header image
Autentificare
header image
header image
header image
Vezi discuţia
 Printează discuţia
Obiectivul preferat
Paul
DL a scris:

Paul a scris:

De exemplu ce sa fac cu fixele pe creasta Fagarasului? le car degeaba, am nevoie de un zoom usor, de filtre si eventual un tele cat mai usor cu putinta.


Asa am gandit si eu cand am fost in Tibet. Rau lucru. Inainte de rasarit cand erau lumini senzationale si expunere de diafragma 2 la 1/15 si 6400 ISO imi muscam mainile cu 12-50. Idem la o ora dupa apus. Deci totul e relativ.


Adevarul este ca 12-50 este cam intunecos, era bun intradevar fixul de 12mm, in general cand plec la plimbare in natura imi iau mai multe obiective cu mine, insa cand plec pe traseu, traseu care poate dura si 6-7 ore nu prea mai merge sa iau mai multe obiective, 12-40mm imi satisface toate doleantele acum, cele mai importante fiind de luminozitate, calitate si greutate si binenteles pentru outdoor wheather sealed.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
Paul
red bull a scris:

Ce intelegi prin eveniment ? fotografiezi la nunti ,botezuri, parastase / sau eveniment in sensul de concert ,eveniment in familie, si din-astea?

Nu Paul , eu vad diferenta la crop fata de alte aparate pe care le am sau le-am avut , diferenta intre obiective este infima comparativ cu alte aparate de la alte marci. Parerea mea e ca diferenta nu e de la obiective , e de la senzorul ala cat capu'de viespe .
Asta e ,avantaj si dezavantaj.
Sunt de acord cu domnul DL , eu daca as avea 12-le sigur l-as lua daca as merge pe munte .


Cand zic eveniment, ma gandesc la dinamica subiectelor si la lumina, fotografiez evenimente de toate felurile, private sau publice, corporate sau nu, pe bani sau nu, din fericire nu mi-a cerut nimeni pana acum sa-i fac poze la parastas. Nu stiu cati au tras la un concert altfel decat din public, sunt o gramada de reguli nescrise care trebuie respectate, trebuie avut grija de public sa nu il deranjezi, la ceilalti fotografi pentru ca trebuie sa le faci loc, la artisti sa nu te bagi in sufetul lor, etc. Lucrez cu sau fara blitz in functie de cerinte si posibilitatile din locatie, dar asta conteaza mai putin, important este sa fi bine pregatit si sa nu te surprinda nimic pe cat se poate cand esti la lucru. Nu stiu cum sunt altii, insa eu intodeauna imi fac pregatirile inainte sa plec la o sesiune foto, ma gandesc dinaninte ce vreau sa fac si evit sa car tone de echipament numai pentru ca poate cine stie o sa am nevoie de el. In cazul in care lucrez ceva nou, ceva ce nu am mai facut imi place sa ma documentez inainte despre tipul de fotografie pe care trebuie sa il prestez.

Legat de rezoluite, diferenta dintre un obiectiv cum este 12-50 si un 14-35mm f2.0 este greu de explicat in cuvinte, cand vezi rezultatele si diferentele, apoi vezi cat crop poti sa faci intr-un cadru tras cu un obiectiv de calitate iti dai seama ca nu senzorul te limiteaza, ci lentilele (binenteles pastrand proportiile). Dar, eu zic ca si aici trebuie sa sti care sunt cerintele, la o poza de jurnalism nu am nevoie de calitatea unui cadru tras in studio.

