent si sensibil" sper ca nu era ironic
fiecare cu pasaricile lui. trebuia sa am si eu ceva fixatie. probabil ca sunt masochist. Eu chiar astept calitatea din link-ul tau pusa in scena de un olympus m1 mark2 cu stabilizare pe 5 axe de la oly. O sa vina si ziua aia, sooner or later. Pana atunci numai bafta va doresc in tot ceea ce imprimati pe senzori. Let it be good light for everyone.
Nu era nici un fel de ironie.
O sa mai fac o remarca. Portretele din Dubai sunt perfecte dpdv fotografic, compozitie, expresivitate, tot. Nu mi-as permite sa fac nici un fel de critica a lor pentru ca pur si simplu nu cred ca se poate face vreuna. Observatia pe care o sa o fac o sa fie o alta nuanta, si , repet, sper sa nu fiu inteles gresit.
Portretele sunt din Dubai, e in regula, dar asa cum le vad puteau fi din Tunis , Alger, Damasc, etc, din orice oras arab. Ce vreau eu sa spun, de cate ori mergem intr-un loc trebuie sa cautam doar canonul artistic al compozitiei fotografice, sa cautam incadraturi perfecte ale unor personaje periferice(chiar daca locale) doar ca sa facem fotografii perfecte dpdv critic?!
Oare daca suntem in Dubai, nu trebuie sa ne referim putin la ceea ce are Dubaiul, sa aratam putin ceva din glagoria, din kitsch-ul de acolo, din forfota moderna, din luxul exorbitant, din contrastul dramatic intre traditionalismul arab si hedonismul european? Chiar cu riscul de a face fotografii nu atat de perfecte, cu palmieri taiati partial, cu oameni plasati nu neaparat simetric in cadre, nu putem oare sa ne aventuram in a documenta in ceea ce inseamna DUBAI-UL, cu bune si rele, si sa nu cautam doar a face fotografii perfecte gen coperta National Geographic?!
Editat de adipocea la 24-03-2015, 17:33
Cojocaru, stai linistit ca nimeni nu te priveste in niciun fel bizar, de ce ar face-o? E doar amuzanta incapatanarea ta...
Eu pariez ca Panasonic GH5 va avea stabilizare pe 5 axe, asa ca stai linistit, Panasonic vor fi cu un pas mai aproape de ce te intereseaza pe tine.
Sony din buzunarul lor larg au reusit sa scoata 3 modele de aparate doar ca sa le inchida gura tuturor cu A7, A7r si A7s.... Acum incet, incet, le baga si stabilizare ca sa inchida si mai multe guri. Nu stiu de ce cred ca merg pe minus rau de tot baietii aia. Noroc ca au intreaga industrie Sony in spate care sa le sustina pierderile.
cojocaru, frumos realizat filmul, adipocea a punctat bine.
Punctul forte la Olympus nu este filmarea si mai mult ca sigur nu o sa fie nici in viitor, in comparatie cu concurenta.
Mai confortabil cred ca tot la concurenta te-ai afla( posibil Panasonic)
Eu filmez doar pentru uz personal( serbari, zile de nastere a copiilor,etc) dar am o camera video dedicata.
Nu am gasit camera foto care sa filmeze cum vreau eu si nu am gasit o camera video care sa faca poze cum vreau eu.
@adipocea, daca o sa locuiesti vreodata in Dubai, o sa vezi ca aici sunt cam 10%, da ai auzit bine, 10 % localnici si restul de 90% sunt expati. Iar pe localnici chiar nu-i vezi. Pozele sunt intradevar facute in primele luni cand am ajuns aici. Cu toate astea nu am vrut sa pun nimic din ce gasesti in pozele de concediu facute prin dubai. cladiri inalte, yahturi, masini luxuase, etc. Pozele pe care le-ai vazut, desi sunt cu diferite nationalitati, sunt facute in deira. Partea veche a dubaiului. IN fine, e alegerea mea asta, cea mai subiectiva parte a critici. NU cred ca exista the right way aici.
revening la topic, ce ciudat ca toata lumea ma impinge catre panasonic. NU mi se pare normal. Tehnologia e acolo. Cu procesorul actual de pe M1 si cu senzorul comun cu panasonic, ar fi trebuit sa se poata mult mai mult pe zona video. Si o sa vedeti ca mark2-ul o sa stea mult mai bine. Dar dinou, nu mai intru in detalii. raman eu cu incapatanarea mea
Oricum daca o sa ma hotarasc sa schimb barca, o sa pastrez oly pentru still, si lentilele o sa le sharuiesc cu un sistem dedicat video. Probabil un BMCC sau ceva similar.
