OM-D
|
therealovy77 |
Postat la 31-01-2014, 01:44
|
Membru nou
Postări: 98
Înscris: 11 iulie 2011, 04:12
|
Astazi a fost o zi linistita la noi la Braila, prima de duminica incoace (pana acum am avut dor viscol si basculante de zapada cazute peste noi), chiar la pranz a fost cer senin si a iesit soarele. Asa ca am iesit putin cu E-M5-ul din dotare la poze prin cartier (la zapada). Cat a a fost si soarele, a fost ok, dar mai tarziu, cand a disparut soarele, am avut parte de o surpriza neplacuta (noroc ca trag RAW+JPEG): white balance-ul a fost la aproape toate pozele total aiurea, destul de albastru, lucru care nu l-am patit niciodata cu "fostul" E-PL1.
Ca setari folosesc asa: noise filter/off, sharpness/-1, white balance/auto cu warm off, gradation/auto, picture mode/natural (pe I-enhance e si mai albastru).
Din Olympus wiewer vad ca el alege pe auto de ex. 6150K, iar dupa ochiul meu pe custom, abia la 8500-9000K ar parea ok.
Recunos ca nu am incercat sa pozez zapada (pt custom white), am crezut ca poate face ok pe auto white balance.
Alte poze facute dimineata pe viscol si innorat au iesit ok. Sa fie de la cerul albastru (nu a fost pic de nor pana s-a innoptat) reflectat de zapada? Mentionez ca nu folosesc filtru UV sau CPL.
Ati mai intalnit asa ceva?
Multumesc.
Editat de therealovy77 la 31-01-2014, 01:54
E-M1 + E-PL7 + mZD 14-150mm/f4-5.6 II + mZD 17mm/1.8 + blitz Oly FL36.
|
|
|
|
Paul |
Postat la 31-01-2014, 10:35
|
Membru senior
Postări: 1654
Înscris: 21 aprilie 2011, 19:20
|
Este normal ce ai patit tu, sursa ta de lumina dupa ce a apus soarele era reflecatata din atmosfera, din "cer", si ce culoare predominanta reflecta cerul? albastru. Deci asa se explica fenomenul tau, zapada fiind alba si ea la randul ei reflecta culoarea care este in sursa de iluminare incidenta.
Cred ca ai auzit de blue hour, cam pe la ora aia cred ca erai tu. Nicio camera nu poate fi atat de desteapta incat sa isi de-a seama de lucrul acesta, trebuie ajutata putin si de noi, respectiv cu un balans de alb facut direct pe zapada asa cum ai zi si tu.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
|
|
|
|
Ionut Trufin |
Postat la 31-01-2014, 10:38
|
Membru
Postări: 561
Înscris: 28 martie 2011, 22:11
|
Chiar zilele trecute au trimis cei de la Olympus niste sfaturi despre pozele pe zapada. Ai intuit corect - tenta albastruie este de la lumina albastra reflectata. Ei recomanda Cloudy White balance in cazul in care vrei sa elimini tenta albastruie in cazul in care nu vrei sa te complici cu Custom White Balance.
"Rather avoid the blues? The blue shadow effect is a result of the shadows being in-filled with skylight, which is blue. Use the Cloudy Day white balance setting to correct for the blue shadows if you'd rather keep the blues away."
http://www.olympu...dium=email
ZD 14-54, ZD 40-150, ZD 35, OM10, Epl1, Epl5, E-m1, micro 7.5, 17, 45, 40-150, 14-42
|
|
|
|
therealovy77 |
Postat la 31-01-2014, 13:18
|
Membru nou
Postări: 98
Înscris: 11 iulie 2011, 04:12
|
Difera ca vizualizare pe monitorul calculatorului setarea din Olympus Viewer 3 fata de cea din aparat? Ca din cate am testat eu, proband in Olympus Viewer 3, Cloudy White balance (6000K) nu era suficient, aparatul a ales pe Auto 6150K, trebuia minim un Shaddow white balance (7500K), daca nu chiar mai mult (8000-9000K, in functie de poza).
Oricum, data viitoare stiu lectia: testez inainte white balance, daca e nevoie il fac custom pe zapada sau umblu cu coala A4 in buzunar (dupa caz).
Multumesc.
E-M1 + E-PL7 + mZD 14-150mm/f4-5.6 II + mZD 17mm/1.8 + blitz Oly FL36.
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 31-01-2014, 13:37
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Senzatia de WB gresit este accentuata de expunerea proasta (poze subexpuse).
Posibil ca in cazul tau mare parte din problema sa vina de la expunere, nu de la WB.
Posteaza eventual niste exemple ca sa putem discuta concret pe ce ai facut !
-
|
|
|
|
therealovy77 |
Postat la 31-01-2014, 13:49
|
Membru nou
Postări: 98
Înscris: 11 iulie 2011, 04:12
|
O sa postez mai pe seara, acum sunt la servici, in principiu am supraexpus din aparat cu 0.7EV la toate pozele cu zapada
E suficient sau mai trebuia?
E-M1 + E-PL7 + mZD 14-150mm/f4-5.6 II + mZD 17mm/1.8 + blitz Oly FL36.
|
|
|
|
Sorin |
Postat la 31-01-2014, 14:53
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Daca ai dat +0,7 este una daca ai dat -0,7 ai subexpus.
|
|
|
|
therealovy77 |
Postat la 31-01-2014, 15:40
|
Membru nou
Postări: 98
Înscris: 11 iulie 2011, 04:12
|
Am supraexpus, adica +0.7, altfel erau pozele prea intunecate.