Revenind la subiect, ca am inceput sa fiu offtopic, iata 3 scenarii:

- ies la street sa zicem si vreau sa iau ceva usor si este frumos afara, imi iau 17mm si 45mm
- este duminca si ma duc la munte intr-o tura de o zi pe creasta Bucegilor, imi iau 12-40mm Samyang-ul de 7,5mm si 75-300mm.
- ies la o demonstratie publica, sursa de lumina - iluminatul public, lucrez cu 25mm f1.4

Cam atat ca am scris prea mult. Smile
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
red bull
Scuze Paul ,dar nu stiu daca ti-ai dat seama , eu am postat discutia in topicul pentru M4/3 . 14-35-ul de care vorbesti e deja pe 4/3 ( chiar daca se poate folosi cu adaptor si pe M4/3)
Rectific : - obiectivul preferat M4/3 pe mirrorless . Am rectificat pentru a nu se mai face confuzie. Nu am cum sa vorbesc de obiectivele 4/3 pentru ca nu am detinut acel sistem . Oricum as fi pus intrebarea in aria 4/3 daca ma interesa.
Despre crop : tocmai iti spuneam in postul anterior , eu nu vad mare diferenta la crop cu 12-50 fata de crop cu 45-ul. Sau nici 45-ul nu e bun? Wink

Pai la cat e 12-le ala nu cred ca te-ar incurca la mers , chiar daca urci pe munte . Dar ai dreptate , 12-40-ul e de-ajuns poate. Apropo , te intreb ca sa nu mai caut : si asta are macro pe el ca si 12-50-ul?

Cineva spunea pe aici de trepied . Pai stau si ma gandesc : am luat aparat mirrorless ca sa nu mai car atat , aparat relativ mic cu obiective mici / care era ideea ? sa nu car mult ...dar ma intorc la trepied at wits' endday dreaming
Perfect.
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony


http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
 
Paul
Aha, ok, m4/3, am inteles.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
Eddy
Paul a scris:

Aha, ok, m4/3, am inteles.


mi se pare copilaresc elitismul asta, normal este sa punem ''obiectivul preferat''
chiar vroiam sa te intreb Paul, tu unde ai incadra Summilux-ul, la HG sau la SHG?
 
red bull
Paul , nu am vrut sa te simti jignit / nu asta era ideea. Doar ca am postat intentionat in aria M4/3 deoarece de obiectivele astea doream sa se discute. Cei care doresc sa se aduca vorba despre obiectivele 4/3 o pot face deschizand un nou topic pe aria respectiva.
Totodata , observ ca esti foarte meticulos , un lucru foarte bun si mai putin intalnit la natia asta Applause
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony


http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
 
Paul
Eh, fiind f1.4 este mai greu sa il compari cu altceva, dar as zice ca trebuie comparat cu un fix, si fix-ul de 50 de la Oly este HG, deci cam pe acolo, la calitatea constructiei poate putin mai jos pentru ca nu este weather sealed si cauciucul de la inelul de focus se largeste.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
ToniGenes
Dar care este ideea acestei separari intre obiective m4/3 si 4/3 ?
Pentru ca din punct de vedere al utilitatii nu exista nicio diferenta intre ele.

-
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
Eddy
katran a scris:

Dar care este ideea acestei separari intre obiective m4/3 si 4/3 ?
Pentru ca din punct de vedere al utilitatii nu exista nicio diferenta intre ele.

-


ar cam fi una, obiectivele m4/3 nu pot fi folosite pe body 4/3
consider ca aparitia acelui mZD300/4 va fi ultimul cui la cosciugul 4/3
si nu numai, daca Fuji si Nex nu vor scoate ceva asemanator, vor arata ca niste sisteme ciuntite
 
george71
La mine statistica arata cam in felul urmator:
60% ZD 14-54mm
30% ZD 50mm
10% ZD 40-150mm
Olympus OM-D E-M1 mk2 & OM-D E-M5 cu Panasonic 12-35mm;Panasonic 15mm f1.7;Panasonic 25mm f1.4;ZD 9mm;Fishay Oly 8mm;ZD 45mm;ZD 75-30mm
Galerie foto: http://george-visanescu.blogspot.com/
 
http://george-visanescu.blogspot.com/
red bull
Katran , separarea oricum exista . Sunt doua sisteme diferite , chiar daca obiectivele se pot folosi pe M4/3 ( la alea trebuie si un adaptor , ceea ce nu e cazul discutiei de aici) , dar se pare ca lumea nu vrea sa inteleaga Waiting .
Inca odata ,aici se discuta despre obiectivele M4/3 . Discutia este la sisteme micro 4/3 . Atunci avem sansa sa nu facem un talmes-balmes aici.
Daca nu va e cu suparare.
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony


http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
 
Eddy
red bull a scris:

Katran , separarea oricum exista . Sunt doua sisteme diferite , chiar daca obiectivele se pot folosi pe M4/3 ( la alea trebuie si un adaptor , ceea ce nu e cazul discutiei de aici) , dar se pare ca lumea nu vrea sa inteleaga Waiting .
Inca odata ,aici se discuta despre obiectivele M4/3 . Discutia este la sisteme micro 4/3 . Atunci avem sansa sa nu facem un talmes-balmes aici.
Daca nu va e cu suparare.
5star_post.jpg
 
red bull
O tinem pana maine asa Eddy ? Cool
1016300_772557599423393_1514470522_n.jpg

Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony


http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
 
Denis
Paul a scris:

- ies la street sa zicem si vreau sa iau ceva usor si este frumos afara, imi iau 17mm si 45mm
- este duminca si ma duc la munte intr-o tura de o zi pe creasta Bucegilor, imi iau 12-40mm Samyang-ul de 7,5mm si 75-300mm.
- ies la o demonstratie publica, sursa de lumina - iluminatul public, lucrez cu 25mm f1.4


Paul, de ce nu la street tot 12-40mm (în loc de 17 și 45mm)?
OM-D E-M5, OM-1n, zuiko 12mm/F2, panasonic 20mm/f1.7, panaleica 25mm/F1.4, zuiko 45mm/f1.8, Zuiko 40-150mm, Zuiko 50mm/F1.8
Galerie foto: http://www.flickr...?details=1
 
http://www.flickr.com/photos/75495350@N07/?details
Paul
Obiectivul fix-ul ma face sa ma concentrez mult mai bine pe subiect, la zoom mai apare variabila focalei de care trebuie sa ai grija. In mod normal cand ai vazut ceva trebuie deja sa sti (pe cat se poate) cum va fi incadratura si sa declansezi imediat, de bine de rau la fixe mi-am creat acest automatism al incadrarii virtuale. Sigur ca merge si cu zoom-ul, dar trebuie sa fi riguros si sa faci un exercitiu pe care l-am mai incercat si eu de cateva ori, sa pui focala la o anumita valoare, sa zicem 20 si sa lucrezi numai cu 20, te obisnuiesti si tragi numai asa, creierul incepe sa "vada" cadrul la unghiul de incadrare al focalei respective si te detasezi de grija inelului de zoom.
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
ToniGenes
Schimbatul obiectivelor ia si mai mult timp.
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
ToniGenes
Comparatie de marime intre 300mm F/4, 40-150mm F/2.8, 7-14mm, 12-40mm:

http://i1266.phot...9b51f.jpeg
 
http://www.flickr.com/photos/27603562@N04/
Eddy
50-200 SWD are 16 cm...
se pare ca nu au facut rabat de la calitate
 
Paul
katran a scris:

Schimbatul obiectivelor ia si mai mult timp.


Este greu de explicat sentimentul cand tragi numai cu fix, daca poti sa ai doua body-uri, unul cu wide altul cu normal sau tele este ideal, nu merge povestea cu zoom-ul in anumite conditii, oricum schimbatul obiectivelor la m4/3 este ceva mai facila decat la 4/3 pentru ca lucrezi cu niste obiective cat o lamaie. Smile
"The camera is an instrument that teaches people how to see without a camera." - Dorothea Lange
 
www.filmalbnegru.ro
Eddy
cea mai buna idee 2 body
chiar si pe film, in unul pui alb-negru, in altul color
 
Salt la forumul:

Navigare
Intalniri membri

Meniu utilizator
Statistica utilizatori









·Forum de discutii
·Galerie foto
·Ultimele imagini
·Anunturi

·Trimite o imagine
·Căutare
·Reguli in site
·Contactaţi-ne


Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă

· Vizitatori conectaţi: 10
· Membri conectaţi: 0
· Membri înregistraţi: 641
· Cel mai nou membru: Doru
· 20,648,746 vizite unice



Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.