OM-D E-M1
|
map |
Postat la 10-01-2016, 17:13
|
Membru nou
Postări: 153
Înscris: 26 decembrie 2012, 20:29
|
Stie cineva daca e-m1 Silver are o vopsea mai sensibila? Am un amic care vrea sa isi cumpere un omd em1 nou si ar prefera varianta silver insa citeam despre em10 ca sare vopeseaua pe colturi... Mi-a cerut un sfat si nu am stiut ce sa zic. Eu am negru. |
|
|
|
titeldragomir |
Postat la 10-01-2016, 21:45
|
Membru senior
Postări: 1983
Înscris: 12 ianuarie 2011, 22:31
|
Eu am E-M5 silver si nu am probleme de genul asta
Olympus ( film+ digital)
|
|
|
|
DRAGOS |
Postat la 18-01-2016, 15:17
|
Membru nou
Postări: 90
Înscris: 29 mai 2012, 10:52
|
map a scris:
Stie cineva daca e-m1 Silver are o vopsea mai sensibila? Am un amic care vrea sa isi cumpere un omd em1 nou si ar prefera varianta silver insa citeam despre em10 ca sare vopeseaua pe colturi... Mi-a cerut un sfat si nu am stiut ce sa zic. Eu am negru.
la mine dupa 1 an de folosire (E-M1 silver) arata la fel ... nici un fel de problema estetica a vopselei
E-M1
FL-50R FL-36R
Sigma 30mm
MZUIKO 75 MZUIKO 12-40
|
|
|
|
catacore |
Postat la 22-10-2016, 15:46
|
Membru junior
Postări: 410
Înscris: 05 decembrie 2013, 22:21
|
nu stiu altii cum sunt (adica cum se descurca cu aparatul asta), da' pe mine iar m-a exasperat EM1. Am participat la o lansare de carte + CD, si am tras si io, acolo, cateva portrete cu microfon. Ei bine, toate pozele is focalizate pe microfon, chiar si cu face-detection-ul ala intelighent. Patratzelul ala de focalizare este moartea focalizarii corecte, cred. Voi cum va descurcati? |
|
|
|
ghinitai |
Postat la 23-10-2016, 01:29
|
Membru senior
Postări: 1007
Înscris: 13 noiembrie 2011, 03:36
|
I-a placut contrastul de pe microfon. Daca faci poze de la distanta, e recomandat sa faci poze cu punct fix. Eu oricat de inteligent ar fi AF-ul unui aparat, trag cu un singur punct central (cat mai mic) si recompun daca nu-mi place incadrarea - sau aleg punctul cu touch-ul, daca aparatul imi permite. Oricat de inteligent ar fi un sistem de focalizare el nu stie pe ce vrei tu sa focalizezi si face detection dupa o anumita distanta fata de subiect nu prea mai are eficeienta, pe orice sistem. |
|
|
|
d3xmeister |
Postat la 23-10-2016, 02:44
|
Membru
Postări: 960
Înscris: 09 ianuarie 2011, 14:33
|
Catacore eu am semnalat mai demult treaba asta despre Olympus. Nu am facut mare caz au fost doar observatii, pentru ca inveti limitele unui sistem si te adaptezi. Dar in experienta mea cu Olympus si Panasonic, am invata ca Olympus rateaza de foarte multe ori fata cand folosesti face detection, desi aparatul iti confirma focusul pe fata. Am semnalat problema asta inca de la primul meu m43, E-PL1, si de atunci am intalint-o la toate, inclusiv E-M5II. Cu Panasonic insa nu prea mi-au dat gres cadrele.
Cu Olympus aplic strategia explicata de colegul ghinitai mai sus.
Editat de d3xmeister la 23-10-2016, 05:21
Sony RX10 IV, Sony RX100VA
|
|
|
|
red bull |
Postat la 23-10-2016, 10:12
|
Membru senior
Postări: 1435
Înscris: 23 ianuarie 2012, 17:29
|
ghinitai , imi spuneai mie '' Nu vreau sa recompun cand vreau maximul de rezolutie si claritate, altfel ajung tot la calitatea unui telefon (pierd rezolutie, claritate, precizie, etc) Vreau cand folosesc ceva sa scot maximul cu care isi face reclama.''
Acum la EM1 e ok sa reincadrezi ? nu mai vrei maximul de rezolutie ? nu mai vrei sa scoti maximul ?
EM1 e un aparat foarte bun , incep sa cred tot mai mult : greseala e de la cel care foloseste aparatul . Trebuie studiat ,incercat cand si cum are rezultate maxime / optime .
catacore ,microfonul a fost negru ,sunt sigur ( sau gri inchis) - deci detectia de contrast si-a facut treaba bine . Asta e , nu ai ce sa faci decat sa folosesti punctul central alta-data . Dar avand in vedere ca esti experimentat , puteai sa verifici una-doua cadre si sa-ti setezi altfel aparatul . Atunci facea ce vroiai tu nu ce vroia el .