Cojocaru, fidelitatea ta fata de Olympus ar fi emotionanta daca nu ar fi " romaneasca" a la Gica Contra. Cine ti-a spus ca tehnologia e acolo? Nu e acolo deloc, procesorul ala atata poate... Crezi ca degeaba investesc Panasonic si Sony atata cercetare in procesoarele lor Venus si Expeed de s-au luat de gat cu Canon acum cativa ani si l-au doborat pe video? Daca ar fi asa simplu sa faci video de superclasa pe o camera foto crezi ca nu ar face si Fuji, si Pentax si , implicit , Olympus, toate firme cu mare traditie in foto si care fac camere foto suuperbe?! Nu vezi ca totul coincide aici, in afara monstrilor sacri cu bani, Canikon(din care pana la un moment dat doar Canon facea video bun), numai Sony si Panasonic si Samsung fac camere cu video de clasa, adica firmele cu electronica, cu televizoare, firme care stiu ce e aia video si cu ce se mananca. Astepti de la Olympus ceva ce ei nu-ti pot da si nici nu cred ca au de gand sa dea in curand, decat daca isi vor schimba complet strategia de investitii si de piata. Dar altceva ma mira mai mult la tine. De unde o scoti tu cu stilul si forma Oly mai bune ca Panasonic pentru video??? Pentru foto da, probabil, dar pentru video Panasonicurile sunt chiar facute sa le tii in mana si sa filmezi cu ele, pe cand cu un OMD pare un act ciudat , nelalocul lui.
ai inteles gresit, nu am zis ca sunt facute pentru video. Ziceam de forma in sine, de design, ca-mi place foarte tare. dar asta nu cred ca ai cum sa intelegi. Tu probabil esti mult mai practic in alegeri, eu inca sunt sentimental. Imi plac lucrurile pentru care pot dezvolta un soi de relatie. NU ma astept sa intelegi. Pur si simplu un obiect, dincolo de orice functionalitate ar avea, trebuie sa-mi si placa ca obiect. E o fixatie a mea. nu o sa-mi iau niciodata un laptop alineware, chiar daca e mai tare ca un desktop, pentru ca nu-mi place cum arata. Sau o masina de exemplu, degeaba are nu stiu cati cai si merge nu stiu cum, daca nu-mi place cum arata e degeaba. nu o sa aleg niciodata un porche panamera, sau cum dracu se numeste strutocamila aia noua, in defavoarea unui porche targa mai vechi, niciodata, chiar daca primul e mult mai nou si mai performant. Exemple la prima mana, foarte proaste de altfel dar intelegi directia. Mie unul nu-mi place panasonic, e prea samsung nx1, sau canon sau nikon. Imi place oly cum arata, ca e retro chic. Imi place mie ce sa-i faci.
Eu inteleg ce spune cojocaru. Vrea ca aparatele olympus (PEN si OMD) sa dezvolte codecul video la nivel de panasonic GH3-GH4.
La urmatoarea intalnire cu MGT le voi expune aceasta doleanta. Si ei o vor transmite mai departe.
exact bogdan. Eu sper macar la calitatea gh3 hacked, nu neaparat gh4. Multumesc pentru mesajul pe care il trimiti mai departe. Sunt sigur ca au tot primit cereri in sensul asta. Am vazut si din ultimul interview de pe dpreview. Oricum cred ca noi suntem un pic cam mici in jocul asta mare. Sunt sigur ca sunt lucruri pe care noi nu le putem intelege in strategia de marketing si pozitionare a fiecarui brand, in speta oly si panasonic. Oricum cred ca cu cat or sa fie mai multe voci cu aceeasi doleanta, cu atat o sa creasca sansele ca ceva sa fie facut in sensul asta. cheers.