header image
Autentificare
header image
header image
header image
Categorii de poze:
Alb-Negru / Monocrom
Animale
Avioane
Copii
Diverse
Evenimente
Film foto
HDR
Macro
Masini
Moda
Natura
Nocturn
Oameni
Obiecte
Pasari
Pesti
Plante si flori
Portret
Sport
Urban
Albume personale
Vezi poza
TonyGoran > 2012 Prima fotografie Poza anterioară Poza următoare Ultima fotografie
2012
.

Data: 16 aprilie 2012, 03:38
Adăugată de: TonyGoran
Dimensiuni: 1600 x 1067 pixeli
Dimensiune fişier: 1.1MO
Comentarii: 6
Număr de vizualizări: 1742
Comentarii
#1 | Paul la 16 aprilie 2012, 12:25:51
Interesant, parca este extras dintr-un film cu vestul salbatic. Parca as fi scos totusi copacul din stanga si as fi lasat mai mult din ruina din dreapta. Apoi, mi se pare ca linia orizontului este foarte aproape de jumatate. Am facut un crop ca sa vezi cum vad eu cadrul si vreau sa il postez la sectiunea critica, dar numai cu acceptul tau.
#2 | TonyGoran la 16 aprilie 2012, 13:09:13
Paul poti sa o urci unde doresti,accept orice critica fara probleme ma consider 'biban' in ale fotografiei asa ca orice critica este binevenita.Fotografia este facuta in graba fiindca ploua,acum cand o revad si eu imi dau seama ca se putea compune altfel
#3 | Paul la 16 aprilie 2012, 14:39:32
#4 | valentin la 17 aprilie 2012, 01:50:33
Intr-o imagine - fie ea si fotografica, trebuie sa tinem cont de toate elementele de limbaj plastic (vizual) care o alcatuiesc. Nu-i cazul numai al lucrarii de fata – domnul Tony GORAN are cateva lucrari pe pagina demne de admirat. Insa intr-o alaturare cu altele dintre celalalte lucrari expuse – aceasta nu prea rezista, chiar si dupa recompunerea in trei exemplare propuse prin cropuire de domnul Paul PAUN. Problema este ca intr-o lucrare toate elementele comunica iar dirijorul acestei simfonii este artistul care trebuie sa dozeze fiecare element din compozitie in asa fel incat fiecare din ele sa-si aiba locul sau. Sau sa aiba grija ca ele sa nu depaseasca alte elemente care sunt cu adevarat importante – elementele care devin altfel prea “stridente” si-si depasesc astfel rolul, locul si importanta in cadrul acelei compozitii, trebuiesc eliminate - altfel numai o strica. Sa nu spunem ca in cazul de fata - din punct de vedere al compozitiei, chiar dupa cropuire, imaginea nu gestioneaza privirea spre un punct vrednic de interes. Nici nu are cum. Studiul perspectivei – cel de care amintea nu demult domnul Paul PAUN intr-un comentariu focut pe o fotografie de-a mea - nu-si gaseste aici deloc logica aplicativitatii. Daca este sa o luam pe cea lineara – aceasta lipseste, si cea care ar fi putut sa dirijeze privirea ca perspectiva inspre ceva, intalneste de fapt trei centre de atentie care fac , prin amanuntele expuse de catre acele centre de atentie, plasate in special pe margini, privirea sa nu-si atinga tinta – concret, sa fuga spre si inspre afara cadrului. Mai multe fotografii ale domnului Tony GORAN pe care le-am privit, sufera si de o asa numita lipsa a perspectivei aeriene – culorile din departare sunt prea puternice si acestea navalesc peste privitor. Si nu ca nu ar fi de acceptat – dara si dominanta cromatica este una din legile care nu pot fi ignorate si de aceea cu atat mai mult respectate – dar si incalcate, insa toate cu masura si cu stiinta. Multe din imaginile expuse sunt cu un cer de un dramatism adus din El GRECO – pictorul bizantin aterizat in Spania – din acel Bizant care a conservat stiinta din Antichitate - si care prin opera lui a facut Imperiul sa se clatine in tot ceea ce isi socotea valoare estetica , si sa se deschida ca viziune. Insa in lucrarile domnului Tony GORAN numai cerul este tumultos – in partea de jos fiind o liniste absoluta. In contrast cu zbaterea cerului, elementele care compun imaginea de jos sunt absolut lipsite de dramatism – lumina este invaluitoare si uniformizatoare, chiar superegalizatoare si lipsita astfel de un minim de contrast. Dar nu concorda nici cu perspectiva culorii, care spune ca cea calda pare mai calda, mai blanda si mai apropiata decat cea rece. Lipsind culorile reci din umbrele care normal is mai reci (fiind in umbra), in umbre ele fiind aici tot calde, imaginea de acest fel nu numai mie mi se pare artificiala, nefireasca pentru un privitor - de altfel unul din atatia privitori obisnuiti caruia caldura degajata de partea de jos, inconjuratoare si care trimite spre bine, bun si bland, nu are nimica comun cu cerul amenintator si Apocaliptic. Apocaliptic de prea cald in cazul de fata, datorita dominantei de culoare nu al nourilor , ci al restului compozitiei. Si in compozitie, este prea greu, mult prea important si prea greu pentru ca un muritor de rand sa mai cada si in extaz - doar daca are desigur, experiente de doar incepator in fotografia sau pictura de gen.
#5 | TonyGoran la 17 aprilie 2012, 13:33:55
Valentin iti multumesc foarte mult pentru comentariul tau pertinent si la obiect pe viitor voi incerca sa fiu mult mai atent cu cadrele mele fiindca asa cum bine spuneai metaforic fotograful trebuie sa fie dirijorul acelei simfonii.Valentin iti multumesc inca odata si te astept cu alte comentarii.P.S. Tony este suficient.Thumbs up
#6 | TonyGoran la 17 ianuarie 2014, 15:45:24
Ce buna analiza Valentin revad acum poza si comentariul tau si de abia acum inteleg intu-totul ce ai spus .
Postează un comentariu
Te rog conectează-te pentru a posta un comentariu.

Navigare
Intalniri membri

Meniu utilizator
Statistica utilizatori









·Forum de discutii
·Galerie foto
·Ultimele imagini
·Anunturi

·Trimite o imagine
·Căutare
·Reguli in site
·Contactaţi-ne


Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă

· Vizitatori conectaţi: 5
· Membri conectaţi: 0
· Membri înregistraţi: 641
· Cel mai nou membru: Doru
· 19,099,578 vizite unice



Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2024 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.