E-M1 + E-PL7 + mZD 14-150mm/f4-5.6 II + mZD 17mm/1.8 + blitz Oly FL36.
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 31-01-2014, 16:31
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Nu-ti putem spune decat daca pui niste poze.
-
|
|
|
|
Paul |
Postat la 31-01-2014, 17:26
|
Membru senior
Postări: 1654
Înscris: 21 aprilie 2011, 19:20
|
In general, supraexpunerea la zapada se face intre +0.3 si +2.0 in functie de sursa de lumina si de proportia zapezii in cadru si binenteles de metoda de masurare a expunerii, ca medie +0.7 EV este ok. Problema care s-a reclamat insa, legat de tenta de albastru am explicat-o perfect mai sus si cred ca a explicat-o si Ionut destul de clar, albul zapezii reflecta albastrul cerului. Sigur, daca poza este subexpusa poate parea un albatru ceva mai intens, dar doar atat.
Cititi aici un articol complet in acest sens: http://www.ephoto...x-it-17912
Later edit: Ah, ca am uitat, trebuie sa va uitati la histograma cand faceti compensarea expunerii, adica trebuie facut un cadru de test si sa verificati histograma, pana sunteti siguri ca alegeti corect, mie cel mai bine in astfel de cazuri mi se pare ca este sa lasati histograma pe review tot timpul.
Editat de Paul la 31-01-2014, 17:35
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
|
|
|
|
marius2die4 |
Postat la 31-01-2014, 21:11
|
Membru
Postări: 623
Înscris: 21 ianuarie 2011, 17:25
|
Sau pui ecranul pe "clipping" si alegi variant optima dintre zonele sub si supraexpuse
|
|
|
|
therealovy77 |
Postat la 04-02-2014, 09:08
|
Membru nou
Postări: 98
Înscris: 11 iulie 2011, 04:12
|
Ok, multumesc, o sa mai fac teste si revin.
E-M1 + E-PL7 + mZD 14-150mm/f4-5.6 II + mZD 17mm/1.8 + blitz Oly FL36.
|
|
|
|
catacore |
Postat la 16-02-2014, 16:14
|
Membru junior
Postări: 410
Înscris: 05 decembrie 2013, 22:21
|
pentru posesorii de EM5, ceva interesant:
http://www.steveh...m-huffman/ |
|
|
|
therealovy77 |
Postat la 16-02-2014, 17:07
|
Membru nou
Postări: 98
Înscris: 11 iulie 2011, 04:12
|
Intamplator il citisem acum ceva timp, multumesc oricum.
E-M1 + E-PL7 + mZD 14-150mm/f4-5.6 II + mZD 17mm/1.8 + blitz Oly FL36.
|
|
|
|
DL |
Postat la 23-02-2014, 17:45
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
Un articol mai mult decat interesant, despre acei 100 ISO de la M5 care sunt de fapt 160:
http://www.guille...dex_en.htm |
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 23-02-2014, 19:52
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Se specifica oficial undeva ca LOW ISO la E-M5 este ISO 100?
Olympus E-M1
|
|
|
|
Paul |
Postat la 23-02-2014, 20:55
|
Membru senior
Postări: 1654
Înscris: 21 aprilie 2011, 19:20
|
Dap, fix pe pagina lor scrie negru pe alb ca ISO LOW este echivalent ISO 100:
http://www.olympu...d/em5.html
Insa eu stiam din recomadarile oficiale Olympus ca nu trebuie folosit decat ca necesitate, ISO minim native fiind valoarea de 200, cea de 100 fiind o prelucrare software, chiar si la lansarea din RO a E-M1 am avut aceasta confirmare de la Thomas (parca asa se scria) cand l-am intrebat daca sa folosim ISO LOW.
Editat de Bogdan Mitea la 25-02-2014, 15:48
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
|
|
|
|
Sorin |
Postat la 24-02-2014, 18:02
|
Membru
Postări: 550
Înscris: 20 decembrie 2012, 20:15
|
Interesant. Ramane de vazut si daca intre cele doua (EM5 SI EM1) este diferenta la ISO LOW. Voi face un test intr-o zi cu soare... care nu mai vine...
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 24-02-2014, 22:48
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Eu am mers mult timp pe ideea ca ISO-100 este o extensie a lui ISO-200, si am folosit doar ISO-200 pe E-5.
Am gresit.
ISO-100 are zgomot minim, practic inexistent. De asta camera afiseaza ISO-100 ca fiind "low noise priority".
Se poate merge pe NR=OFF, iar detaliile care se obtin sunt incredibile.
Eu incerc sa trag cat se poate de mult cu ISO-100. Ridic mai sus doar daca chiar este nevoie.
ISO-200 este deja altceva (am zgomot daca pun NR=OFF).
Probabil ca E-M1 si E-M5 au comportament asemanator.
Conform masuratorilor, E-M1, E-5....etc, au DR maxim la ISO-100.
Dupa parerea mea, este recomandabil sa folosim ISO-100 cat mai mult. Bine, este de testat mai intai pe fiecare model in parte.
-
Editat de ToniGenes la 24-02-2014, 23:01
|
|
|
|
DL |
Postat la 25-02-2014, 23:34
|
Teacher
Postări: 1001
Înscris: 26 noiembrie 2012, 20:30
|
katran a scris:
Dupa parerea mea, este recomandabil sa folosim ISO-100 cat mai mult. Bine, este de testat mai intai pe fiecare model in parte.
-
Va dau absoluta dreptate. Cel putin la M5 pare cristal imaginea la 100 sau cat o fi, chiar e de foarte buna factura. Testat azi. |
|
|