Tehnica fotografiere
|
Engineer_xxl |
Postat la 28-06-2011, 12:35
|
Membru nou
Postări: 21
Înscris: 10 ianuarie 2011, 20:04
|
Salutare,
De curand m-am lovit de o mica/mare problema si nu stiu daca are o rezolvare in mod direct (in momentul fotografierii). Pozele atasate sunt trase la cateva secunde una de alta, odata pe subiect si odata pe fundal... dupa cum vedeti fctie de focalizare/masurare am pierdut detalii ba din fundal (supraexpus) ba din subiect (subexpus)... eu unul nu prea am reusit sa gasesc o modalitate clara de a rezolva problema asta decat printr-o prelucrare ulterioara (HDR)... ideea e ca uneori, prin noroc, am reusit sa obtin un echilibru in astfel de situatii...
Intrebarea mea: cand subiectul e intr-o "lumina" diferita fata de fundal cum pot obtine un cadru cat mai detaliat cu focalizare la infinit?
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 28-06-2011, 12:47
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Pentru astfel de situatii ai nevoie de o lumina suplimentara pe subiectul uman, un blitz extern, poate chiar declansat wireless.
Prima poza oricum mi se pare subexpusa.
Olympus E-M1
|
|
|
|
artfoto |
Postat la 28-06-2011, 12:52
|
Membru nou
Postări: 2
Înscris: 20 iunie 2011, 20:05
|
cand subiectul e intr-o "lumina" diferita fata de fundal cum pot obtine un cadru cat mai detaliat cu focalizare la infinit?
foarte simplu (daca nu e mare distanta dintre tine si subiectul intunecat, ) folosesti un flash sau blenda pt umplere chestia asta se numeste fill in flash (in cazul in care vrei sa te documentezi mai mult).
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 28-06-2011, 12:59
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Cam asta ar fi efectul:
Olympus E-M1
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 28-06-2011, 13:19
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Fie folosesti blitul asa cum a sugerat Bogdan, caz in care luminezi subiectul si iti iese bine si fundalul. Aici e un pic de inginerie, nu e usor.
Fie faci 2 poze cu expuneri diferite si apoi HDR.
Fie alegi sa expui corect ce te intereseaza. Daca alegi sa expui corect doar subiectul, trebuie sa alegi modul de calcul al expunerii pe punct. O sa-ti iasa ars fundalul, dar asta e....
Varianta cu blitul e cea mai la indemana, numai ca atunci cand activezi blitul, timpul de expunere e setat automat la o anumita valoare. Daca esti pe manual (A-fix, ISO-fix), camera nu o sa mai poate regla expunerea. O sa ai fie poze expuse, fie poze arse.
Editat de ToniGenes la 28-06-2011, 13:27
|
|
|
|
Engineer_xxl |
Postat la 28-06-2011, 13:19
|
Membru nou
Postări: 21
Înscris: 10 ianuarie 2011, 20:04
|
Am inteles, va trebui sa-mi achizitionez un blitz extern pt distante mai mari intre mine si subiect... dar totusi e putin aiurea sa car ditamai blitzul dupa mine in excursii... va trebui sa vad daca blitzul incorporat pus pe full face fata la asa distante.
E-520, 14-42mm, 40-150mm
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 28-06-2011, 13:23
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Nu face fata. Eu ma indoiesc ca Fl-50 pus pe aparat te va ajuta pentru un subiect asa de indepartat.
Mereu ne vom invarti in jurul subiectului: fotografie buna=echipament greu. Portabilitate=limite diverse.
Pentru excursii e bine sa avem un echipament mai usor, ale carui limitari sa le cunoastem si sa ne adaptam la ele, constienti ca nu putem obtine in aceleasi conditii, aceleasi rezultate ca atunci cand am avea la noi lumini externe, blende etc.
Olympus E-M1
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 28-06-2011, 13:35
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Face sigur fata, mai ales daca e vorba doar de umplere.
Eu am vazut diferente si cu blitul de pe camera la 15-20 de m, chiar daca el teoretic nu bate asa departe.
Un blit puternic bate 30-40 m fara probleme. Al meu cel putin...
Incearca cu blitul de pe aparat! In majoritatea situatiilor e de ajuns. Ideal e sa-i aplici o folie difuzoare peste lampa
--
Editat de ToniGenes la 28-06-2011, 13:45
|
|
|
|
Engineer_xxl |
Postat la 28-06-2011, 14:10
|
Membru nou
Postări: 21
Înscris: 10 ianuarie 2011, 20:04
|
Din ce material este o folie difuzoare? unde as putea gasi o folie de genu?
O alta intrebare a mea este: cum procedam cand fotografiem prin geam sa eliminam cat mai mult din reflexii (in cazul de fata geamul era si putin fumuriu)? Eu am si filtru de polarizare si UV, ma ajuta vreunul din ele?
E-520, 14-42mm, 40-150mm
|
|
|
|
Bogdan Mitea |
Postat la 28-06-2011, 14:26
|
Super Administrator
Postări: 1327
Înscris: 09 ianuarie 2011, 12:33
|
Nu iti recomad sa fotografiezi prin geam, indiferent de ce filtru ai pune. Multi iti vor spune ca filtrul in sine iti va reduce calitatea lentilelor, dar sa mai pui la socoteala si geamul/fereastra. Poti incerca sa lipesti parasolarul de geam.
