dupa ceva timp, si dupa multe forumuri citite si multe multe incercari, pot sa incarc primul filmulet facut cu omd-ul din dotare. Sunt oarecum multumit, avand in vedere ca am filmat doar cu lumina naturala si din mana. astept parerile voastre, enjoy! http://www.youtub...e=youtu.be
Si mie mi-a placut - este un film reusit.
Se vede in anumite momente ca este filmat din mana, dar asta nu este foarte important.
Important este ca ai gandit bine scenele, unghiurile ...
multumesc pentru aprecieri, m-am distrat la filmare ce sa zic))
sincer imi place oarecum filmatul din mana, parca traieste mai mult, poate am exagerat. Poate la scena cu paharul vazut de sus, trebuia sa fie cadru fix de detaliu gen. Parca acolo ma deranjaza si pe mine ca se misca, acum ca spui. dar la portrete imi place miscarea asta de camera, parca respira putin. Habar n-am, oricum fara pretentii regizorale.
Pentru a da mai multa dinamica cadrelor, poti improviza un soi de carucior pe care sa pui camera si pe care sa-l plimbi foarte usor pe langa subiect sau 360' in jurul subiectului.
Poti face asta si din mana, insa trebuie sa incadrezi mai larg si sa stabilizezi mai tarziu cu Adobe After Efects - are cel mai bun modul de stabilizare dupa parerea mea. La sfarsit iese o miscare lina, netremurata.
multumesc pentru aprecieri, m-am distrat la filmare ce sa zic))
sincer imi place oarecum filmatul din mana, parca traieste mai mult, poate am exagerat. Poate la scena cu paharul vazut de sus, trebuia sa fie cadru fix de detaliu gen. Parca acolo ma deranjaza si pe mine ca se misca, acum ca spui. dar la portrete imi place miscarea asta de camera, parca respira putin. Habar n-am, oricum fara pretentii regizorale.
Cand o sa montati aparatul pe un sistem de stabilizare ca lumea, o sa vedeti o fundamentala diferenta si o sa intelegeti ca miscarea are un important rol dramaturgic, dar nu prin instabilitate.
Asa, de abc, merita de incercat tot ce se poate, inclusiv filmarea din mana, si de vazut fiecare efect ce rol are.
Pe urma insa, trebuie invatate neaparat regulile, cum se face o panoramare, de unde pana unde, care sunt regulile panoramarii si ale travelingului, cum si de ce facem zoom, si tot asa. Nu e simplu. http://www.surrey...dom-43.htm http://www.lavide...iques.html
etc, etc.
cand vad cate-un film de-al lui Kurosawa sau Kubrick, fiecare cadru imi pare o opera de arta
tocmai ce am revazut Akahige si Barry Lyndon
Editat de Eddy la 07-01-2014, 12:14
cand vad cate-un film de-al lui Kurosawa sau Kubrick, fiecare cadru imi pare o opera de arta
tocmai ce am revazut Akahige si Barry Lyndon
Barry Lyndon - ehehe... primul film facut exclusiv la lumina existenta in industria filmului american... a fost o revolutie fundamentala.
La facultate l-am vazut cadru cu cadru la masa de montaj... ne minunam de obiectivele Zeiss de 0,7 cu care a fost filmat, si ne gandeam ce va urma.
Ei bine, nu a urmat nimic. Aceasta performanta ramane nedepasita, dupa 40 de ani. http://www.visual.../page1.htm http://www.marcoc...ubrick.htm http://fstoppers....-f0-7-lens
Superb si fundamental lucru faceti, sa vedeti asa filme. As mai adauga cateva, de la Portocala Mecanica la Profesiunea Reporter ori "E la nave va" la o lista obligatorie pentru fotografi.
cand vad cate-un film de-al lui Kurosawa sau Kubrick, fiecare cadru imi pare o opera de arta
tocmai ce am revazut Akahige si Barry Lyndon
Barry Lyndon - ehehe... primul film facut exclusiv la lumina existenta in industria filmului american... a fost o revolutie fundamentala.
La facultate l-am vazut cadru cu cadru la masa de montaj... ne minunam de obiectivele Zeiss de 0,7 cu care a fost filmat, si ne gandeam ce va urma.
Ei bine, nu a urmat nimic. Aceasta performanta ramane nedepasita, dupa 40 de ani. http://www.visual.../page1.htm http://www.marcoc...ubrick.htm http://fstoppers....-f0-7-lens
Superb si fundamental lucru faceti, sa vedeti asa filme. As mai adauga cateva, de la Portocala Mecanica la Profesiunea Reporter ori "E la nave va" la o lista obligatorie pentru fotografi.
domnu' profesor, mai bagati la lista aia obligatorie, pentru cei ce vor, da' nu stiu. intra si Tarkovski acolo?
Acum, ar trebui totusi facute niste sertare, in care bagam filme de imagine si filme de dramaturgie si de actorie. Pentru economie de timp, este scuzabil daca fotografii se vor axa pe filmele de imagine... in care ar trebui sa intre scoala sovietica de film, cea est europeana ( poloneza si ungara), cea italiana si frantuzeasca, cea japoneza, si cea americana.
Exista multe liste interesante pe net... ma feresc sa dau sfaturi, fiecare are alte asteptari. De obicei marii regizori isi fac o echipa beton si atunci si imaginea este exceptionala, dar nu e o regula.
Exista filme la care imaginea este esentiala, desigur... dar fara regie, nu raman in istorie...
