OM-D
|
ghinitai |
Postat la 02-02-2012, 14:16
|
Membru senior
Postări: 1007
Înscris: 13 noiembrie 2011, 03:36
|
Sincer, in momentul asta prefer orice weather-sealed
Sa fie rezistent la -30 de grade... pe putin. |
|
|
|
d3xmeister |
Postat la 02-02-2012, 15:25
|
Membru
Postări: 960
Înscris: 09 ianuarie 2011, 14:33
|
Daca dimensiunile si greutatea se vor pastra decente impreuna cu E-M5, putem spune ca in sfarsit noul sistem se apropie de maturitate. Nu am nici o indoiala ca optica va fi foarte buna raportata la dimensiuni.
Sony RX10 IV, Sony RX100VA
|
|
|
|
serban17 |
Postat la 02-02-2012, 17:18
|
Membru nou
Postări: 29
Înscris: 12 ianuarie 2011, 23:31
|
pana una alta:
http://www.styler...arc-newson
E-420 + 14-54 mk1 + 40-150 mk2
|
|
|
|
florinb |
Postat la 02-02-2012, 18:10
|
Membru nou
Postări: 19
Înscris: 21 iulie 2011, 20:17
|
Tine de gust personal, insa mie chiar nu-mi place cum arata) |
|
|
|
serban17 |
Postat la 03-02-2012, 08:59
|
Membru nou
Postări: 29
Înscris: 12 ianuarie 2011, 23:31
|
dap, e stilul "transformers" pe care l-au avut si la dslruri, cu multe culori etc...nu prea merge langa un iphone
E-420 + 14-54 mk1 + 40-150 mk2
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 03-02-2012, 10:56
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Arata cumplit.
Olympus E-M1
|
|
|
|
Eddy |
Postat la 03-02-2012, 12:00
|
Membru
Postări: 577
Înscris: 28 martie 2011, 17:48
|
cel putin la capitolul design, avem un castigator
|
|
|
|
qrazvan |
Postat la 03-02-2012, 12:21
|
Membru junior
Postări: 285
Înscris: 01 septembrie 2011, 18:45
|
Daca chiar o sa arate asa, clar e castigator!
E-5, 8mm, 12-60mm, 50-200mm
|
|
|
|
zoom |
Postat la 03-02-2012, 13:20
|
Membru nou
Postări: 193
Înscris: 05 iulie 2011, 10:21
|
Au ăștia o gargară în descrierea aia... Păi problema cu vizorul electronic e că nu mă lasă să văd ce e în realitate ca să pot face comparația cu ce văd pe display-ul electronic de pe aparat după ce am făcut poza. Ce temperatură de culoare? Păi ce fac, dau aparatul de la ochi ca să compar!? M-am uitat încă o dată la vizorul electronic de pe Nikon 1 și nu îmi place ce văd prin el. De fapt asta nu îmi place că de fapt e o realitate virtuală. Sau măcar fă un vizor 1:1 (la un 25mm pe 4/3) și mare ca să țin ambii ochi deschiși să pot compara. Și uite așa mai bag un film alb-negru în Om-2 și mă c.. în digitalul lor cu vizoarele lor mici cu tot.
Mai bine ar face un E-420 îmbunătățit cu un vizor optic mai mare și focalizare manuală îmbunătățită ca să îmi dea libertate în încadrare și focalizare. Asta e mișto la OM-2 că faci ce vrei cu el. Nu știu dacă unii mă înțeleg dar la focalizarea asta cu pătrățele fixe de focalizare ești forțat să încardezi în funcție de poziția lor mai ales la E-420, pe cînd la o focalizare manuală încadrezi și focalizezi acolo unde vrei. Eu încerc la E-420 să încadrez în funcție de ce vreau să iasă și nu să mă tot uit după locul pătratelor pe subiect dar nu se potrivește mereu. Verificați cum faceți voi și o să vedeți cum căutați pătrățele pe ecran. La ăștia care aveți țșpe puncte poate nu e chiar așa dar la un portret cu difargma mare poate tot stați la pîndă. Iar dacă am mai multe puncte ce fac, stau și apăs pe butoane pînă ajung la pătratul pe care îl vreau? Frecangeală. |
|
|
|
d3xmeister |
Postat la 03-02-2012, 14:48
|
Membru
Postări: 960
Înscris: 09 ianuarie 2011, 14:33
|
Daca arata asa , eu deja m-am imbolnavit. O sa imi tremure un pic degetele pe mouse si probabil o sa imi scape o precomanda. Singura conditie e ca ergoomia sa fie buna. Daca e grnul de camera cu care trebuie sa ma lupt pentru a seta cativa parametri vitali, grn Nikon D5100, atunci iese in calcul OM-D
Zoom, sunt perfect de acord cu ce ai scris. Am avut placerea sa trag pe film cu Canon FD, mai exact Canon AE-1P. Puteam sa focalizez manual aproape la fel de repede ca un E-520 cu autofocus. Avea si split si laseer matte screen. Ca sa nu mai zic de marime. pana si E-5 parea o gluma proasta pe langa el.