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony
http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 23-10-2016, 11:08
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Eu n-am folosit E-M1 suficient de mult ca sa ajut efectiv.
Dar cei care pot ajuta cu un sfat ar trebui sa stie setarile pe care le-ai folosit :
-S-AF sau C-AF ?
-toate punctele de focalizare sau numai unul ?
-punct de focalizare normal sau mic ?
-ce obiectiv ?
In articolul asta Robin Wong spune care sunt setarile ideale din punctul lui de vedere, inclusiv cele de AF:
https://robinwong...sheet.html
Si pentru tine, Cata, cred ca o sa fie interesanta si partea cu "Flicker Reduction". O problema mai veche de care te plangeai la un moment dat.
In astfel de situatii si eu as merge pe S-AF care produce cele mai consistente rezultate si as incerca varianta cu punct de focalizare mic.
Eu nu cred ca la E-M1 (sau orice alt mirrorless actual ) este vreo diferenta intre punctele laterale si cel central.
-
Editat de ToniGenes la 23-10-2016, 11:28
|
|
|
|
ghinitai |
Postat la 23-10-2016, 13:19
|
Membru senior
Postări: 1007
Înscris: 13 noiembrie 2011, 03:36
|
Red, ca de obicei iti aduci aminte ce iti convine tie In discutia pe care am avut-o noi era vorba de lipsa touch-ului in aparatele Sony, mai precis de A7R2 care are 42mpx si nu poti muta punctul de AF precis, ca sa si profiti de acei 42mpx la maximum. Cand ai un aparat de 16000 ron care iti ofera marea&sarea si nu il poti folosi lejer, consider ca un Olympus EM5 care costa second 1000 ron si poti muta punctul de AF cu touch-ul il bate la cur cu schelalaituri. (din punctul de vedere al placerii de folosire, ca si despre asta vorbeam)
In al doilea rand, la EM1 nu e nevoie sa recompui pentru ca poti muta punctul de AF cu touch-ul, ceea ce e foarte usor. Eu nu stiu in ce conditii a incercat initiatorul topic-ului sa faca poza, pur si simplu erau niste indicatii generale.. fie ca are Nikon, Canon, Sony, Olympus etc. |
|
|
|
catacore |
Postat la 23-10-2016, 16:27
|
Membru junior
Postări: 410
Înscris: 05 decembrie 2013, 22:21
|
pai am tras pe S-AF, cu patratel mic de focalizare (ca nu ii spun punct). Am folosit mai multe patratele, nu doar pe cel central (insa intotdeauna doar unul) (incerc sa evit focalizare + recompunere, mai ales la diafragme deschise). Obiectivul a fost Pana 35-100 la f/2.8.
focalizam pe ochiul omului, apoi aparatul intra in face-detection si aparea patratul ala mare care incadra toata fatza subiectului. Distanta la subiect era de 4-5 metri, asadar portrete (relativ) stranse (la 100mm). Cu verificarea pozei pe display, eu m-am ars de foarte mlte ori. Ce pare ok pe display s-a dovedit de multe ori "varza" pe monitor. In plus, pierzi actiunea daca te tot uiti pe display.
am mai patit de-astea cu focalizarea aiurea de multe ori cand in spatele subiectului erau elemente mai apropiate de subiect (iarba, crengi) - suficient de apropiate incat diferenta de plan de focalizare sa nu apara in mod evident.
Problema, cred eu, in afara de fotograf (adica eu) is patratele alea de focalizare, care ar trebui sa fie puncte. |
|
|
|
red bull |
Postat la 23-10-2016, 16:49
|
Membru senior
Postări: 1435
Înscris: 23 ianuarie 2012, 17:29
|
Cata ,poti sa opresti face-detection din setari . Chiar daca pierzi putina''actiune'' cel putin ai sanse sa te alegi cu cateva cadre bune . Apoi treaba cu vizualizarea pe dispaly : daca nu esti sigur de ceea ce vezi ai doua alternative : magificarea ca sa vezi mai bine exact partea aia din imagine care te intereseaza sau folosesti un ocular pentru LCD-ul aparatului . Costa relativ putin si are si factor de magnificare , cam asa ceva http://www.f64.ro...-2-5x.html Bine , ar mai fi o alternativa -sa te uiti in EVF la poza ,dar aia nu am mai pus-o in calcul . De-aia ,sincer si fara urma de ironie , eu cred ca in majoritatea cazurilor problema e factorul uman .
Ionut , am vorbit pe Fb , nu mai reiau ca nu are rost
Fratilor, faceti un efort supraomenesc si lasati capra vecinului sa moara de batranete!