Olympus E-M1
|
|
|
|
ToniGenes |
Postat la 28-06-2011, 15:48
|
Super Administrator
Postări: 3265
Înscris: 13 ianuarie 2011, 09:27
|
Auzisem ca au asa ceva la F64 : o folie adeziva care se lipeste peste lampita de pe blitul incorporat. Eu unul nu am cumparat, dar a cumparat o cunostinta. Ma pot interesa ca sa aflu exact ce produs a luat.
In mod normal il poti confectiona si tu.
Cred ca si o banda din aia adeziva din hartie (in genul "scotch" s-ar putea sa imprastie uniform lumina. Dar din hartie, nu din plastic. Se foloseste in special la constructii si amenajari interioare. N-am incercat; e doar o presupunere.
Eu am facut poze prin geamul de la masina si am constatat ca scade mult claritatea si se atenueaza si intensitatea culorilor. Am renuntat sa mai fac.
|
|
|
|
marius2die4 |
Postat la 28-06-2011, 16:41
|
Membru
Postări: 623
Înscris: 21 ianuarie 2011, 17:25
|
Legat de prima problema ,dupa parerea mea este mai bine ca poza sa fie subexpusa decat arsa(deci orice numai sa nu fie arsa) pt ca in umbre se gasesc detalii si te joci acasa cu programele de ediatre(editand selectiv e o idee).
La a doua problema din cate poti observa,pe langa geam care reduce serios calitatea datorita compozitiei sale imperfecte sau neuniforme(se mai vad imperfectiuni mari pe la geamuri cu ochiul liber) mai se adauga murdaria,praful,produsele de curatat,...=> musai deschis geamul(...daca poti)
Ambele pareri sunt de amator.....
|
|
|
|
anakin |
Postat la 28-06-2011, 23:40
|
Membru nou
Postări: 48
Înscris: 13 ianuarie 2011, 10:16
|
[url=http://www.olympus-romania.ro/forum/viewthread.php?
Intrebarea mea: cand subiectul e intr-o "lumina" diferita fata de fundal cum pot obtine un cadru cat mai detaliat cu focalizare la infinit?
Cel mai bine este sa cunosti limitele aparaturii foto si sa incerci sa compensezi prin incadrare si plasament.
In cazul tau mutarea persoanei in lumina. Fotografiile de acest gen cu diferente mari de expunere sunt greu de realizat fara surse suplimentare de lumina. Deci ori incerci sa muti subiectul intr-o zona favorabila ori incerci sa dai si cu blitul.
Despre partea cu focalizarea la infinit (presupun ca te-ai referit la o profunzime cat mai mare) aici trebuie sa tii seama de focala si diafragma cat si de distanta pana la subiect. Poti folosi asa numita focalizare pe hyperfocala. Exemple le gasesti pe acest link: www.dofmaster.com
Editat de Bogdan Mitea la 29-06-2011, 09:33
|
|
|
|
Engineer_xxl |
Postat la 29-06-2011, 10:14
|
Membru nou
Postări: 21
Înscris: 10 ianuarie 2011, 20:04
|
Am inteles cum sta treaba, ma gandeam ca poate gresesc eu pe undeva sau e ceva ce nu stiu
La faza cu deschisul geamului era cam greu la etajul 88 si e al naibii de frustrant sa ai asemenea priveliste si sa nu poti face o poza calumea
E-520, 14-42mm, 40-150mm
|
|
|
|
TonyGoran |
Postat la 28-11-2011, 21:50
|
Membru nou
Postări: 140
Înscris: 31 iulie 2011, 11:22
|
Problema o rezolvi cu un filtru ND gradual |
|
|
|
titeldragomir |
Postat la 22-02-2012, 13:11
|
Membru senior
Postări: 1983
Înscris: 12 ianuarie 2011, 22:31
|
http://vimeo.com/...
Tehnologia din ziua ...
Olympus ( film+ digital)
|
|
|
|
titeldragomir |
Postat la 18-03-2012, 13:18
|
Membru senior
Postări: 1983
Înscris: 12 ianuarie 2011, 22:31
|
http://www.youtub...ory/videos
Am gasit niste tutoriale foto foarte interesante...numai bune de vizionat ...
Olympus ( film+ digital)
|
|
|
|
mikinina |
Postat la 28-07-2012, 23:28
|
Membru nou
Postări: 130
Înscris: 01 iulie 2012, 08:45
|
Azi am incercat sa fotografiez luna. Am pus ISO 100, am montat aparatul pe trepied, am folosit 40-150mm la 150mm, am pus parasolarul, am inchis diafragma ba pe la 5,6 ba pe la 8... pina aici ok.
Folosind modul M am reglat timpul de expunere in asa fel incit cursorul exponometrului sa fie pe centru si am obtinut timpi de ordinul secundelor (20-30-50). Rezultatul vi-l imaginati. Am revenit la internet si am citit cum ca se folosesc timpi mai mici de o secunda, gen 1/160-1/250 dar cind am introdus acest timp am observat ca acel cursor era la -5 de mult. Totusi am tras si a iesit mai bine.
Ce imi scapa in acest caz? |
|
|
|
titeldragomir |
Postat la 28-07-2012, 23:56
|
Membru senior
Postări: 1983
Înscris: 12 ianuarie 2011, 22:31
|
Masurarea era pe spot?
Olympus ( film+ digital)
|
|
|
|
mikinina |
Postat la 29-07-2012, 00:04
|
Membru nou
Postări: 130
Înscris: 01 iulie 2012, 08:45
|
Am folosit masurare la punct, punctul de focus central pe luna. Focalizare S-AF sau C-AF. |
|
|