Si filmele despre fotografi sunt interesante.
dupa ceva timp, si dupa multe forumuri citite si multe multe incercari, pot sa incarc primul filmulet facut cu omd-ul din dotare. Sunt oarecum multumit, avand in vedere ca am filmat doar cu lumina naturala si din mana. astept parerile voastre, enjoy! http://www.youtub...e=youtu.be
Frumos... imi place si editarea. Bravos!
Foarte interesante dicutiile pe aci! Avem multe de invatat...
Editat de Sorin la 07-01-2014, 16:14
In primul rand, salut tuturor si urari de bine pentru noul an!
Cojocaru, mi-a placut clipul tau si profit de ocazie sa adaug la feedback-ul pe care l-ai primit pana acum. Ceea ce ai incercat tu imi imaginez ca a fost foarte dificil. Cadrele exterioare au fost luate pe o zi cum nu se poate mai nefericita. In interior nu ai folosit lumini, iar mai toate scenele sunt filmate la ferestre, fara difuzie sau blende pentru fill. In plus, alegerea pe care ai facut-o in materie de expunere a fost aceea de a pastra detalii in highlight-uri, cu orice pret. In consecinta, marea majoritate a acestor scene dificile au iesit subexpuse, desi mai toate, dupa mine, ar fi avut scris high-key pe ele, cu litere mari de tipar, Arial Bold.
In fine, acestea sunt alegeri pe care le-ai facut tu si nu e nimic de discutat. Ce observatie as avea insa: grading-ul e minimal spre inexistent, iar aceste conditii nu cred ca merge asa. O sa-ti arat cateva cadre. Nu sunt specialist in grading asa ca te rog sa scuzi variantele mele. Sunt ferm convins ca cineva priceput le-ar fi reusit mult mai bine.
1. 0:02 - scena exterioara, perspectiva cartier rezidential, zi innorata, cer gri. Daca te uiti pe histograma, scena ta nu are nimic sub 25 sau peste 220. Iar ce e intre 180-220 e acel timid cer, unde oricum cu greu se vede vreun nor. Un simplu levels si rezolva problema. Vezi poza atasata. Desigur, ceea ce se obtine e o imagine de tip stirile protv. E doar un punct de start pentru un grading care sa adauge putina atmosfera.
2. 0:15 - actrita se spala pe fata si se priveste in oglinda. Lumina contre-jour, de la fereastra din spatele ei. Fill - atat cat reflecta peretii baii. Daca ar fi sa vezi strict acest cadru si te-as intreba din ce gen de film a fost extrasa, sunt convins ca ai zice thriller. Mai mult, e o problema cu highlight-ul din fereastra. E colorat rau (248,227,226 in sRGB ). Apoi muchia zidului din vecinatatea zonei arse face scena sa arate ieftin, ca si cand ar fi filmata cu camcorderul. Dupa mine, acest gen de probleme se ascund in mod elegant folosind dof ingust (zonele arse arata ok atunci cand sunt blurate). Am incercat ceva in post, dar e greu pe un screenshot din youtube. In fine, vezi imaginea atasata. Am mers pe un grading mai rece, considerand ca se potriveste atmosferei din sala de baie.
3. 0:32 - portocale taiate pe o masa deschisa la culoare, lumina bate de la fereastra din fata. Nu stiu tie, dar mie nu-mi vine sa mananc portocalele alea. Doar un stop mai sus expunerea si ar fi aratat cu totul altfel. Chiar si pe screenshot-ul din youtube se poate repara cat de cat. Vezi imaginea.
Un ultim lucru: am observat cateva fluctuatii in expunere. Eu as bloca autoexpunerea si mi-as gandi scenele in consecinta. Schimbarea expunerii in timpul filmarii e o manevra mult prea pretentioasa.
In rest, numai de bine. Felicitari, daca n-am zis-o! Pe cand urmatorul?
O analiza ce te poate lasa fara grai. Desi mie mi-a placut clipul .
Cosmin , dupa treaba asta mi-ai lasat impresia ca tu si daca te uiti la un film facut de profesionisti ai gasi defecte . Toate astea amplifica respectul meu fata de tine .Pragmatic , la subiect, si cu sugestii binevenite . Parerea mea.
Salutari .
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony
http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
multumesc si pentru critica, foarte constructiva. Multumesc domnului profesor pentru link-uri, foarte utile si promit ca le voi invata.Nu am pregatire in domeniu si probabil un ochi vigilent o sa vada imediat detaliile care fac diferenta. Imi place foarte tare sa filmez si de aici si incercarea, insa o sa mai treaca ceva timp pana o sa invat ce si cum.
Multumesc si tie cosmin, foarte la obiect observatiile. Sunt detalii pe care o sa le invat pe parcurs. Acum este primul meu filmulet montat in final cut pro (prima data cand folosesc programul asta gen.)Nu stiu sa fac grading, probabil se poate face ceva corectie de culoare, asta inseamna gradig nu? Eu abia am stiu sa montez cadrele, dar o sa invat usor usor. Cat despre setarile din camera, nu au fost pe manual, nu am modificat eu expunerea si nici dof. L-am lasat pe art filter3, asa am vazut la cineva pe un vimeo si mi-a placut. Inca nu stiu sa modific expunere si setari in modul de filmare. O sa invat si asta. Cheers.
Totusi, cuvantul "grading" nu exista in romaneste. Va referiti la ce spune wiki - http://en.wikiped...or_grading ?
Cred ca mai potrivit atunci ar fi procesare, postprocesare, redarea detaliilor din umbre si lumini, sau corectia histogramei sau alte termene asemenea.
Sigur, exista o modalitate si in PS de "grading" - http://www.slrlou...ith-curves - dar ar trebui totusi - cred, nu stiu - gasit un cuvant in romaneste pentru operatia asta. Nu stiu care ar fi acela.