Ex EM-5 , Ex-EM1 ...Ex-OLY
Momentan folosesc Sony
http://500px.com/vasihurghis
Vasile Hurghis | Flickr - Photo Sharing!
|
|
|
|
catacore |
Postat la 23-10-2016, 22:00
|
Membru junior
Postări: 410
Înscris: 05 decembrie 2013, 22:21
|
katran a scris:
Eu n-am folosit E-M1 suficient de mult ca sa ajut efectiv.
Dar cei care pot ajuta cu un sfat ar trebui sa stie setarile pe care le-ai folosit :
-S-AF sau C-AF ?
-toate punctele de focalizare sau numai unul ?
-punct de focalizare normal sau mic ?
-ce obiectiv ?
In articolul asta Robin Wong spune care sunt setarile ideale din punctul lui de vedere, inclusiv cele de AF:
https://robinwong...sheet.html
Si pentru tine, Cata, cred ca o sa fie interesanta si partea cu "Flicker Reduction". O problema mai veche de care te plangeai la un moment dat.
In astfel de situatii si eu as merge pe S-AF care produce cele mai consistente rezultate si as incerca varianta cu punct de focalizare mic.
Eu nu cred ca la E-M1 (sau orice alt mirrorless actual ) este vreo diferenta intre punctele laterale si cel central.
-
merci, cam aceleasi setari le aveam si eu, cu exceptia lui face detection pe care l-am pus pe ON de cand am inceput sa mai trag si portrete. Insa nu vad unde-i partea cu "flicker reduction". |
|
|
|
catacore |
Postat la 23-10-2016, 22:02
|
Membru junior
Postări: 410
Înscris: 05 decembrie 2013, 22:21
|
da, red bull, stiu ca eu is de vina. Si dau vina pe aparat. |
|
|
|
ghinitai |
Postat la 23-10-2016, 22:04
|
Membru senior
Postări: 1007
Înscris: 13 noiembrie 2011, 03:36
|
Cred ca cel mai bine ai pune niste exemple cu cadrele ratate. E mai usor sa ne dam cu parerea despre ceva palpabil. Asa doar banuim ce ar fi putut merge prost. |
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 23-10-2016, 22:51
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Flicker Reduction = 50Hz (Malaysia)
Have you been annoyed by the live view on the camera screen or the Electronic Viewfinder, flickering when shooting indoors with fluorescent light? There is a Flicker reduction setting and by setting this correctly you will not have this issue any more. In Malaysia, set to 50Hz. There are only two settings, 50Hz and 60Hz and try either one to get it to work.
|
|
|
|
catacore |
Postat la 24-10-2016, 00:09
|
Membru junior
Postări: 410
Înscris: 05 decembrie 2013, 22:21
|
katran a scris:
Flicker Reduction = 50Hz (Malaysia)
Have you been annoyed by the live view on the camera screen or the Electronic Viewfinder, flickering when shooting indoors with fluorescent light? There is a Flicker reduction setting and by setting this correctly you will not have this issue any more. In Malaysia, set to 50Hz. There are only two settings, 50Hz and 60Hz and try either one to get it to work.
am vazut Malaysia si-am sarit paragrafu' |
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 24-10-2016, 10:22
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 02-11-2016, 12:34
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
S-a aflat pretul de lansare al lui E-M1 - 2000$:
https://www.dprev...-body-only
"Shooting experience" pe dpreview:
https://www.dprev...experience
Dar mult mai interesant si mai amplu este articolului lui Robin Wong despre E-M1 II:
https://robinwong...eview.html
Cititi-l, o sa mai atenueze socul pretului.
Este cu adevarat o camera extraordinara.
Pretul este mare intr-adevar. Parca tot la 2000$ a fost lansat si D500.
Sa speram ca performantele lui E-M1 justifica acest pret mare. La prima vedere, asa pare sa fie.
La sfarsitul articolului este un link catre o galerie cu pozele in rezolutie maxima.
Am descarcat cateva poze. Arata excelent - rezolutia este superba.
-
Editat de ToniGenes la 02-11-2016, 12:58
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 03-11-2016, 12:32
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Comparatie la ISO mare intre E-M1 II si PEN-F:
http://www.43rumo...-kroupski/
La ISO-3200 si 6400, E-M1 II are detalii mult mai bune decat PEN-F. Diferenta mare.
Parca ISO-6400 a lui E-M1 are detalii mai bune decat ISO-3200 a lui PEN-F, este adevarat ca si un pic mai mult zgomot.
Editat de ToniGenes la 03-11-2016, 13:14
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 03-11-2016, 18:58
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Comparatie cu alte camere precum D500, Canon 7D II, Fuji X-T2:
http://www.imagin...uality.htm
La ISO-3200 E-M1 arata mult mai bine decat Canon 7D II si un pic mai bine decat X-T2 si D500.
Este tot o comparatie intre JPEG-uri.
-
Editat de ToniGenes la 03-11-2016, 19:08
|
|
|