Nici eu nu ma impac cu vizorul electronic, dar pot face compromisul asta daca OM-D va fi ceea ce pare.
Din sloganurile din acea imagine si din informatiile aparute, se pare ca va oferi super ergonomie si placere in folosinta, compatibilitate imbunatatita cu obiective 4/3, un vizor altfel decat EVF de pana acum, sunt curios ce idei au avut, si din cuvantul ,,share,, ma gadesc ca va fi dotata cu wireless sau bluetooth.
Camera asta se modeleaza ca un aparat fantastic. Sper sa nu fim dezamagiti.
Sony RX10 IV, Sony RX100VA
|
|
|
|
d3xmeister |
Postat la 03-02-2012, 16:02
|
Membru
Postări: 960
Înscris: 09 ianuarie 2011, 14:33
|
Cocoasa pare ne-necesar de voluminoasa pentru VF-2 inside. Cred ca asta inseamna ori wireless/bluetooth incorporat, sau poate un VF2 cu ceva capabilitati surpriza.
Camera are si rotita fata, in jurul declansatorului, si rotita spate. YAY !
Incredibil cat de bine poate sa arate.
Totusi ceva nu se potriveste. Avem nevoie de 12mm si 45mm in variante de culoare neagra, altfel vor arata oribil.
Sony RX10 IV, Sony RX100VA
|
|
|
|
zoom |
Postat la 03-02-2012, 20:19
|
Membru nou
Postări: 193
Înscris: 05 iulie 2011, 10:21
|
Știi ce ar fi mișto la un vizor d'ăsta electronic? Canon A610 avea un sistem de focalizare manual dar din butoane nu din obiectiv și acolo unde mutai pătratul, cînd apăsai pentru focalizare manuală apărea un pătrat mai mare ca o lupă și puteai să vezi mai bine zona respectivă. Cred că și la ăsta ar fi bună o așa "lupă" dar fără să mărească pe tot vizorul zona respectivă ca să îți păstreze încadrarea. De exemplu la E-420 nu îmi place cînd mărește pe tot ecranul de 7x sau 10x tocmai pentru că nu mai vezi încadrarea. |
|
|
|
ghinitai |
Postat la 03-02-2012, 21:49
|
Membru senior
Postări: 1007
Înscris: 13 noiembrie 2011, 03:36
|
Da, era o chestie interesanta, stiu despre ce vorbesti. Eu am ramas uimit cand am vazut magnifierea asta pe tot ecranul ca la orbi, eu venind de la compactele performante de la Canon. |
|
|
|
d3xmeister |
Postat la 03-02-2012, 22:00
|
Membru
Postări: 960
Înscris: 09 ianuarie 2011, 14:33
|
Da, si Canonul meu S90 face treaba asta, dar credeam ca pana acum mirrorlessurile astea destepte stiu sa faca asa o treaba simpla si utila. Imi pare rau sa aud ca nu e cazul.
Sony RX10 IV, Sony RX100VA
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 03-02-2012, 22:18
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Ideal ar fi sa ramana asa cum e pe mirror-less-uri pentru ca ai precizie mai mare la focalizare si in plus, intr-un colt al LCD-ului, intr-un patrat mic, sa afiseze intreg cadrul pentru compozitie.
Am si pe compacta Olympus varianta cu marire intr-un patratel, dar e prea mic patratelul ca sa am precizie adevarata.
Cu E-5 in schimb, am reusit focalizare impecabila pe modul manual si cu focalizarea asistata.
Ideea e buna. Lipseste de pe ecran o imagine de ansamblu a cadrului. S-ar putea pune lejer chiar si cu un update de firmware.
Eu cred ca E-M5 va fi o camera fabuloasa si va fi elementul din ecuatie care va rupe balanta celor 3 mari producatori de mirror-less.
De aici incolo Olympus va domina autoritar vanzarile pe mirror-less.
Ne-am plans atata de strategii proaste.
In sfarsit a facut ceea ce trebuie.
E-M5 e camera pe care am asteptat-o si eu atata si pe care as fi cumparat-o intr-un moment cand eram decis sa trec pe mirror-less.
A venit prea tarziu pentru mine.
Acum ca am E-5 nu pot sa mai spun ca sunt un potential client. Sunt foarte multumit de camera pe care o am.
Ma bucur pentru ceilalti utilizatori Olympus. Cand pretul la E-M5 se va duce la 1000$, multi utilizatori Olympus o vor considera upgrade la camerele pe care le au acum.
In sfarsit o camera decenta la un pret rezonabil.
E-5 e mult prea scump pentru multa lume.
Editat de ToniGenes la 03-02-2012, 22:32
|
|
|
|
zoom |
Postat la 04-02-2012, 09:12
|
Membru nou
Postări: 193
Înscris: 05 iulie 2011, 10:21
|
Eu ziceam să fie lupa aia în vizor și nu mi-ar plăcea varianta asta cu tot cadrul într-un pătrat în colț pentru că mi-ar distrage atenția, ar trebui să mă uit cînd la una cînd la alta. Dacă vizorul este mare cu rezoluție mare ar putea mări zona pe un pătrat, sau să facă o microprismă electronică (cumva) ca să te ajute. În principal să copieze vizorul optic (OM-1; 2) dar varianta electronică. Prea s-a renunțat la ce nu trebuia.
Datorită design-ului, portabilității, dacă scade prețul, probabil că v-a avea succes dar în general tot pentru utilizatorii Olympus. Nu știu cîți cu alte nații de DSLR-uri (Canon, Nikon, Pentax, etc) și-ar vinde aparatele, pentru că mereu se vor lega de chestia asta cu ISO. Sau ar fi sceptici, la început cel puțin. Cred că entuziasmul e mai mult în tabăra asta a Olympus-ului. |
|
|
|
puiugr |
Postat la 04-02-2012, 10:17
|
Membru junior
Postări: 316
Înscris: 08 ianuarie 2011, 21:58
|
Doar cand olympusul va putea egaliza sau depasi performamntele iso cu canikon atunci vom putea fi priviti cu alti ochi.ca avem weather saled sau focus rapid asta nu conteaza prea mult.daca nu stai bine la iso deja totul e dus de rapa.
https://www.facebook.com/Fotograf-Grapinoiu-Petru-1117832321567050/
|
|
|
|
d3xmeister |
Postat la 04-02-2012, 10:28
|
Membru
Postări: 960
Înscris: 09 ianuarie 2011, 14:33
|
Atunci ghinion, datorita legilor fizicii asta nu va fi posibil, camerele cu senzor mare mereu vor sta mai bine. Si daca vreo minune se va intampla, va dura putin.
Dar eu cred ca incet incet va disparea nebunia cu ISO, iar sistemul asta se va putea diferentia prin alte calitati.
Sony RX10 IV, Sony RX100VA
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 04-02-2012, 11:11
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
S-a tot vorbit de legile fizicii aici.
Si-a pus cineva intrebarea care e diferenta reala de stop-uri intre 4/3 si APS-C ?
Senzorul 4/3 are o suprafata de 2.25 cm2.
Senzorul APS-C de pe Canon are 3.32 cm2.
Senzorul APS-C de pe Nikon are 3.68 cm2.
Presupunand ca toti senzorii de mai sus sunt realizati in aceeasi tehnologie (sa zicem Sony) si au acelasi nr. de pixeli (de ex. 12 Mp), asta inseamna ca la aceeasi deschidere a diafragmei pixelul de pe senzorul 4/3 primeste cu 48% mai putina lumina fata de cel de pe Canon si cu 64% mai putina lumina fata de cel de pe Nikon.
Asta inseamna ca trebuie sa compenseze ridicand ISO (alimentarea pe diode) ca sa obtina aceeasi expunere.
Diferenta este practic de jumatate de stop fata de Canon si de 0.64 stopuri fata de Nikon.
Ca sa obtina aceeasi expunere pe care o obtine Nikon la ISO-100, Olympus trebuie sa aplice la ISO-100 alimentarea pe care o aplica la Nikon la ISO-160.
Este o diferenta neglijabila.
Senzorii 4/3 stau prost din cauza tehnologiei invechite nu din cauza suprafetei senzorului.
Daca Olympus ar dispune de ultima tehnologie (Sony), diferentele fata de APS-C ar fi neglijabile.
Ok, daca comparam cu un FF, atunci sunt de recuperat 4 stopuri. Diferenta nu mai este deloc neglijabila. Aici putem spune intr-adevar ca legile fizicii nu pot fi batute.
Cum a spus si D3X, tehnologia avanseaza. Daca senzorii 4/3 vor ajunge sa produca imagini bune la ISO-6400, atunci nu va mai conta ce poate sa faca concurenta.
|
|
|
|
ghinitai |
Postat la 04-02-2012, 12:02
|
Membru senior
Postări: 1007
Înscris: 13 noiembrie 2011, 03:36
|
Cine a stabilit ca diferentele astea sunt direct proportionale si nu exponentiale? D-abia Nikon D4, scoate la iso 6400 niste poze cat de cat ok, sa te astepti la un micro 4/3 sa-l ajunga din urma este doar nebunie Eu as vrea sa aiba macar la iso 1600 performanta folosibila... |
|
|